Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Swebricks egen flickr grupp

Startat av sweMezza, 19 september 2011 kl. 19:09

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Okej :)

Ni har rätt, jag ogillar också när andra gör så :P

Nu har jag tagit bort bilderna från min signatur.

Tobbe Arnesson

Citat från: teabox skrivet 20 september 2011 kl. 16:46Jag kunde inte läsa trådar på Eurobricks förrän jag hittade "stäng av signaturer"-inställningen.

+1 (speciellt när folk svarade så här kort)  ;)
Blogg: Robotkampen

Myko

Det finns ju en sån inställning här också. Jag blev tvungen att bekräfta, för jag visste inte att vi hade signaturer över huvud taget.

Tobbe Arnesson

Jag tycker signaturer är bra, men signaturer som tar upp mer plats än de faktiska inläggen är ett otyg.
Blogg: Robotkampen

Ras 74

Jag gillar och är helt ok med signaturer som Tobbes t.ex. Bara en länk till något.
Det kan man ju ha till sitt flickr konto t.ex.

Insåg just att jag hade det själv med. Den skall ändras vad det lider.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

mechamike

Varför är det 41 bilder i Swebrick när man inte är inloggad och 48 när man är inloggad.. Min bild (Highlander vigg) kan jag inte se när jag inte är inloggad trots att alla permissions på den jag kunnat hitta är "public"?  Stigger har även han en bild med tomten som försvinner som oinloggad?
?

AndersI

#36
Om du läste diskussionen på föregående sida så skulle du veta (eller åtminstone ana) :-)

Det verkar som om det tar ett tag för nya användare att bli riktigt publika, oavsett inställningarna på bilderna. I början syntes inte min bil(d) när man inte var inloggad, men nu är den där. Stigge och du kanske gick med i flickr dagen efter mig, och i så fall blir era bilder allmänna i morgon (kanske - det kanske bara hänger på när en moderator hinner godkänna användare fullt ut, eller så ska varje bild godkännas av mod i början).

mechamike

Jo jag läste (Som moderator läser jag faktiskt ALLA inlägg  ;) ) Men jag tyckte det svävade lite hur det verkligen var.. huruvuda det var tid eller publiceringstilfällen eller någon inställning.
Men jag får väl ha is i magen. Det intressanta var att Ras kunde se bilden (men det kanske beror på att jag lagt till honom som vän och då får han se innan jag rassalt igenom ev tids/post limit.

?

Stigge72

Citat från: AndersI skrivet 21 september 2011 kl. 08:25
Om du läste diskussionen på föregående sida så skulle du veta (eller åtminstone ana) :-)

Det verkar som om det tar ett tag för nya användare att bli riktigt publika, oavsett inställningarna på bilderna. I början syntes inte min bil(d) när man inte var inloggad, men nu är den där. Stigge och du kanske gick med i flickr dagen efter mig, och i så fall blir era bilder allmänna i morgon (kanske - det kanske bara hänger på när en moderator hinner godkänna användare fullt ut, eller så ska varje bild godkännas av mod i början).

Jag har iofs funnits på Flickr sedan 2009 (mer eller mindre (in)aktiv), men i gruppen sedan igår. Tomte-setet lades upp i julas för att vara med i en tävling. Lustigt om det bara var den bilden som inte syntes, då jag lade till några stycken.

Hassel

Har också kopplat mitt konto till gruppen. Nu ska det bara upp bilder också.  :P

Skrytsson

bellis6, är det en Swebrickare?

Om inte borde medlemman rensas bort från gruppen, liksom dennes tillagda bild i "poolen".

mechamike

Satt precis och funderade på det igår..  Vi får nog slå på lite villkor på Flickr..

?

Tobbe Arnesson

*detektivhatt på*

Böckerna i hyllan är iaf. på svenska: http://www.flickr.com/photos/58115240@N02/5343212625/sizes/l/in/photostream/

Bilden är dessutom tagen i Mariehamn (Åland): http://www.flickr.com/photos/58115240@N02/5343212625/in/photostream

*detektivhatt av*

Edit: Det fanns en hel del kul små byggen där!
Blogg: Robotkampen

Skrytsson

#43
Tydligen har jag användaren i kontaktlistan sedan tidigare.

Är Ichthuz Swebrickare?

mechamike

Jag har mailat och frågat så får vi se..

Jag har slagit på lite användarvillkor..

CitatWelcome to Swebrick Flickr Group.

If You are a memeber of  <a href="http://www.swebrick.se" rel="nofollow">www.swebrick.se</a>  free free to post Your Lego related pictures here.

If Your Flickr Account name differs from Your Swebrick alias please write a comment about it when You post it.

Non Swebrick members pictures , pictures not related to Lego or Lego related events will be deleted.(Reference pictures for posted MOC's are also OK) Dark/blurry pictures or re-posts will also be deleted.



?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.