Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Citat från: stigge72 skrivet 02 november 2010 kl. 11:59
...så gillade jag den, speciellt blodpölen-sjön.

Hehe. Måste ju ge en rättmätig bild blodmängden i Sweeney Todd, de snålar ju inte direkt på den varan  :)

Skrytsson

Citat från: Ras 74 skrivet 02 november 2010 kl. 08:37
Mycket snygg VIG på "Sweeny Todd" Skrytsson!
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 02 november 2010 kl. 07:02
Edit: Snygg barberarstol förresten! Kreativ blodpöl med!  :)

Tack! Jo, har länge velat använda den där drakvingen till blod, inväntade bara rätt tillfälle  :)

Tobbe Arnesson

Jag förutsatte att det var teateruppsättningen av Sweeney Todd. ;)

En slamkrypare hade ju varit att svara Jersey Girl (jag är en sucker för Kevin Smiths rappa vuxendialog)! http://www.youtube.com/watch?v=VNb6i-p1jPg
Blogg: Robotkampen

Ras 74

Inget eget jag byggt eftersom klockan är mycket.
Men här är mitt bidrag i allafall.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Etzel


Skafte

Gött, jag ville inte svara för jag har inte tid att bygga och få upp en bild så fort som det hittills varit. Ge oss något svårt nu, Etzel!

Ras 74

We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skrytsson

Hehe. Häftigt, Ras74  :D
Hittade du bilden på nätet?

Etzel

Den borde nog vara ganska enkel den här med.

sweMezza

Aj aj, det här kan vara flera olika.

Drar till med: The Cell.

Etzel

"The Cell" är fel. Eller fel och fel, den kanske passar bra men det var inte den jag tänkte på ;)

Stigge72

Den första jag kommer att tänka på är Greven av Monte Cristo.

Etzel

Det är också fel. Jag borde kanske tagit med lite fler detaljer i vignetten, jaja någon lär säkert gissa rätt till slut ;)

mechamike

?

Skrytsson

#29
Citat från: mechamike skrivet 03 november 2010 kl. 00:49
Prison Break?

Precis vad jag tänkte. Detta måste ju vara rätt? För det känns ju som att hålet i cellen är från bakom toaletten/handfatet.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.