Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Kvartalstävling - Alternativbyggtävling 2017

Startat av Anders67, 12 februari 2017 kl. 11:20

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

Dags för byggtävling igen!

Som vanligt så blir det en alternativbyggartävling och denna gång så är LEGO med och stöttar extra med priser.


Tävling går ut på att välja ett av följande set,



LEGO Creator 3in1 Super Soarer, LEGO Creator 3in1 Green Cruiser
LEGO Creator 3in1 Air Blazer, LEGO Creator 3in1 Mighty Dinosaurs

och med bitarna i det valda settet (inga andra bitar) bygga en alternativ 4e model och ta med sig detta till Linköping för att ställas ut och fotograferas för att sedan skickas in till LEGOs Flickr konto.
Tävlingen är en öppen tävling för alla även utanför forumet Swebrick. Det är OK att lämna in flera bidrag per person. Om det är en person under 18år så måste anmälan även fyllas i av målsman.

LEGO kommer sedan att ha en omröstning mellan 9 andra AFOL events och den som vinner i denna stora omröstning kommer att få en komplett uppsättning set från Creator 2017 3in1.

Vinster till vinnaren blir:



Första pris: Park Street Townhouse (som skickas till vinnare från LEGO)

Andra pris: Modular Modern Home (som skickas till vinnare från LEGO)

Vinnare utses av en Jury från Föreningen Swebrick.

Utlottning bland Swebrick föreningsmedlemmar/deltagare
och prisutdelning under lördagens eventmiddag* bjuder vi på 2 st priser



Creator: Corner Deli, Creator: Lakeside Lodge
+ "Swebrick Bitgottepåse"

* Eventmiddagen är endast för inbjudna medlemmar i Swebrick.

Peter S

Samma tävling finns även på LEGO Ideas Test Lab, och där är tidsschemat
-21 feb: bygg
-28 feb: rösta
-7 mars: finalister utsedda
-20 mars: Brick Vote (?)
22 mars: Winners Chosen.

betyder det att LEGO Ideas Test Lab är en av de "9 andra AFOL Events"? Annars blir det tajt med tidsplanen...

Anders67

Citat från: Peter S skrivet 16 februari 2017 kl. 14:04
Samma tävling finns även på LEGO Ideas Test Lab, och där är tidsschemat
-21 feb: bygg
-28 feb: rösta
-7 mars: finalister utsedda
-20 mars: Brick Vote (?)
22 mars: Winners Chosen.

betyder det att LEGO Ideas Test Lab är en av de "9 andra AFOL Events"? Annars blir det tajt med tidsplanen...

Så kan det vara - men det har jag ingen information om!

Vår tävling och tidschema är godkänd av LEGO.
Sedan är ju detta vår tävling som vi styr över (men som passar bra ihop med LEGOs planering)

Shainaz08

Hej!

Är en helt ny medlem som undrar lite mer exakt hur det praktiskt går till om man vill vara med i denna byggtävling? Eller är det kanske försent?

Anders67

Citat från: Shainaz08 skrivet 21 februari 2017 kl. 20:53
Hej!

Är en helt ny medlem som undrar lite mer exakt hur det praktiskt går till om man vill vara med i denna byggtävling? Eller är det kanske försent?
det är inte försent.
Enklast är att köpa ett av de fyra setten, använda bitarna från detta set och bygga något helt eget. Sedan tar man med sig det man byggt till eventet i Linköping, på lördagen den 18e eller Söndagen den 19e. Jag kommer att vara på plats och ta emot era byggen och ta kort på dessa, vid två tillfällen per dag. Efter att ni registrerat er så tar ni med bygget hem igen, men ni får gärna låta det stå framme medans ni kollar in utställningen.

