Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Bildsal i lego

Startat av Svartkrut, 24 september 2017 kl. 17:33

Föregående ämne - Nästa ämne

Svartkrut

Har länge tänkt att jag skulle bygga en skola eftersom jag arbetar som lärare. Till slut så blev det så att jag byggde en del av min arbetsplats, min bildsal och lite av korridoren utanför. När jag hade byggt klart det så gjorde jag en liten stopmotionfilm när eleverna går in i klassrummet. Nästa gång jag provar stopmotion ska jag inte ha så många figurer som rör sig. Fy tusan vad omständligt och tidskrävande. Kul iaf att testa.  ;D


mortil

riktigt snyggt gjort tycker jag . :) 

Bild va väl ett av dom få ämnen man tyckte om i skolan :P  även om man sög på att rita saker :P
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Jesperrydhog

Det såg bra ut. :)

AndersI

Skolan (och läraren) känns igen direkt! Och jag tycker du har gjort ett fantastiskt stop motion-jobb! Jag har provat att göra något med en (1) figur, och gav upp...

BerraBZ

Många figurer för stopmotion. Du verkar ha tålamod i alla fall, haha.

Emma

Snyggt! Feelingen är helt rätt. Och du är dig lik i legoformat!

Sollan

Imponerande!  Tycker att jag känner igen korridoren från sorteringsträffarna!

Svartkrut

Tackar. Kul att ni gillade det. Stop motion är verkligen tålamodskrävande. Förstår att ni som varit på skolan känner igen korridoren.  Tyvärr svårt att glömma de mörka tegelväggarna... 😂

Nybohov Creation Ltd.

Snyggt!

Jag har testat lite stop motion och vet hur tidsödande, snudd på enerverande, det är att få många figurer i rörelse. Bra jobbat.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

sjerdna

Citat från: Svartkrut skrivet 26 september 2017 kl. 17:07
...Förstår att ni som varit på skolan känner igen korridoren...

Ja, fast det var över 25 år sen jag gick där :o Och sen var väl musiksal och aulan längs korridoren åt höger och träslöjd och skrivmaskinssal (!!!) åt vänster mot gympasalen ???

#Andreas

Svartkrut

Citat från: sjerdna skrivet 26 september 2017 kl. 21:09
Citat från: Svartkrut skrivet 26 september 2017 kl. 17:07
...Förstår att ni som varit på skolan känner igen korridoren...

Ja, fast det var över 25 år sen jag gick där :o Och sen var väl musiksal och aulan längs korridoren åt höger och träslöjd och skrivmaskinssal (!!!) åt vänster mot gympasalen ???

#Andreas
Stämmer bra, men skrivmaskinssalen är nu ITs kontor...  ;D

Pertan71

Underbart...  :)   Man får lite nostalgikänsla, även om man aldrig varit i just den skolan.  :)
Det är aldrig för sent att ge upp.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.