Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SBC Juni 2018

Startat av byStfn, 06 juni 2018 kl. 14:32

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

Swebrick Brick Challenge XVII

Regler:

  • Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit.
  • Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
  • Bygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook, Instagram eller andra delar av internet.
  • Posta max tre bilder med största sidan 1000 pixlar i denna tråd. Dessutom får man posta en video om man vill.
  • Bilderna ska postas senast lördagen 30 juni.
  • Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala.
  • Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.

Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång. Vinnaren får outsäglig ära och får också bestämma nästa månads bit.

Månadens bit är en klassiker som funnits längre än jag själv men som det sällan byggs något med. Finns i sex färger räknat över alla varianter.

19220 Minifig, Utensil Radio


Under åren har den uppdaterats och finns i tre varianter som alla är ok att använda.


LYCKA TILL!


Magnus den store

Citat från: byStfn skrivet 06 juni 2018 kl. 14:32
Månadens bit är en klassiker som funnits längre än jag själv men som det sällan byggs något med och bara finns i svart och ljusgrått:

Är rätt säker på att jag sett någon av versionerna i dessa färgerna också:

Bright Light Orange (Friends)
Dark Bluish Gray
Dark Gray
Green (Toy Story)
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

byStfn

Citat från: Magnus den store skrivet 06 juni 2018 kl. 15:47
Citat från: byStfn skrivet 06 juni 2018 kl. 14:32
Månadens bit är en klassiker som funnits längre än jag själv men som det sällan byggs något med och bara finns i svart och ljusgrått:

Är rätt säker på att jag sett någon av versionerna i dessa färgerna också:

Bright Light Orange (Friends)
Dark Bluish Gray
Dark Gray
Green (Toy Story)
Självklart! Jag var trött och kollade bara på den nyaste modellen! Tack för korrigeringen!

byStfn

Är det ingen som lyckats bygga något alls? :D

Skafte

Citat från: byStfn skrivet 25 juni 2018 kl. 22:43
Är det ingen som lyckats bygga något alls? :D

Jodå. Liksom de tre senaste månaderna, men inget som är i presentabelt skick än.  ::)

Stigge72

Jag kom på en idé, och började för typ tre veckor sedan, men sedan kom annat i vägen. Men idag blev den lilla krabaten färdig.

janho

Jag tyckte att Stigge's robot var lite ensam så här kommer några vänner... Men jag är inte säker att de är vänliga...




Godtfred

---

janho

Snygg! Vad är det för bit som håller radiorna fast?

Godtfred

Vet inte vad den heter eller var den kommer ifrån, hittar den inte heller på bricklink... Någon annan kanske vet?

Ozp


janho


Skafte

Är det absolut sluttid idag? Kvartalstävlingen har ju fått nytt slutdatum... Jag har nåt på gång, men troligen inte klart den närmaste timmen.  :o

Skafte

Äääh, här kommer nåt i alla fall. En tusenfoting.




byStfn

Det var på håret skafte. Trots sex minuter över så avgör jag att du får vara med ändå! :D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.