Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[Utmaning: Rymdskepp] SS Aurelius

Startat av lingonfil, 28 juli 2015 kl. 13:16

Föregående ämne - Nästa ämne

humlan

Citat från: EpsilonEta skrivet 29 juli 2015 kl. 14:39
Citat från: humlan skrivet 29 juli 2015 kl. 13:52
Just kommandobryggan är en av de delar jag har svårast att själv bygga i mina microskala-skepp. Tyvärr kan jag inte stjäla den där, då jag bygger i annan skala :P

Vill man vara riktigt petig är en kommandobrygga ganska onödig på ett rymdskepp ;) men det blir inte riktigt samma sak utan :)

OT-varning  8)

Well, ska man vara sån så kan man prata designskolor. Ska bryggan ligga centralt inne i skeppet för maximalt skydd, eller ska den ligga externt så att man kan se ut utan att vara beroende av sensorer....

Man kan också ha dubbla bryggor, en normal och en för strid...
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

EpsilonEta

Citat från: humlan skrivet 29 juli 2015 kl. 15:15

OT-varning  8)

Well, ska man vara sån så kan man prata designskolor. Ska bryggan ligga centralt inne i skeppet för maximalt skydd, eller ska den ligga externt så att man kan se ut utan att vara beroende av sensorer...

Det är just det, i rymden ser man inte mycket genom fönster utan sensorer. Men det viktigaste med Bortom Sol måste ju ändå vara att göra snygga byggen, inte att räkna ut hur rymdskepp kommer se ut i framtiden.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Whatever

Jag skulle vilja se foton som visar insidan/baksidan av motorerna, tycker det sjukt läckert ut.


lingonfil

Citat från: Whatever skrivet 11 januari 2016 kl. 03:09
Jag skulle vilja se foton som visar insidan/baksidan av motorerna, tycker det sjukt läckert ut.

Jag har modifierat skeppet till ett syskonskepp (inte kommit mig för att lägga upp bilder än). Så jag har återvunnit motorerna. Har du tur så har mtorerna bara tagit sig till "att-sortera"-lådan och inte djupare i återvinningsprocessen, isf kan jag knäppa en bild.

lingonfil

Citat från: lingonfil skrivet 11 januari 2016 kl. 10:12
Citat från: Whatever skrivet 11 januari 2016 kl. 03:09
Jag skulle vilja se foton som visar insidan/baksidan av motorerna, tycker det sjukt läckert ut.

Jag har modifierat skeppet till ett syskonskepp (inte kommit mig för att lägga upp bilder än). Så jag har återvunnit motorerna. Har du tur så har mtorerna bara tagit sig till "att-sortera"-lådan och inte djupare i återvinningsprocessen, isf kan jag knäppa en bild.

De har legat i att-sortera-lådan ett tag nu. Passade på att knäppa en bild när jag plåtade annat. Den överta är intakt, den mittersta halt isärplockad och den understa isärplockad.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.