Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

BrickHeadz

Startat av Wineyard, 10 augusti 2016 kl. 18:58

Föregående ämne - Nästa ämne

Wineyard

Lite inspirerad av Jalex fantastiska bobblehead, men framför allt av Legos egna Brickheadz satte jag mig mig i LDD och petade lite. Som den historienörd jag är, började jag bygga andra världskrigets ledare i BrickHeadz-format. Detta blev resultatet:


Övriga
Svenska regenter


1800-tals filosofer


Amerikanska presidenter


Romersk armé




Skyrims Dovahkiin


1700-tals gubbe


Conquistador


Tomte


Robin Hood


Luke och Yoda


Stalin och Hitler


Mops


Pirat


Sandtrooper

lingonfil


Zilmrud

//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

Gideon

Innovativt och välgjort! Hög igenkänningsfaktor på de flesta av dem :)

jalex

Snygga! Amiralens (?) gulddekorerade mössa var fin.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

dalle

Citat från: jalex skrivet 10 augusti 2016 kl. 20:53
Snygga! Amiralens (?) gulddekorerade mössa var fin.

Mussolini.

Snyggt och bra fångat.

CopMike

Grymt bra ;D!
Kanske inte skulle godkännas av Ideas men många röster skulle dom få!

Vi är så många grymma byggare här på Swebrick så ½ vore nog!

Wineyard

Tackar så mycket!
Citat från: Gideon skrivet 10 augusti 2016 kl. 20:44
Hög igenkänningsfaktor på de flesta av dem :)
Vissa har ju väldigt kända ansikten, som Hitler. Dock har exempelvis Roosevelt har ett otroligt ospecifikt utseende!
(Grattis för övrigt! ;))
Citat från: CopMike skrivet 10 augusti 2016 kl. 21:30
Kanske inte skulle godkännas av Ideas men många röster skulle dom få!
Figurerna skulle nog aldrig accepteras, men jag tycker att Lego har uppfunnit ett väldigt kul "standard" med BrickHeadz!
Citat från: dalle skrivet 10 augusti 2016 kl. 21:03
Citat från: jalex skrivet 10 augusti 2016 kl. 20:53
Snygga! Amiralens (?) gulddekorerade mössa var fin.

Mussolini.
Tack. ;)

Stigge72

Riktigt bra!

Fem identifierar jag på en gång, en velar jag mellan ungefär två, och en vet jag vem det borde vara, men minns inte hur han såg ut. :)

Edit: Nu vet jag den ena av dem, och varför jag inte "såg" honom.

mordatre

Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

pareriksson

Citat från: Wineyard skrivet 10 augusti 2016 kl. 21:56
Vissa har ju väldigt kända ansikten, som Hitler. Dock har exempelvis Roosevelt har ett otroligt ospecifikt utseende!
Jag satte alla ansikten direkt (och nu vill jag framhäva hur välgjorda figurerna är snarare än hur skicklig jag är på att identifiera ansikten...), utom Roosevelt som tog några sekunder att resonera fram till. Det kanske går att sätta honom i rullstol?

Eigenbrötler

snyggt!

kan man på något sätt se vilka bitar som inte finns i rätt färger osv, när man kör ldd?
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Odidoma

Riktigt snyggt! Jag är inte lika bra på historia så jag har inte full koll på speciellt många men det är ändå riktigt snyggt och jag blir imponerad hur du fått till detaljer, ser så enkelt ut när man väl ser dem men jag hade aldrig kommit på det själv.

Wineyard

Tack så mycket hörni!
Citat från: pareriksson skrivet 10 augusti 2016 kl. 22:22
Jag satte alla ansikten direkt (och nu vill jag framhäva hur välgjorda figurerna är snarare än hur skicklig jag är på att identifiera ansikten...), utom Roosevelt som tog några sekunder att resonera fram till. Det kanske går att sätta honom i rullstol?
Ja, den är kanske hans mest kända kännetecken!
Citat från: Eigenbrötler skrivet 10 augusti 2016 kl. 22:51
kan man på något sätt se vilka bitar som inte finns i rätt färger osv, när man kör ldd?
Det enkla svaret är ja, det mer komplicerade svaret är nog nja. Det finns ju LDD extended (som har allt i alla färger) och Ldd "vanilj" (som bara har bitar som "finns"). Men jag vet inte hur väluppdaterad vaniljvarianten är, sen säger den ju inget om hur ovanliga bitar är. Pga detta har aldrig "vanilj"-varianten riktigt varit ett alternativ för mig.

Wineyard

#14
Som ni märker har fastnat lite för detta och har därför byggt ett antal kända svenska regenter. Gissa vilka:


De som prickat av dem alla:
dalle
Peter S
andreaseldh

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.