Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

MOC Darth vader tempel

Startat av Lordflintstone, 13 februari 2016 kl. 22:51

Föregående ämne - Nästa ämne

Lordflintstone

 UPPDATERAD MED NYTT FOTO FÖRSÖK

Det här är väl mer en scen och inte ett bygge kanske.
velat göra den sedan jullovet och jag hjälpte sonen att bygga 75111.

Det är en grupp stormtrupper som inte ser sig som besegrade efter imperiet fallit.
Det är övertygade om att kejsaren lömskt mördade Darth vader när Vader nästan besegrat Luke Skywalker. Det är övertygade att kejsaren var rädd för vilken mäktig krigare Vader var och hur nära Vader var trupperna eftersom han var ute och stred med dem medans kejsaren bara satt och njöt i bekvämlighet.
Det är övertygade att han blivit en krigsgud som åter skall komma tillbaka och då härska över imperiet sida vid sida med trupperna.

t7 by Lord Flintstone, on Flickr


t4 by Lord Flintstone, on Flickr

tempel3 by Lord Flintstone, on Flickr


tempel2 by Lord Flintstone, on Flickr

tempel6 by Lord Flintstone, on Flickr


sorry alla fotografer, men jag försökte få foton som var lite dunkla och med mycket skuggor men det är svårt.

Peter S


Pehr

Coolt!
Kanske ännu mer motljus skulle funka?

TrickBrick


Lordflintstone

#4
Tack!
Tänkte först göra stukatur eller något sen kom jag på att ett soldattempel skall vara enkelt typ korsriddartempel. Men det är uppenbart att då krävs det bra foto annars ser det "billigt" ut.
Skall kanske göra en variant 1.2 med mer stukatur och grejer.
Fast då blir det helt plötsligt ett bygge med massa tid nedlagd, tid har jag inte för jag har många byggen i kö.

Joacim

Trevligt bygger! Ser coolt ut!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.