Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Som tur var hittade jag en brittisk BL-butik som åtminsone hade 26 st i lager och 30% på allt. Har inte köpt så mycket tan sedan jag byggde Al-Khazneh...

andli

#6556
En oroande utveckling!!

Inhandlade ett st idag.. Men fiskmåsen verkar saknas, tur jag har några i reserv..

https://www.youtube.com/watch?v=U9t-slLl30E

Har ju haft en Moc plan på denna ganska länge nu, men LEGO hann före :)

Det blev tre burkar PaB med, glassar, 4x4 plates i DBG & LBG 2x4 plate i LBG Cheese slope i blå och svart, och 1x2 plate svart

Och jag såg visst professionell ut när jag staplade 4x4 plates för en management konsult tog mig som anställd när hon skulle ha bitar till den tydligen populära team building uppgift "build a duck". Som såklart behövdes till IMORRN.... (Och istället för att vara lite flexibel kommer den stackars ankan få halvt turkos näbb)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

DanielEss

Fick hem en osprättad idag. Kul bygge hittills (halvvägs igenom), lite skojigt SNOTtande, men dekalerna är ohyggliga! Definitivt de mest nervpirrande att applicera jag stött på. Inte nog med att den absoluta majoriteten är transparenta så att varenda fläck och dammkorn syns igenom, det krävs dessutom enorm precision för att få dem bra. Turligt nog har jag jobbat en del med klistermärken, men jag gruvar mig ändå för att lappa cockpiten. Där kommer det verkligen märkas om det inte blir rätt direkt...

Nåja, det är väl bara att bita ihop och parafrasera serien: Assemble Avengers!  ;)

BeO

Erikshjälpen verkar tyvärr ha förändrat sin hantering av det Lego dom får in. För några år sedan hittade jag i deras butik i Lund två 3-liters påsar med Lego. Hemma kunde jag pussla ihop över 20 set från 70-talet, även några från tidigt 80-tal. Plus ett stort Homemaker-set. Och en komplett ! Ett mycket trevligt tillskott till min samling :)

Idag verkar dom ta det dom får in och blanda allt i samma hög, för att sedan portionera ut det i påsar om 1kg styck. Den påse jag köpte i butik idag innehöll mer, och som väl är till ett avsevärt lägre pris än vad dom tar i sin onlinebutik.
https://www.secondhand.se/barn/begagnade-leksaker/lego  :o

Tyvärr kan jag kan glömma att få ihop några set av det som finns i påsen. En salig blandning av bitar från 50-talet till så gott som nya bitar. Några tuggade, en del icke-Lego. Fyra blå rälsbitar  ??? En (1) av de tidiga stora Technic-fälgarna, trasig. Kanske 15 bitar med tryck, max två av dom tillhör samma set. Fyra wedge plates från Classic Space, tre vänster och en höger...
Så inget pusslande  :-[ vilket är tråkigt då jag gillar att klura ut vilka set jag kan få ihop när jag köpt ett parti begagnat Lego. Istället blev det ett parts pack där kanske 80% av bitarna är helt ointressanta för mig. Och då blev det helt plötsligt ett jäkligt dyrt inköp.

Nåväl, man får istället glädja sig åt att en del av pengarna går till välgörenhet. Lär dock undvika Lego-inköp från dom i framtiden.

ingels

fanns att hämta ut idag hos det lokala postombudet efter att ha åkt mellan Örebro & Borlänge ett varv (Man borde få välja om man vill hämta ut saker eller få dom levererade hem OM man är hemma när det handlar om DHL)

Inhandlat via Lego.se och hamstrande av Lego Points
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

ColA

Igår inköptes en på MoS med 15% rabatt och en rejäl hög med bonus vilket gjorde att det blev ett toppen pris. Nu ska man bara hitta ett passande displayskåp så man kan bygga upp den.
Tips på möbler den passar i mottages tacksamt!

Magnus den store

Passade på att beställa från B&P innan de stänger för julen. Har inte ens koll på vad jag beställde senast.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Gefle1970

Oj oj oj...vad tänkte jag med här (skulle gått till specs....) :)  Snart jul, och vad skulle passa bättre än att skicka en julhälsning till nära och kära med inslaget av Lego. Började leta lite på BL, hittade inte riktigt alla prylarna hos en och samma så jag gav upp (använder bara dom svenska BL.arna just nu). Därför blev det KB som gav mig alla delarna....baam vad det lilla kuvertet kostade :o Min okunskap hade slagit in. Sitter senare samma kväll och kollar Lego-shoppen. Där och då (på köpa bitar) lär jag mig hur man söker delar genom set nr! Jösse vad mycket billigare det hade blivit om jag hittat denna informationen här först. Gissar att man får söka långt tillbaka i tiden för att hitta den här sortens information, finns den?
Detta kanske skulle ha hamnat under OT

DanielEss

Har suttit i två dagar och rensat/dammsugit min samling för att få ihop till en MOC och sedan tillbringat fyra timmar på Bricklink med att försöka samla så mycket det gick från så få butiker som möjligt. Så...bitar för 1000 pix, kanske?

andreaseldh

På Åhléns 30%-rea köpte jag idag:
Och dubbel off topic, Vad köpte jag inte för BRIO idag:

swestar

1 st för 299 kr på ICA Maxi.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Aqualize

#6566
Blev en häftig slant ToysRus (https://www.swebrick.se/index.php?topic=100.msg259288#msg259288)

Terrängkran

Gaffeltruck

Skogsmaskin

Volvo

Mindstorms Ev3

Gefle1970

#6567
Citat från: swestar skrivet 21 november 2018 kl. 11:07
1 st för 299 kr på ICA Maxi.  :)

Vilka sköna delar draken är bestyckad med! (Vilket ica maxi)  :)

Ledwinka

Citat från: Gefle1970 skrivet 23 november 2018 kl. 15:02
Citat från: swestar skrivet 21 november 2018 kl. 11:07
1 st för 299 kr på ICA Maxi.  :)

Vilka sköna delar draken är bestyckad med! (Vilket ica maxi)  :)

Jag köpte 2 st på ICA Maxi i Linköping igår och då hade de många kvar.

andli

Eftersom jag misslyckades med att köpa lite mindstorm motorer på lego.com förra helgen då de hade dubbla VIP så hittade jag en på Webhallen istället på rea idag :D
Den innehåller ju en av de motorer jag behövde, och nu har jag en enhet till att lära mig programmera på  (utan att köra sönder slussen..) 8)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.