Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Swebricks egen flickr grupp

Startat av sweMezza, 19 september 2011 kl. 19:09

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Jesperrydhog

Jag är också med i https://flickr. ;)

o0ger

Verkar som att bilder länkas konstigt om man klickar på share-pilen? nån som vet varför?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Vet inte varför men igår märkte jag att det är fel när jag bifogade en bild med bredden 348 px och höjden 500 px. Tror jag. Kanske var det bredden 446 och höjden 640 px. I mitt inlägg blev det istället bredden 500 px och höjden 348 px.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

Jag fick gå in och editera IMG-taggen efter att jag publicerat tråden. Då blev det rätt. Skumt, det har ju alltid funkat så bra innan.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Så ska man inte behöva göra men det löste min länk iallafall. Är det forumet som lägger in kod för bildens bredd och höjd, för det kommer ju aldrig med när man kopierar koden från flickr?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Pumpe

Nu gick jag med i gruppen. Blir man utkastad därifrån om namnet på flickr inte stämmer överens med det på swebrick?

Flickr har blivit riktigt dåligt. När facebookinlogg försvann så försvann möjligheten att logga in för mig då jag bara hade en gammal ymail som jag inte ens tror var länkad till det gamla kontot.
Inget av setten som beskrivs i hjälpforumet fungerar för mig för att få tillbaka gamla kontot och någon support finns inte. Dessutom går inte bilderna att zooma på samma sätt som förr.

Magnus den store

Alla som använder ett Yahoo-konto till Flickr bör byta lösen.
http://www.sydsvenskan.se/2016-09-23/expert-datastolder-svara-att-stoppa

Jag har även ändrat min Flickr-url från... https://www.flickr.com/photos/48913204@N02/
till... https://www.flickr.com/photos/magnusthegreat/
Lite enklare url. Tror att båda ska funka. Blir jobbigt om jag behöver länka om alla bilder.  :-\

Citat från: Pumpe skrivet 17 september 2016 kl. 17:33
Nu gick jag med i gruppen. Blir man utkastad därifrån om namnet på flickr inte stämmer överens med det på swebrick?
Vet inte om du fått svar men det kan vara bra att meddela vad du heter på Flickr.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

Det skadar inte att byta lösen, men det omtalade intrånget skedde väl för 2 år sen?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Det reflekterade jag inte över. Hörde det bara på nyheterna.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Pumpe

Känner mig lite dum som gör detta trådlyft utan att bistå med innehåll men jag vet inte riktigt var jag ska ta diskussionen.

Yahoo's ägare har bestämt sig att de närmsta dagarna dela ut personuppgifter genom hela koncernen, Namn, adresser, email, uppgifter om cookies. IP adresser osv.
Är det någon här som har vidtagit några egna åtgärder för detta utan att för den delen lämna flickr?

https://policies.yahoo.com/ie/en/yahoo/privacy/euoathnoticefaq/


Anders67

Citat från: Pumpe skrivet 11 september 2017 kl. 19:37
Känner mig lite dum som gör detta trådlyft utan att bistå med innehåll men jag vet inte riktigt var jag ska ta diskussionen.

Yahoo's ägare har bestämt sig att de närmsta dagarna dela ut personuppgifter genom hela koncernen, Namn, adresser, email, uppgifter om cookies. IP adresser osv.
Är det någon här som har vidtagit några egna åtgärder för detta utan att för den delen lämna flickr?

https://policies.yahoo.com/ie/en/yahoo/privacy/euoathnoticefaq/

Europa parlamentet har också spikat fast en ny lagstiftning som kallas för GDPR - General Data Protection Regulation - en ny PUL som kommer innebära mycket hårdare straff för de företag som hanterar personlig data
Se inte ovanstående som dåligt utan jag skulle nog säga att de nu tar detta på största allvar och försöker samla all data på ett säkert sätt och inte ha det utspritt på många platser och system.
Saker som man som EU medborgare kan kräva av ett bolag som opererar inom EUs gränser:
- att få ta del av ALL information som ett bolag har sparat om dig som person eller relaterat till dig som person
- att även få bli borttagen som person ifrån systemet (data måste då bli anonymiserad eller raderad)
Lagstiftningen kräver att företaget hanterar personlig data på ett säkert sätt och all led, om inte så kan straff/böter utkrävas på 20 miljoner euro och/eller 4% av omsättningen.

Börjar gälla 25e Maj 2018

Magnus den store

Vad är det för uppgifter som de kommer dela? Är det bara personuppgifter som jag talat om för dem, eller vet de något om mig, som jag inte vet att de vet?

Det som jag talat om för dem är inget av värde. Att jag har ett klockspel mellan benen, bor i Göteborg och vilken isp som jag har har, är inget som jag döljer.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Pumpe

#208
De kommer dela ut all info som de har samlat in om dig.
. This may include your account registration information (such as your user ID, gender, name, email address, postcode & age), your content and advertising interests, content associated with your account, the types of services you use and how you engage with them, cookie and device IDs, IP addresses, geolocation information and activity information from across our websites, apps, software and other services. All of the information that we collect about you may be shared across the various Oath brands and within our Verizon family of companies.

Med andra ord allt om dig som du gör med dator och telefon.

Som jag förstår av Tumblr terms and conditions så tar de det betydligt lugnare med insamlandet av personuppgifter och sparar bara det nödvändigaste.

De flesta av dessa företag håller ju till utanför EU så troligtvis går det ej att åberopa GDPR mot dem och även om det gick så ser jag det som en omöjlig uppgift att kontakta dem allihop och snällt be dem ta bort all information om mig.


o0ger

Jag har börjat få skräp på Flickr. Vet inte hur jag ska förhindra det.

Det är någon som länkar mig i deras bilder. De gör likadant med hundratals andra. Bilderna är på nakna damer som säger att de gärna vill gifta sig med mig osv.

Jag har rapporterat abuse, men hur sjutton ska man skydda sig mot detta?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.