Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Bountyhunters club

Startat av Clarmo, 16 oktober 2017 kl. 15:15

Föregående ämne - Nästa ämne

Clarmo

Började pilla lite på en idé som föddes ur flaskorna kan man säga. Får lite bitar från BL i veckan så jag kan fortsätta bygga. Tänkte plocka med denna till Linköping på lördag för att få lite feedback.

Det ska bli en gentlemens klubb för prisjägare i en galax långt långt borta. Soffan kommer jag kanske göra lite mindre, golvet ska bli mörkrött och jag ska försöka slänga in lite mörkgrönt i väggen.
Kom gärna med inputs.



o0ger

Kul idé. Galax långt borta? Syftar du på Star Wars? Jag tycker inte det känns så mycket Star Wars över detta. Det är bara holochesset som avslöjar att det inte är ett vanligt vardagsrum på jorden. Väldigt snygg soffa dock.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

AndersI

Varför inte ha några möbler med helt andra proportioner för de inte fullt så människolika bounty hunters?

andreaseldh

Jag tycker snarare det ser ut som en herrklubb där man kan slå vad om det går att resa Jorden runt på 80 dagar, alternativt ett vardagsrum på Baker Street där elementära slutledningar dras...

Clarmo

Citat från: o0ger skrivet 16 oktober 2017 kl. 15:33
Kul idé. Galax långt borta? Syftar du på Star Wars? Jag tycker inte det känns så mycket Star Wars över detta. Det är bara holochesset som avslöjar att det inte är ett vanligt vardagsrum på jorden.

Japp, syftar på Star Wars. Min tanke är att komma ifrån det vanliga Star Wars (grått och trist). Jag vet inte än hur det kommer passa när det är klart, det får vi se. Som sagt, jag leker lite med en idé jag fick.

Citat från: o0ger skrivet 16 oktober 2017 kl. 15:33Väldigt snygg soffa dock.

Tack  :)

Clarmo

Citat från: AndersI skrivet 16 oktober 2017 kl. 15:36
Varför inte ha några möbler med helt andra proportioner för de inte fullt så människolika bounty hunters?

Bra tanke och idé, jag ska testa hur det funkar på denna till ytan ganska litet bygge.

Citat från: andreaseldh skrivet 16 oktober 2017 kl. 15:38
Jag tycker snarare det ser ut som en herrklubb där man kan slå vad om det går att resa Jorden runt på 80 dagar, alternativt ett vardagsrum på Baker Street där elementära slutledningar dras...
Herrklubb/gentlemannaklubb är känslan jag är ute efter lite.  :)

andreaseldh

Aha, en herrklubb där man kan slå vad om det går att resa Kessel runt på 12 Parsek!

Sollan

Väldigt snyg soffa och snyggt soffbord!

eon

Snygga flaskor och snygg soffa!

jalex

Ja soffan ser realistisk ut. Ska bli spännande att följa. Vad är det för mörkgrå del som ligger under vänstra fönstret? Ser ut som nån slags dräkt som någon tagit av sig och hängt där.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Pertan71

Det är aldrig för sent att ge upp.

Clarmo

Citat från: andreaseldh skrivet 16 oktober 2017 kl. 15:45
Aha, en herrklubb där man kan slå vad om det går att resa Kessel runt på 12 Parsek!

Precis, eller för att försöka sänka en "Port in a storm" utan att slå i golvet.

Citat från: Sollan skrivet 16 oktober 2017 kl. 16:01
Väldigt snyg soffa och snyggt soffbord!

Citat från: eon skrivet 16 oktober 2017 kl. 17:57
Snygga flaskor och snygg soffa!

Citat från: jalex skrivet 16 oktober 2017 kl. 19:24
Ja soffan ser realistisk ut. Ska bli spännande att följa. Vad är det för mörkgrå del som ligger under vänstra fönstret? Ser ut som nån slags dräkt som någon tagit av sig och hängt där.

Tackar ödmjukast för berömmet över soffan och flaskorna. Idén föddes som ur att jag gjorde flaskorna och glasen för en tid sedan.
Pertan71 har rätt i att det är ett Jetpack någon har hängt av sig där tiden bygget växer fram.

Clarmo

Det sista på plats innan den ska genomgå granskning av swebrickare i region östra under lördagen.

Fortsätt gärna komma med konstruktiva förslag  :)

Skafte

Jättesnyggt! Skönt med ett ställe där man får ta av sig hjälmen, ta ett glas och diskutera den filosofiska aspekten av sitt yrke.

Jag känner att det skulle bli mer ombonat om det var en matta på golvet. Exempelvis en rad tan/dk tan längs väggarna som parkettgolv och sedan dk red tiles som matta, eventuellt med mönster (men det får i så fall hållas diskret för att det inte skall bli plottrigt).

Clarmo

Testade lite olika varianter med parkettgolv. Detta var den varianten jag personligen fastande mest för. Så nu får jag nog nästan anse mig klar.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.