Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Månadens MOC November 2017 - arbetstråd

Startat av Anders67, 03 november 2017 kl. 16:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67


Anders67

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 03 november 2017 kl. 15:55
Jag bygger ut denna tråd med en shoppingvagn och två olika sorters rullväskor.
(Den yuppien har kan vara lånad av någon annan, men jag minns inte riktigt.)


Shopping trolley by Nybohov Creation Ltd., on Flickr


Suitcase by Nybohov Creation Ltd., on Flickr


Suitcase by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Anders67

Citat från: BerraBZ skrivet 03 november 2017 kl. 19:13
Nu är jag klar med mitt bidrag för en tävling i en Star Wars grupp på F:an. Tänkte dela det med er i fall ni gillar SW.
Under sommarn hade vi en tävling där vi skulle bygga en POD-racer, för att något skulle firas och det bästa sättet i Star Wars världen att fira någonting är ett POD-race. Efter racet var klart ska alla brottslingar och skurkar nu flyga iväg till efterfesten. Och de flyger förstås iväg med var sin Star Yacht. Vi skulle alltså nu bygga en Star yacht, en yacht värdig en Star Wars skurk att färdas i. Så det här är mitt bidrag. Jag kanske överdrev med ljusdioder lite grann. Men är man beroende av ljus så är man!
Njut!




Anders67

Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 03 november 2017 kl. 22:34
Jag bygger gärna möbler och inredning, så jag startar en tråd där jag löpande kan visa bilder på möbelbyggen.

Till mitt senaste hus har jag satt ihop en fåtölj och målgrupp helt i svart. Tydliga linjer och former, men förhoppningsvis ändå intressant. Till samma hus har jag skapat sovrumsmöbler med asiatisk känsla.




Anders67

Citat från: MattiasKr skrivet 05 november 2017 kl. 22:12
Ordenshuset

Det är en helt vanlig dag. De odödas arme är på väg hem från jobbet, och passerar Ordenshuset, en oansenlig  gammal 1800-talsbyggnad som tillhör en mystisk orden. Man vet inte så mycket om den här ordern, bara att dom verkar gilla fladdermöss. Det är inte många som varit förbi receptionen och kommit upp på andra våningen där själva ordenssällskapet  håller till.



Det här är mitt första modulhus. Det började som ett test av att göra fönster av staket, och så liksom växte det ut därifrån. Taket blev klart ganska tidigt, men eftersom jag inte haft någon plan från början så fick jag göra om båda våningarna ett par gånger innan toalett, murstock och annat satt där det skulle.

Första fotosessionen också. Märker hur viktigt det är att sätta ihop bitarna ordentligt - varenda spricka blir tydlig i det hårda blixtljuset.



På baksidan finns en liten park för medlemmarna att sitta och ta igen sig i när dom blir trötta på att osynligt styra världen.



Receptionen, hit men inte längre får kvinnor gå. (Ja, givetvis har en gammal ordern också en gammal kvinnosyn). Råkade visst tappa en gren från stockrosorna på trottoaren här.. Och det sitter en tile med tryck på på fel ställe ser jag nu också..



Bakom skynket under trappan finns en liten toalett. Finns både holk och handfat, men det går inte att komma åt att fotografera. (Fick inte ordning på höjden på den här bilden... Flickr-noob också)



Det är på andra våningen som allt händer. Här kan medlemmarna sitta och ta en drink framför brasan och bestämma den politiska agendan.





Detaljstudie på hur taket är konstruerat. Jag hade kanske kunnat inreda vinden, men det hade varit meckigt att komma åt det utrymmet utan att sabba spirorna. Dessutom är taket rätt tjockt, så det är inte så mycket utrymme att leka med innanför.

Anders67

Citat från: Teabox skrivet 06 november 2017 kl. 16:35
Gav mig på att försöka göra en LEGO mosaik med icke-typiska mosaik delar (dvs undvik plates :) ). Resultatet ser ni nedanför.


Boba Fett by Teabox (henrik_zwomp), on Flickr


Boba Fett by Teabox (henrik_zwomp), on Flickr

Alla bitarna sitter fast :)

Anders67

Citat från: drdoddo skrivet 07 november 2017 kl. 19:35
Årets tema för nerdvember på Bricknerd (som för övrigt inte verkar vara några fans av mina byggen, haha!) är 80-talet. Då min absoluta favoritserie som liten var A-team, och en av favoritfilmerna var Rocky III, så fanns det bara en person att börja med - Mr. T! aka Clubber Lang aka B.A. Baracus ;) I pity the fool!

Nerdly Mr. T by Andreas Lenander, on Flickr

Anders67


Anders67

Citat från: Magnus den store skrivet 11 november 2017 kl. 14:59
Mitt bidrag: Pluppesjö 4175.
Ett småhus uppe i bergen vid Pluppesjön. Vattnet är smältvatten från fjällen och glaciären.


Pluppesjö 4175


Pluppesjö 4175

Jesperrydhog

#9
Nu är det borta

Anders67


Anders67

Citat från: drdoddo skrivet 12 november 2017 kl. 10:15
Blev sugen på att göra ett nytt försök med Vic Vipers å i samma veva få med månadens bit. Får se om jag lycks klämma ur mig fler vipers men här är i alla fall Dragonfly.

Dragonfly - vic viper by Andreas Lenander, on Flickr

Dragonfly - rear view by Andreas Lenander, on Flickr

Dragonfly - front view by Andreas Lenander, on Flickr

Dragonfly - bottom view by Andreas Lenander, on Flickr


Anders67

#13
Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 12 november 2017 kl. 16:47
Ett litet jamaicanskt strandskjul. Mitt bidrag till SBC november 2017.




Anders67

Citat från: mortil skrivet 13 november 2017 kl. 23:09
Har länge viljat testa på att bygga en Insekt i technic. 

tycker ändå jag lyckades rätt bra på mitt första försök







LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.