Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOD] 60132 Bensinstation XL på moduverse

Startat av Kuiper, 20 augusti 2017 kl. 12:55

Föregående ämne - Nästa ämne

Kuiper

Av lite olika anledningar blev jag sugen på att göra en bensinstation till CB Stad. När jag hittade och fick den till lite rabatt så slog jag till på två och började bygga ihop något som skulle kunna passa in i CB Stad. Klistermärkena kommer på först när det är dags för utställning. Interiören är inte detaljerad, men innan jag gör det så behöver jag fixa med belysning så den kommer att synas. Sedan vill jag ha mer plats till parkeringsplatser, men till detta saknar jag LBG bricks. Taket ska också få lite mer detaljering vad det lider. Jag får gå och titta på lite bensinstationer för att inspireras.








Nickexs


Ozp


Storm_666

Ser riktigt bra ut, blir kul att följa detta bygge :)

Anders67


Måns.S

Grymt!
Jag äger inte setet själv, men har alltid tyckt att den är snygg.
Jag har själv inte kommit igång med så mycket egna konstruktioner/mod, dels pga  att jag inte riktigt är bekväm med tanken på att blanda set och lösa bitar, men jag har en massa City + Modulhusen, så det kan en vacker dag bli en stor moduverse-stad. :)
Det och en ihopbyggnad av Minecraft-seten är 2 projekt som jag klurar på. :)
Moduverse är coolt och setet gör sig bra båda på plattan och som hel byggnad utan öppning bak (baksidan syns iof inte på bilderna).

Manne

#6
Ser riktigt bra ut.. kul med fler som bygger till CBet.. o ja vi har nog alla samma problem LBG bricks i i olika utföranden är en ständig bristvara.. lycka till nu med sista finishen på bygget..

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

o0ger

Jättesnyggt!

Som du skriver själv så behöver taket lite mer detaljer. Nån stor ventilationsanläggning, några ventiler osv.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Gideon

Riktigt snyggt och gillar särskilt de "modernt medveten bilist-gröna" elbilsladdarna :)
En tanke kring dessa dock är om de också borde ha en liten klick av Octanfärgerna grönt och rött så att det är tydligt att de hör till bensinstationen om denna hamnar intill ett annat bygge på en utställning? Typ en plate eller tile 1x1 i vardera färg skulle vara nog som jag tänker det.

Kuiper

Citat från: Ozp skrivet 20 augusti 2017 kl. 13:53
Ser bra ut. Hur stor är den?
3x2 baseplate.

Citat från: Gideon skrivet 20 augusti 2017 kl. 20:23
Riktigt snyggt och gillar särskilt de "modernt medveten bilist-gröna" elbilsladdarna :)
En tanke kring dessa dock är om de också borde ha en liten klick av Octanfärgerna grönt och rött så att det är tydligt att de hör till bensinstationen om denna hamnar intill ett annat bygge på en utställning? Typ en plate eller tile 1x1 i vardera färg skulle vara nog som jag tänker det.
Jag får fundera på det. Just nu är designen av laddstationerna 100% som i grundsettet.


dalle

Snyggt byggt och moddat!
Det finns ett par saker som kan läggas till på en sådan här stor mack. Tänkte på skåpet med luft och vatten samt platsen där tankbilen tankar över bensinen.

Ledwinka

Citat från: dalle skrivet 20 augusti 2017 kl. 22:21
Snyggt byggt och moddat!
Det finns ett par saker som kan läggas till på en sådan här stor mack. Tänkte på skåpet med luft och vatten samt platsen där tankbilen tankar över bensinen.

...och kanske ett par "donuts" som de motorburna ungdomarna gjort efter att macken stängt för kvällen?

mortil

Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Nybohov Creation Ltd.

#14
Citat från: Ledwinka skrivet 20 augusti 2017 kl. 22:48
Citat från: dalle skrivet 20 augusti 2017 kl. 22:21
Snyggt byggt och moddat!
Det finns ett par saker som kan läggas till på en sådan här stor mack. Tänkte på skåpet med luft och vatten samt platsen där tankbilen tankar över bensinen.

...och kanske ett par "donuts" som de motorburna ungdomarna gjort efter att macken stängt för kvällen?

Det ser mycket lovande ut! Lite mer stök och oreda runtomkring skulle nog höja bygget.

Jag lade till lite oljespill vid pumparna på min bensinstation:

[MOC] Gas station by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Där finns också en kran för påfyllning av bensin och ett skåp för gasoltuber:

[MOC] Gas station by Nybohov Creation Ltd., on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.