Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Helgejohan3

Jeg bygger på min Jeep Wrangler. Jeg har satt på rear axle i dag. Den har exrta store hjul, for min skal bli en Arthic Truck. Den skal styres med S-brick fra iPhone. Nå mangler bare en kabel och en motor och en S-brick. Och sen sal jar bygga karossen. Sedan jad skal anvenda S-Brick så behøvs inte en LEGO Remote Control. Jag anvendar jo iPhone.
Bilen er designet av Sheepo.






andreaseldh

#3496
Varför sova, när man kan bygga en växellåda?

Tillägg
"Sköldpadda" är 60 % av "hare", LDD-filen finns bifogad.

Tillägg 2
Glömde skriva att "in" är nere till höger i bild.

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram


Helgejohan3

#3499
Jag bygde på karossen. Sheepo Jeep Wrangler RC. Jag bygger en Artic truck utgave. kolla hjulene.


Jesperrydhog

En gammal Volkswagen brandbil.

Byggare M

Idag blev det en lekstuga av det lite större formatet. Tack till Trollhättan science center för en rolig och svettig byggstund.

Hightek_dragon

Snabb fråga. Får man även lägga upp Bionicle och Technic MOCs här. Bygger inte så mycket med system delar nu mera.
Hightek dragon

Peter S

Citat från: Hightek_dragon skrivet 30 juli 2017 kl. 20:58
Snabb fråga. Får man även lägga upp Bionicle och Technic MOCs här. Bygger inte så mycket med system delar nu mera.
Ja, det får du. Allt som är utgivet av LEGO är OK här. Men jag tror inte du kommer få så många kommentarer på Bionicle... Har inte sett några andra som håller på med det, mer än att ta vissa delar och använda i system.

Anders67

Konceptbyggteknik för borgbyggare, efter kommentar på Facebook.

Helgejohan3

Jag bygde på mitt prosjekt - en Artic truck av sheepo Jeep Wranger RC


Helgejohan3

#3506
Jag bygde en Ford Shelby Cobra av lego sin Mini Cooper. Jag hittade instrukjon på nettet.

om du tyckar om denne bilen så er instruksjonen her:
http://www.mybricks4u.com/uploads/6/7/8/0/6780867/10242__b-model__ac_cobra.pdf




Wineyard


MattiasKr

Byggde den inte i dag, men jag har haft den här viggen stående ett tag men det har aldrig blivit av att jag fotat den förrän nu. Testade lite med två olika objektiv och extern blixt.

Jag satt med en LBG 54091 i handen och tänkte "den här skulle kunna bli en bra vägg i någon typ av rymdskeppskorridor". Så jag satte igång och byggde något utifrån det. Såhär i efterhand så är den biten nog lite för smal, det blir inte så mycket utrymme i höjdled att leka med. Och eftersom man inte tittar på den från baksidan, så kunde jag lika gärna byggt med vanliga plates.

Jag kallar den för "Pre-mission briefing", och det är en ung kadett som skall ut på uppdrag, men bli stoppad av en oldtimer som vill dra en massa rövarhistorier om hur det var på hans tid. Vätskan på golvet är bara kylvätska som skvätter ur den stora tanken, och det kommer att rinna ner i spygatterna längs väggen.

Ca 130 bitar.





Närbild på greeblingen. En av bitarna är över 35 år gammal, men jag tycker inte att det syns. 3070bps1 från 2003 ser betydligt äldre ut.



Biten som startade det hela



Byggare M

Fulla av inspiration från Legoland gick jag och mina barn loss på duplohavet på färjan på hemvägen. Det blev några halloweenfigurer m.m.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.