Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Paris

Startat av jalex, 03 november 2016 kl. 18:42

Föregående ämne - Nästa ämne

jalex

En "liten" vy över Paris och Eiffeltornet. Själv Eiffeltornet satte jag ihop först i en nano-tävlingen här på Swebrick för några år sedan.

(Bifogar även en bakom kulisserna bild.)



Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

dalle

Kul att se hur du ställt upp bygget för fotografering. Sen är det bara att gratulera till ännu ett omnämnande på TBB.

AndersI

Snygg bild! Men nog är det där Eiffeltornet för kort?
:)

jalex

Citat från: dalle skrivet 04 november 2016 kl. 06:01
Kul att se hur du ställt upp bygget för fotografering. Sen är det bara att gratulera till ännu ett omnämnande på TBB.

Tackar!

Citat från: AndersI skrivet 04 november 2016 kl. 11:08
Snygg bild! Men nog är det där Eiffeltornet för kort?
:)

Tack! Ja jag hade lite ont om bitar för tillfället :)
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Gideon

Riktigt snyggt och innovativ bitanvändning :)

Det enda jag inte är helt såld på är kanterna på objekten långt i bakgrunden, har dessa skurits ut i datorn eller är det något annat som gör att de känns lite för skarpa i förhållande till bakgrundsoskärpan i övrigt...?

jalex

Citat från: Gideon skrivet 04 november 2016 kl. 22:12
Riktigt snyggt och innovativ bitanvändning :)

Det enda jag inte är helt såld på är kanterna på objekten långt i bakgrunden, har dessa skurits ut i datorn eller är det något annat som gör att de känns lite för skarpa i förhållande till bakgrundsoskärpan i övrigt...?

Tack! :)

Himlen är delvis målad i datorn så det gör att det ser lite artificiellt ut där bakom. Ärligt talat är jag inte så nöjd med bildkvaliteten i fotot, t ex förgrunden som blir helt grynig. Min kamera är ingen höjdare helt enkelt. Men jag har tänkt skaffa mig en ny till jul.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Gideon

Grattis till ännu ett välförtjänt omnämnande i TBB!

A handy way to build the Eiffel Tower

jalex

Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.