Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Swebrick Community Build - Sverigekarta

Startat av Merkurius, 02 november 2010 kl. 15:06

Föregående ämne - Nästa ämne

Vilken av de tre finalisterna gillar du

Karta nr 1
Karta nr 2
Karta nr 3

Ras 74

Jodå. Frågan är ju bara om LEGO vill att det står Swebrick med stora bokstäver på deras karta?

För att slippa det helt och hållet, så är bitar beställda till fem extra baseplates, men det saknas 1 enda.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

AntonYmer

Nu när det här bygget börjar närma sig undrar jag lite försynt: Hur stor ska den här bli? (i studs, 32x32 plattor eller centimeter)

Det skulle vara intressant att veta. Jag har ingen som helst känsla för om den blir stor, STOR eller FETSTOR.

Etzel

Jag har för mig att den är 5 x 12 eller 13 vanliga 32x32 basplattor stor. Jag skulle vilja klassificera det som STOR!  ;D

Ras 74

12 x 5 32 x 32 baseplates STOR blir den. Vilket i centimeter är 306 x 127.5 cm.

Jag har funderat lite på byggtiden. Det är ca. 10´000 bitar. UCS Millennium Falcon är ca 5´000 bitar.
Det tog mig ca. 30 timmar att bygga den, men då var det ett jäkla letande efter bitar som tog den mesta tiden.
Men om vi räknar med samma tid eller rent av 10 timmar till (för allt redan är sorterat) och det är 20 medlemmar
som kommer bygga, så borde kartan vara klar på 2 timmar.

Varje baseplate kommer se i stort sett likadan ut i grunden. Så alla baseplates grundutförande kan vi bygga
tillsammans och ha en bild på dem på projektor.
Men de som har bärbara datorer är bra om Ni kan ha med dem. Tror att det enklaste är att vi bygger 2 och 2.
Speciellt när vi kommer till att lägga landskapet.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Stigge72

Kommer basplattorna vara uppmärkta på något sätt (t ex de beteckningar som fanns i en bild med bokstäver och siffror) när de är klara? Kan vara bra när man ska pussla ihop kartan efter varje flytt....

Ras 74

Precis! De skall märkas upp på exakt samma sätt.
Det skall ju vara ganska enkelt att ta isär/sätta ihop efter varje gång.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.