Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

FINAL! AFOLvsAFOL 2018

Startat av krakfot, 16 oktober 2018 kl. 12:20

Föregående ämne - Nästa ämne

Vem skall få gå hem med äran och få bestämma temat för nästa års tävling?

bidrag 3: Bosse och Evert
40 (57.1%)
Bidrag 7: gillestugas trygghet
30 (42.9%)

Antal personer som röstat: 70

Omröstningen har avslutats: 20 oktober 2018 kl. 12:20

krakfot

Så är vi i slutet av detta års AFOLvsAFOL tävling. Bara den sista duellen kvar innan vi har en vinnare. Så se till att lägga din röst så att du hjälper ditt bidrag mot segern. Vem tycker du skall vinna av dessa bidrag? OBS! röstningen avslutas på lördag!

Bidrag 3: Bosse och Evert hade äntligen samlat ihop tillräckligt för sin drömresa, en kanotfärd genom Sydamerikas djungel..

Bosse, som var ansvarig för vilka floder de skulle färdas på, hade dock överskattat sin kartläsarförmåga...





Bidrag 7: Har man bara fantasi, några regelböcker och ett par miniatyrer så kan man gå på spännande äventyr utan att lämna

gillestugas trygghet.



krakfot

Stort GRATTIS till Bosse och Evert och dess skapare drdoddo som tar hem segern i årets AFOLvsAFOLtävling. Grattis skall även riktas till övriga bidrag och då fram för allt till silvermedaljören Teabox med sin gillestuga, bornsmedaljören Ozp med Äventyrsboken och för sin fjärde placering; Robinnilsson403 med det gamla porthuset.

Ozp


Clarmo

Grattis drdoddo. Snyggt klossat utav alla deltagare!

Anders67

Grattis till er alla, jag gissade fel på vem som byggt vad, vilket får väl ses som bra, att som byggare kan bygga i nya maner och stil!

janho

Grattis till alla vinnare! De var snygga bidrag överallt and ofta svårt att välja!

drdoddo

Wow, stort tack! Och ett stort tack till alla som röstade på bidraget  :D. Kul tävling som vanligt och många fina bidrag av hög klass. Roligt också med lite olika tolkningar på temat, ffa att det skilde sig en hel del mellan mitt och Teabox i hur man tog sig an "äventyr"  :).

Sollan

Grattis drdoddo!

Fina bidrag i tävlingen och ja, det var väldigt svårt att gissa vem som stod bakom bidragen i år!

Teabox

Grattis drdoddo, Ozp och Robinnilsson403 samt tack till alla som röstade på mig.

Inte förvånad att jag inte klarade av att klå drdoddo och hans fina vattenfall :)

Wolcker

Stort grattis alla!

Jag satt och tänkte att Gillestugas Trygghet var Teaboxs skapelse. Alla de andra kunde jag inte gissa men denna kändes Teabox, kanske blir lite oroväckade för din nya fru om dina legovänner börjar veta vilket set du gjort i en anonym tävling, som vi inte ens visste om du skickat in bidrag till.

Vem var det som gjorde Nevereverland, peter pan? Jag gillade det!
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Ozp

Citat från: Wolcker skrivet 22 oktober 2018 kl. 11:43
Vem var det som gjorde Nevereverland, peter pan? Jag gillade det!

Janho, står i tävlingstråden http://www.swebrick.se/index.php?topic=13076.0

janho

Citat från: Wolcker skrivet 22 oktober 2018 kl. 11:43
Vem var det som gjorde Nevereverland, peter pan? Jag gillade det!

Ja, det var jag. Glad att du gillade det, tack!

Full Plate

Stort grattis drdoddo, Teabox, Ozp och Robinnilsson403! Kul att se hur alla tolkade temat, och det var verkligen högklassiga byggen i år :D

CopMike

Även jag gratulerar alla vinnare och deltagare för bra MOCs överlag. Kul men anonyma bidrag! Bra fixat med tävlingshållandet krakfot!

Stigge72

Även jag stämmer in i gratulationerna av vinnare och deltagare. Många fina bidrag, och kul att man kan tolka äventyr så väldigt olika.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.