Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Projekt: Tintins Äventyr

Startat av stej123, 10 september 2014 kl. 16:39

Föregående ämne - Nästa ämne

TheKMF

Gillar minifigsen skarpt. De enda jag fick kämpa lite med var general Alcazar och hans Ljuva Duva. (För det är väl dem?)

Mitt tips är att göra några av de ikoniska fordonen istället för att dra på med ett gigantiskt slott. Känns som att de lättare går igenom godkänningsprocessen.

Typ, jeepen från Svarta Guldet, pontonplanet från Krabban med guldklon eller Jeepen från Tinitin i Kongo. 
Ett Tintin i Tibet set med Wampa som Yeti kanske? Awesome?


Megabluck

En torso som jag på rak hand anser kan vara lämplig för Tintin är 973pb1681c01.

jalex

Föslag till Kalkyls huvud. Synd bara att den inte hade mera skägg.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

BeardedNerd

Citat från: TheKMF skrivet 11 september 2014 kl. 12:44
Gillar minifigsen skarpt. De enda jag fick kämpa lite med var general Alcazar och hans Ljuva Duva. (För det är väl dem?)

Mitt tips är att göra några av de ikoniska fordonen istället för att dra på med ett gigantiskt slott. Känns som att de lättare går igenom godkänningsprocessen.

Typ, jeepen från Svarta Guldet, pontonplanet från Krabban med guldklon eller Jeepen från Tinitin i Kongo. 
Ett Tintin i Tibet set med Wampa som Yeti kanske? Awesome?

Tintin i Kongo vill nog inte Lego ta i med tång. Annars känns det ju som ett helt självklart dansk-belgiskt samarbete.

När jag var liten försökte jag bygga månvagnen i Lego men hade inga bra kupoler då. Ett annat fordon som skulle fungera bättre nu är hajubåten.

Svarta Ön i en nerskalad Castle-tappning skulle också vara läcker, med gorilla-bigfig...

Äsch, nu blev jag deprimerad över att det inte redan existerar.

stej123

Citat från: BeardedNerd skrivet 12 september 2014 kl. 13:58
Citat från: TheKMF skrivet 11 september 2014 kl. 12:44
Gillar minifigsen skarpt. De enda jag fick kämpa lite med var general Alcazar och hans Ljuva Duva. (För det är väl dem?)

Mitt tips är att göra några av de ikoniska fordonen istället för att dra på med ett gigantiskt slott. Känns som att de lättare går igenom godkänningsprocessen.

Typ, jeepen från Svarta Guldet, pontonplanet från Krabban med guldklon eller Jeepen från Tinitin i Kongo. 
Ett Tintin i Tibet set med Wampa som Yeti kanske? Awesome?

Tintin i Kongo vill nog inte Lego ta i med tång. Annars känns det ju som ett helt självklart dansk-belgiskt samarbete.

När jag var liten försökte jag bygga månvagnen i Lego men hade inga bra kupoler då. Ett annat fordon som skulle fungera bättre nu är hajubåten.

Svarta Ön i en nerskalad Castle-tappning skulle också vara läcker, med gorilla-bigfig...

Äsch, nu blev jag deprimerad över att det inte redan existerar.

Tintin i Kongo skulle nog som sagt LEGO aldrig gå nära... Annars bra förslag från båda :) Hajubåten var det första jag tänkte, och det är möjligt att det blir första "scenen" jag bygger.

Tack alla andra för förslag på huvuden/torsos mm!

Och stort tack till Nextuz som 3D-renderat Moulinsart åt mig :)


marpe

Citat från: jalex skrivet 11 september 2014 kl. 16:23
Föslag till Kalkyls huvud. Synd bara att den inte hade mera skägg.
Kalkyl är marig.  :)
Om du fotar svartvitt så är den här frisyren bra. 15491pb01

Gideon

Kul projekt! Ser fram emot att följa detta :)


Sollan

Tintin är alltid kul och huset är fantastiskt!

jalex

Citat från: BeardedNerd skrivet 12 september 2014 kl. 13:58
Svarta Ön i en nerskalad Castle-tappning skulle också vara läcker, med gorilla-bigfig...

Ja Svarta ön skulle vara häftigt! Skulle jag gärna se som ett riktigt LEGO set, med borgen, båten, gorillan och andra minifigs.

Flotten från "Koks i lasten" är också ett tips, som jag tror skulle te sig bra i LEGO. Liten men detaljrik modell.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

stej123

Citat från: jalex skrivet 12 september 2014 kl. 18:35
Citat från: BeardedNerd skrivet 12 september 2014 kl. 13:58
Svarta Ön i en nerskalad Castle-tappning skulle också vara läcker, med gorilla-bigfig...

Ja Svarta ön skulle vara häftigt! Skulle jag gärna se som ett riktigt LEGO set, med borgen, båten, gorillan och andra minifigs.

Flotten från "Koks i lasten" är också ett tips, som jag tror skulle te sig bra i LEGO. Liten men detaljrik modell.

Kul att du nämner flotten från Koks i lasten, sitter nämligen och bygger på den nu :D jag saknar dock en torso till tintin som jag hoppas kommer med posten på måndag :)

jalex

Citat från: stej123 skrivet 12 september 2014 kl. 18:44
Citat från: jalex skrivet 12 september 2014 kl. 18:35
Citat från: BeardedNerd skrivet 12 september 2014 kl. 13:58
Svarta Ön i en nerskalad Castle-tappning skulle också vara läcker, med gorilla-bigfig...

Ja Svarta ön skulle vara häftigt! Skulle jag gärna se som ett riktigt LEGO set, med borgen, båten, gorillan och andra minifigs.

Flotten från "Koks i lasten" är också ett tips, som jag tror skulle te sig bra i LEGO. Liten men detaljrik modell.

Kul att du nämner flotten från Koks i lasten, sitter nämligen och bygger på den nu :D jag saknar dock en torso till tintin som jag hoppas kommer med posten på måndag :)

Aha! Ska bli spännande att se resultatet sedan!  :)
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

BeardedNerd

Jag var alltid förtjust i Szut av någon anledning, även om jag aldrig har förstått hur hans namn ska uttalas.

Koks i Lasten är väl annars också en problematisk historia för Lego, även om den är betydligt mer sympatisk.

Stigge72

Citat från: BeardedNerd skrivet 12 september 2014 kl. 20:08
Jag var alltid förtjust i Szut av någon anledning, även om jag aldrig har förstått hur hans namn ska uttalas.

Koks i Lasten är väl annars också en problematisk historia för Lego, även om den är betydligt mer sympatisk.
Jag har inte min Tintin helt aktuell, och orkar inte googla just nu...
Men hur man uttalar sz beror på varifrån man kommer. I Ungern uttalas det som s (och s som sch), i t ex Polen uttalas det sch (som jag förstått det).

Record

Riktigt roligt projekt, ser fram emot detta med spänning, finns ju ett hav att plocka miljöer från, själv gillar jag mest månen tur och retur  rymden är alltid kul, och raketen är så snygg och Tintin i America, detta mest för att jag har en förkärlek till gamla gangster tiden i USA.
Friskt satsat, hälften vunnet..

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.