Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

MOC: Wipeout

Startat av Tektor, 10 januari 2017 kl. 12:31

Föregående ämne - Nästa ämne

Tektor

En gång i veckan lirar jag och några kollegor Wipeout HD/Fury på PS3.
Självklart behövde vi ett vandringspris för den som tog hem segern, och jag tänkte att jag skulle bygga en liten pilotfigur som höll i ett mikroskepp. Men skeppet blev lite för stort, så jag byggde ett nytt. Det blev också för stort. Så jag tänkte om och byggde en bansektion istället.

(Ni som har missat en av världens bästa spelserier se bifogade bilder på originalet :) )


Från vänster till höger: Auricom, Piranha, AG-Systems




Kvarnbacka

Snyggt litet bygge och ett grymt spel! Får vi se ett skepp i minifigskala snart?  ;)

Tektor

Citat från: Kvarnbacka skrivet 10 januari 2017 kl. 18:15
Snyggt litet bygge och ett grymt spel! Får vi se ett skepp i minifigskala snart?  ;)

Det var faktiskt en av mina ursprungsplaner, men jag lade ner det.
Jag bygger helst inte efter förebild, och klarar dessutom bara att ha ett bygge i taget.
Så jag fokuserar på att komma igång med studion till Monsters of Block istället :)

Kvarnbacka

Citat från: Tektor skrivet 10 januari 2017 kl. 19:38
Citat från: Kvarnbacka skrivet 10 januari 2017 kl. 18:15
Snyggt litet bygge och ett grymt spel! Får vi se ett skepp i minifigskala snart?  ;)

Det var faktiskt en av mina ursprungsplaner, men jag lade ner det.
Jag bygger helst inte efter förebild, och klarar dessutom bara att ha ett bygge i taget.
Så jag fokuserar på att komma igång med studion till Monsters of Block istället :)

Ah, det är också något vi vill se mer av :)
Om inte du bygger minifigskala så kanske jag gör det, jag har faktiskt haft tankar på det tidigare i och med att jag gillar att bygga små flygfarkoster och Wipeout är ett fantastiskt spel!

Tektor

Citat från: Kvarnbacka skrivet 10 januari 2017 kl. 20:14
Om inte du bygger minifigskala så kanske jag gör det

Gör det - det vore jättekul att se!
Det finns en del byggen "därute" om du vill ha inspiration. Men du kanske hellre kör helt efter eget huvud.

mortil

Lego är avkoppling.

Technic är livet.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.