Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Cuboid Garden House

Startat av Betweenbrickwalls, 17 oktober 2017 kl. 21:31

Föregående ämne - Nästa ämne

Betweenbrickwalls

Ett nytt hem är nu färdigbyggt - Cuboid Garden House.

Flera huskroppar i rättblocksform sammanlänkade genom en central hall med tiles i dark blue. En (livsfarlig såklart!) spiraltrappa i hallen leder upp till ett sällskapsrum med växthuskänsla. Detta rum har glasdörrar som leder ut till tre olika rektangulära takträdgårdar där det odlas blommor och grönsaker. I anslutning till sällskapsrummet finns ett förråd med trädgårdsredskap.

På bottenvåningen finns ett kök, vardagsrum, badrum och sovrum. Alla rum har generösa fönsterytor.

Huset omringas av växtlighet och vissa ytterväggar täcks av bruna träpaneler. På taket till ovanvåningen är två stora solpaneler placerade. Tillsammans med odlingarna bidrar solpanelerna till ett hållbart boende.

Som vanligt har jag arbetat lika mycket med inredningen som exteriören. Inspirationen kommer från modern och stilren möbeldesign.



Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Betweenbrickwalls

Några bilder till på exteriör och planlösning.
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Betweenbrickwalls

Några bilder på inredningen.
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

o0ger

Wow, du är en maskin! Jag önskar jag hade din byggtakt, och ständigt höga nivå!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Anders67

Mycket snyggt, igen! Får känsla av en modern spansk "hacienda"  :D
Tan är en fin färg och passar bra till de bruna detaljerna. Växterna är varierande, fint!

Myko

Du är min favoritbyggare just nu - så fantastiskt bra.

Sollan

Väldigt snyggt! Både exteriör och inredning. Den där soffan är väldigt läcker!

Peter S

En futon? Gillar allt... även tavlorna i vardagsrummet som jag inte känner igen...

Manne

Härligt snyggt klossat igen.. grymt vad du kan poppa fram ena skapelsen efter den andra.. hade ju passat perfekt med resten av husen i Ängelholm..

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Nybohov Creation Ltd.

Mycket fint, igen! Jag fastnade lite extra för spotlighten ovanför sängen.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

jalex

Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

mortil

Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Clarmo

Grymt bra klossat. Gillar alla möbler och inredningsdetaljer du får till!

AndersI

Vackert! Och en behövlig omväxling till de vanliga modulhusens krusidullfyllda, kvartersfyllande massivitet. Det här är luftigt och stilrent!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.