Shainaz08

Tack för svar! Några frågor till: Är platsen för registrering till byggtävlingen flygmuseet i Linköping där Swebric Event är? Finns det info om tider som gäller för eventet som är öppet för allmänheten och/eller ungefär tid på f.m./e.m. då registreringen är? Slutligen, man behöver alltså inte anmäla sig i förväg på något sätt om man (dvs min son) endast vill vara med i byggtävlingen?
Tack på förhand från en vilsen mamma!

Anders67

Citat från: Shainaz08 skrivet 26 februari 2017 kl. 08:41
Tack för svar! Några frågor till: Är platsen för registrering till byggtävlingen flygmuseet i Linköping där Swebric Event är? Finns det info om tider som gäller för eventet som är öppet för allmänheten och/eller ungefär tid på f.m./e.m. då registreringen är? Slutligen, man behöver alltså inte anmäla sig i förväg på något sätt om man (dvs min son) endast vill vara med i byggtävlingen?
Tack på förhand från en vilsen mamma!

Jag får återkomma med exakta tider under eventet, men ingen föranmälan krävs.
Tider finns här:
http://www.flygvapenmuseum.se/besok-oss/kalender/fran-bit-till-borg/2017-03-18/

Anders67

#7
Lite mer information



Vi kommer ha 2 gånger per dag registrering och fotografering till dessa byggen.
Lördag Kl 12.00 och kl 15.00
Söndag Kl 11.30 och kl 14.00

Vi kommer preliminärt att hålla till i den "högra" utställningshallen se bifogad bild

OBS! LEKIA som är på plats kommer också ha en byggtävling som de håller i - så hjälp oss att hålla isär dessa två. Denna tävling är Swebricks forum/event tävling.

Anders67

#8
Det finns lite "fine print" regler för denna tävling som bör påpekas.

Citat* Your 4th model should only use elements from one of the four Creator 3in1 sets listed above. You don't have to use all the bricks in the set, though, but you may not use LEGO elements that don't come in your chosen Creator 3in1 set. 
* You must submit an original model. Your model cannot be an exact replica of an existing LEGO set.
* You may submit multiple entries to the contest, but only one entry per person will be considered when winners are selected. This means you cannot win as a semi-finalist and as the grand prize winner with two different entries. 
* Please keep your entry's contents appropriate. Models related to the topics below do not fit our brand values and will be disqualified.

o Politics and political symbols, campaigns, or movements
o Religious references including symbols, buildings, or people
o Sex, nudity, drugs, or smoking
o Alcohol in any present day situation
o Swearing or profanity
o Death, killing, blood, terrorism, horror, or torture
o First-person shooter video games
o Warfare or war vehicles in any modern or present-day situation, or national war memorials
o Large or human-scale weapons or weapon replicas of any kind, including swords, knives, guns, sci-fi or fantasy blasters, etc.
o Racism, bullying, or cruelty to real life animals

* You must be the original creator of all creative work you submit (the model, images, photographs, description text, etc.) and you must have the exclusive right to submit your model for consideration. You may not submit a model made by, or on behalf of, someone else. Entries consisting of or containing copies of any existing third party work or creation, or infringements of any third party intellectual property right will not be eligible for the contest.
* Projects may only contain genuine (not cut, glued, or modified) LEGO® bricks available in the four LEGO Creator 3in1 sets chosen for the contest. 
* Entries can be models previously built. If the model has been submitted to a previous contest, competing for a prize it cannot be submitted again.
* Any cheating or harassment of other participants will result in disqualification from the contest 
* You must be at least 13 years of age to participate and enter.

