Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Swebricks egen flickr grupp

Startat av sweMezza, 19 september 2011 kl. 19:09

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Citat från: o0ger skrivet 15 december 2017 kl. 17:55
Jag har börjat få skräp på Flickr. Vet inte hur jag ska förhindra det.

Det är någon som länkar mig i deras bilder. De gör likadant med hundratals andra. Bilderna är på nakna damer som säger att de gärna vill gifta sig med mig osv.

Jag har rapporterat abuse, men hur sjutton ska man skydda sig mot detta?
Verkar också ha råkat ut för detta...
Drygt också att de verkar sega att ta bort spam, hade varit taggad i 18 timmar i fotot utan att någon av de andra hundratals som också blivit det hade fått fotot att bli bortplockat.

Lews

Citat från: o0ger skrivet 15 december 2017 kl. 17:55
Jag har börjat få skräp på Flickr. Vet inte hur jag ska förhindra det.

Det är någon som länkar mig i deras bilder. De gör likadant med hundratals andra. Bilderna är på nakna damer som säger att de gärna vill gifta sig med mig osv.

Jag har rapporterat abuse, men hur sjutton ska man skydda sig mot detta?

Kolla hur dina inställningar ser ut under Privacy & Permissions. Kan vara så att du tillåter vem som helst med ett Flickr-konto att länka dig i foton.

o0ger

Citat från: Lews skrivet 15 december 2017 kl. 18:33
Kolla hur dina inställningar ser ut under Privacy & Permissions. Kan vara så att du tillåter vem som helst med ett Flickr-konto att länka dig i foton.

Det enda man kan ställa in är att man inte tillåter andra att tagga dig i ett foto, men att länka till mig kan man inte stoppa.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Lews

Citat från: o0ger skrivet 15 december 2017 kl. 19:39
Det enda man kan ställa in är att man inte tillåter andra att tagga dig i ett foto, men att länka till mig kan man inte stoppa.

Ah, trodde du menade att du blev taggad i fotona.

Ozp

Citat från: o0ger skrivet 15 december 2017 kl. 17:55
Jag har börjat få skräp på Flickr. Vet inte hur jag ska förhindra det.

Det är någon som länkar mig i deras bilder. De gör likadant med hundratals andra. Bilderna är på nakna damer som säger att de gärna vill gifta sig med mig osv.

Jag har rapporterat abuse, men hur sjutton ska man skydda sig mot detta?

Fick också det idag

drdoddo

Såg precis att jag står för 10% av alla bilder som finns i den här gruppen... ::)

Myko

Citat från: drdoddo skrivet 30 januari 2018 kl. 13:57
Såg precis att jag står för 10% av alla bilder som finns i den här gruppen... ::)

Sluta bygga så jävla mycket då! :P

drdoddo

Citat från: Myko skrivet 30 januari 2018 kl. 14:04
Citat från: drdoddo skrivet 30 januari 2018 kl. 13:57
Såg precis att jag står för 10% av alla bilder som finns i den här gruppen... ::)

Sluta bygga så jävla mycket då! :P
Hahaha! Jag försöker (inte)...har ett gäng byggen som jag inte ens fått upp än så det ser inte ut som att jag kommer sakta ner närmsta tiden  :o ;D

Magnusengstrom

Citat från: drdoddo skrivet 30 januari 2018 kl. 14:07
Citat från: Myko skrivet 30 januari 2018 kl. 14:04
Citat från: drdoddo skrivet 30 januari 2018 kl. 13:57
Såg precis att jag står för 10% av alla bilder som finns i den här gruppen... ::)

Sluta bygga så jävla mycket då! :P
Hahaha! Jag försöker (inte)...har ett gäng byggen som jag inte ens fått upp än så det ser inte ut som att jag kommer sakta ner närmsta tiden  :o ;D

Du kanske behöver jobba mer så du har mindre fritid?

drdoddo

Citat från: Magnusengstrom skrivet 30 januari 2018 kl. 14:11
Citat från: drdoddo skrivet 30 januari 2018 kl. 14:07
Citat från: Myko skrivet 30 januari 2018 kl. 14:04
Citat från: drdoddo skrivet 30 januari 2018 kl. 13:57
Såg precis att jag står för 10% av alla bilder som finns i den här gruppen... ::)

Sluta bygga så jävla mycket då! :P
Hahaha! Jag försöker (inte)...har ett gäng byggen som jag inte ens fått upp än så det ser inte ut som att jag kommer sakta ner närmsta tiden  :o ;D

Du kanske behöver jobba mer så du har mindre fritid?
Haha, heltid får räcka med 3 barn  ;D

Betweenbrickwalls

Tack för dagens skratt... 😂
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

drdoddo

Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 31 januari 2018 kl. 21:37
Tack för dagens skratt... 😂
Haha! Älskar Mykos alltid så konkreta tips å råd 😂

Magnus den store

Citat från: drdoddo skrivet 30 januari 2018 kl. 14:43
Citat från: Magnusengstrom skrivet 30 januari 2018 kl. 14:11
Citat från: drdoddo skrivet 30 januari 2018 kl. 14:07
Citat från: Myko skrivet 30 januari 2018 kl. 14:04
Citat från: drdoddo skrivet 30 januari 2018 kl. 13:57
Såg precis att jag står för 10% av alla bilder som finns i den här gruppen... ::)

Sluta bygga så jävla mycket då! :P
Hahaha! Jag försöker (inte)...har ett gäng byggen som jag inte ens fått upp än så det ser inte ut som att jag kommer sakta ner närmsta tiden  :o ;D

Du kanske behöver jobba mer så du har mindre fritid?
Haha, heltid får räcka med 3 barn  ;D

Bygg större då, då!  ::)

Sen kan man undra om alla byggen är från Swebrick. Det är ett och annat bygge som hamnar där men som inte hittar till forumet. Om så är fallet står du för några fler procentenheter.  ;)
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

ouf... okej, vad händer nu?

"Today we are announcing updates to Flickr's Pro and Free account offerings.

Flickr Pro is better than ever. For only $49.99 per year, get unlimited storage, ad-free browsing, advanced stats, an unmatched community, and more.

Free accounts will soon be limited to 1,000 photos or videos. Flickr isn't Flickr without the contributions and participation of our free members, and we remain committed to a vibrant free offering.

If you are a free member with more than 1,000 photos or videos, you will have ample time to upgrade to Pro (for 30% off your first year) or download your photos and videos.* Read more about this decision.


Jag har PRO-konto sedan några år tillbaka så kag drabbas inte, men det är ju många som har gratiskonto. 1000 bilder är ganska mycket, men för eller senare når man ju gränsen.

Jag är rädd för att detta kommer få många AFOLs att lämna Flickr till förmån för tex Instagram. Jag har sett att många har Afols har Instagram-konton och att de har otroligt många följare, men Flickr har alltid varit det community där jag känner att jag får mest feedback och störst utbyte med andra AFOLs. Instagram är så ... öppet.. för alla, liksom. Det är inte bara AFOLs som hänger där.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.