Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

13-12-11: Platt

Startat av Skafte, 24 oktober 2013 kl. 10:01

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte


Nu är det dags att plocka fram sin kreativa sida igen!

I de flesta Legotävlingar är bidragets storlek bara begränsad i bottenmåttet - byggena kan vara hur höga som helst. Detta innebär ofta (inte alltid) att det högsta, men inte bästa bidraget vinner. För att utmana Swebricks eminenta plastkonstnärer utlyses härmed tävlingen Platt!

Regler:
Bygg vadsomhelst på en 48x48 basplatta (inget överhäng) max 1 brick högt!
Bilder - max 3 st och max 640x640 pixlar stora - publiceras i den här tråden.
Bidrag skall publiceras senast kl 23.59 den 11/2 2014.
Bara Lego får användas, men inga klistermärken!
Inga digitala bidrag.
Endast medlemmar i föreningen Swebrick får deltaga.
Ett bidrag per person.
Vinnare utses genom röstning på forumet.

Priser:

Winter Village Cottage

Andra pris:

Gold Getaway

Tredje pris:

Endor Rebel Trooper & Imperial Trooper Battle Pack

Frågor besvaras via PM eller i den här tråden!

Eigenbrötler

Mitt bidrag, jag och min sambo knåpade ihop en dyster grå autobot logo, helt byggd utan 1x1 plates.

Och nej, jag hade ingen 48x48 baseplate att börja på så jag har skarvat med 7 olika baseplates  ::)

Absolut inget plus i kanten för kreativitet eller nytänkande, men min första mosaik, och röda bitar fanns inte tillräckligt, så då fick det bli grå.



Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

lindyhep

"Bygg vadsomhelst på en 48x48 basplatta (inget överhäng) max 1 brick högt!"

Innebär detta att bygget skall sitta fast i en basplatta eller kan det vara ett fristående bygge bara det är max 1 brick högt och max 48x48?
Om det är så att det skall sitta fast i basplattan räknas då denna med i maxhöjden eller är det bygget på den som får vara max 1 brick?

Skafte

Det skall vara basplatta i botten och det skall vara 48x48 stort. Ovanpå basplattan får det vara max en brick högt (ej högre än "LEGO"-texten på knopparna...).

Det är helt OK att skarva basplattor som Eigenbrötler gjort.

nikerl

Ett bidrag till tävlingen, den pryder sin plats på gnistskyddet till öppna spisen och nej, vi eldar inte så ofta ;) En plate hög på 48x48 baseplate.

torso

Här är mitt bidrag: En GBC-modul. Jag hoppas det är OK att posta en rörlig bild. ;)


AndersI

Ohhh - jag gillar!! Fantastisk idé och suveränt genomförd.  :o ;D

Nu ska du bara montera, motorisera och komma till Eskilstuna på tågträffen så vi får se den tillsammans med andra moduler i en längre bana.

torso

Citat från: AndersI skrivet 25 januari 2014 kl. 18:10
Ohhh - jag gillar!! Fantastisk idé och suveränt genomförd.  :o ;D

Nu ska du bara montera, motorisera och komma till Eskilstuna på tågträffen så vi får se den tillsammans med andra moduler i en längre bana.

Tack för de orden! Jag tror dock inte den är tillräckligt pålitlig för att det ska fungera på ett bra sätt, men jag hoppas att jag har en annan modul till Eskilstuna nästa år.

Teabox

Cool modul. Hur sitter kugghjulen fast på plattan? Ser ut som de bara ligger där, men det kan de ju inte göra :)

torso

Citat från: Teabox skrivet 25 januari 2014 kl. 21:06
Cool modul. Hur sitter kugghjulen fast på plattan? Ser ut som de bara ligger där, men det kan de ju inte göra :)

De sitter på 3680c02 turntable. Enda sättet jag hittade att använda kugghjul på. :)

rosen888

Riktigt rolig idé!  ;D
Och bra utfört!
Technics is the shit!

mechamike

 :o Coolt och otippat bygge! wow! Imponerande verkligen!
?

scholm

#12
Sådär, då var det äntligen färdigt...
Jag gillar fotboll, jag gillar flaggor och har länge haft en idé om att göra något inför fotbolls-VM i sommar. Den här tävlingen kom alltså som en skänk från ovan (trots att jag inte är byrådirektör) och dessutom fick jag användning för min förminskade fotbollsplan som passar bättre till de målburar jag inte kunde använda i det här sammanhanget... men det går fler tåg...
Tråkigt dock att jag inte fick bygga Sveriges flagga, den hade onekligen varit något enklare än somliga andra lag som behagade kvala in till Brasilien...
Livet är som ett Legobygge - färggrant och fullt av möjligheter.

janimakaj

Riktigt snyggt byggt!!  :D
Unless you try, you will not know if it works! ;)

ponta_ed

#14
Kajsa Warg uttryck att "man tager vad man haver", är bra, har tyvärr inte så mycket av lego men fick ihop det någorlunda i alla fall.
Ett hus med staket från den sköna sommaren som känns lite långt bort nu. Tyvärr så är kvaliten på kortet undertmåligt.



LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.