Översatt
Citat* Din fjärde modell får bara använda bitar från en av de fyra Creator 3in1 set som listats ovan. Du behöver inte använda alla bitar i setet, men du får inte använda några LEGO bitar som inte finns med i ditt valda 3in1 set.
* Du måste delta med en originalmodell. Din modell får inte vara en exakt kopia av ett befintligt LEGO set.
* Du får bidra med fler tävlingsbidrag, men bara ett bidrag per person kommer att bedömas när vinnarna väljs. Det betyder att du inte kan vinna som semifinalist och förstapristagare med två olika bidrag.
* Var vänlig håll bidragets tema inom tävlingens gränser. Bidrag som behandlar följande ämnen passar inte vårt varumärkes värderingar och kommer att diskvalificeras.
  o Politik och politiska sympoler, kampanjer eller rörelser.
  o Religiösa referenser inklusive symboler, byggnader eller personer
  o Sex, nakenhet, droger eller rökning
  o Alkohol i någon nutida situation
  o Svordomar eller hädelser
  o Död, dödande, blod, terrorism, skräck eller tortyr
  o FPS (First Person Shooter) dataspel
  o Krig eller krigsfordon i någon nutida eller modern situation, eller nationella krigshändelser/monument.
  o Vapen eller vapenkopior av något slag i stor eller naturlig skala, inklusive svärd, knivar, skjutvapen eller fantasivapen.
  o Rasism, mobbing eller djurplågeri

* Du måste vara den ursprungliga skaparen av alla kreationer du bidrar med (modellen, bilder, fotografier, beskrivande text osv) och du måste ha rättigheterna för att kunna delta med ditt bidrag. Du får inte delta med ett bidrag åt någon annan eller gjord av någon annan. Bidrag som består av eller innehåller kopior av någon annans arbete eller skapelse eller som innebär intrång på någon annans upphovsrätt kommer inte vara berättigat att delta.
* Bidrag får bara innehålla genuina (ej sågade, limmade eller ändrade) LEGO® bitar som finns tillgängliga i de fyra LEGO Creator 3in1 set som utsetts till tävlingen.
* Tävlingsbidrag kan vara modeller som byggts tidigare. Om bidraget har deltagit i en tidigare pristävling kan den inte delta igen.
* Fusk eller trakasserier av andra deltagare kommer att resultera i en diskvalificering ur tävlingen.
* DU måste vara minst 13 år gammal för att delta.

Skicka mig ett PM om det är något oklart.

humlan

Om man inte kommer till Linköping, är det möjligt att deltaga?

Borde jag ställt denna frågan tidigare, ifall svaret på ovanstående är att man skulle kunna skicka in sitt bidrag via post/bulvan?  8)
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Peter S

Jag tolkar det som att den som har byggt är den som ska stå som tävlande.

Anders67

Citat från: humlan skrivet 13 mars 2017 kl. 18:18
Om man inte kommer till Linköping, är det möjligt att deltaga?

Borde jag ställt denna frågan tidigare, ifall svaret på ovanstående är att man skulle kunna skicka in sitt bidrag via post/bulvan?  8)
Bulvan som tar med sig bygget är OK, men modellerna ska vara på plats i Linköping så inget "bara på forumet" denna gång.

andli

"Du måste vara den ursprungliga skaparen av alla kreationer du bidrar med (modellen, bilder, fotografier, beskrivande text osv)"

Ska man tolka det som att man själv måste ta bilden i Linköping? Känns lite långsökt, men det är ju så det står...
En bra fotograf är ju halva bygget, eller vad det nu var för ursäkt jag brukar köra med på mina bygge :D
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Anders67

Citat från: andli skrivet 13 mars 2017 kl. 21:43
"Du måste vara den ursprungliga skaparen av alla kreationer du bidrar med (modellen, bilder, fotografier, beskrivande text osv)"

Ska man tolka det som att man själv måste ta bilden i Linköping? Känns lite långsökt, men det är ju så det står...
En bra fotograf är ju halva bygget, eller vad det nu var för ursäkt jag brukar köra med på mina bygge :D
Texten är tagen direkt ifrån LEGO egna regler för denna tävling, men vi kommer att på plats ta bilder på byggena så man behöver inte fotografera själv.

humlan

Å andra sidan är det inget som hindrar mig från att bygga enligt reglerna, men utom tävlan och nöja mig med att spamma forumet  8)
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.