Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Hogwarts - stora salen

Startat av stej123, 02 juli 2018 kl. 19:00

Föregående ämne - Nästa ämne

Svartkrut

WOW! Det där kommer bli svårslaget... ;D

och jag som tänkte bygga the Great Hall till mitt Hogwarts i höst...

Gideon

Citat från: Svartkrut skrivet 04 juli 2018 kl. 10:06
WOW! Det där kommer bli svårslaget... ;D

och jag som tänkte bygga the Great Hall till mitt Hogwarts i höst...
Vi kanske får ställa ut detta bredvid tittskåps-Hogwarts i Borlänge istället då? :)

Kvarnbacka

Citat från: stej123 skrivet 03 juli 2018 kl. 22:49
Här kommer lite fler bilder:

Maffigt bygge! Och stabilt försvarsspel där i bakgrunden. :)

Emma



Ett försök till ornament. Det ska vara något djurliknande med vingar. Fönstren skymtar i sidan, lägg märke till cheese-slopesen som bildar mönstringen i fönsterrutorna. Pilligt? Mjo, 30 fönster, varav hälften är 15 bricks höga och andra hälften 9 bricks höga....

Emma

Jag staplar cheese.

Emma

Det börjar likna en vägg.

Odidoma


Betweenbrickwalls

Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

robinnilsson403

Grymt snyggt! Alltid kul att se era uppdateringar!
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark


V.L.flower

Alltså, jag visste att det skulle bli storslaget ;)
I Love Studs
https://konstnarviolalindell.se
insta: konstviolalindell

Lordflintstone

Offff, ser fram mot detta!
Tack för WIP!

Emma

Framför oss ligger ett dygn av intensivt byggande (hoppas jag). Stefan stannar till på väg ner mot storstan. Det mesta av bygget finns just nu i Sundsvall. Men Stefan har byggt en del hos sig också. Vi har två mål med träffen. 1. Bygga klart golv, och med det innebär att spika var studsen ska sitta i golvet. Eftersom det är snottat är det inte helt självklart var bord och figs ska fästas. 2. Fastställa layouten för kortsidan med det stora fönstret. Burspråket bakom Lärarbordet, ni vet (alla är väl lika pålästa som jag vad gäller slottets blueprints??!).

Mitt största bekymmer är hur jag ska rymmas att både bygga mars och stora salen. Det är en labyrint i mitt legorum redan nu. Och båda projekten är nyss startade.

Anders67

Mycket snyggt, gillar att du lagt in lite plates strukrur!

Emma

Vi jobbar väldigt mycket med jumper+3023 som tegelstenar. Den teknik som Andli byggde sina dark orange-hus med. Blir trevlig omväxling till massonry bricksen.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.