Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Citat från: insurrection skrivet 13 juli 2018 kl. 11:23
Tryckfel på musen till elefantdräktstjejen, den är enögd! Mest kul tyckte jag men rapporterade ändå på lego.com för att bidra till kvalitetskontrollen (hehe och vem vet, kanske få en ersättningsfig?)

Jag har för mig att jag har läst om detta på "vanliga frågor" att du får en slumpvald figur ur samma serie, så räkna inte med en ny elefanttjej.

Magnus den store

Citat från: andreaseldh skrivet 13 juli 2018 kl. 20:01
Citat från: insurrection skrivet 13 juli 2018 kl. 11:23
Tryckfel på musen till elefantdräktstjejen, den är enögd! Mest kul tyckte jag men rapporterade ändå på lego.com för att bidra till kvalitetskontrollen (hehe och vem vet, kanske få en ersättningsfig?)

Jag har för mig att jag har läst om detta på "vanliga frågor" att du får en slumpvald figur ur samma serie, så räkna inte med en ny elefanttjej.

Japp, eftersom de inte lagerför reservdelar för cmf får man normalt en ny påse.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

insurrection

Citat från: Magnus den store skrivet 13 juli 2018 kl. 20:32
Citat från: andreaseldh skrivet 13 juli 2018 kl. 20:01
Citat från: insurrection skrivet 13 juli 2018 kl. 11:23
Tryckfel på musen till elefantdräktstjejen, den är enögd! Mest kul tyckte jag men rapporterade ändå på lego.com för att bidra till kvalitetskontrollen (hehe och vem vet, kanske få en ersättningsfig?)

Jag har för mig att jag har läst om detta på "vanliga frågor" att du får en slumpvald figur ur samma serie, så räkna inte med en ny elefanttjej.

Japp, eftersom de inte lagerför reservdelar för cmf får man normalt en ny påse.
Ja, det hade jag också hört sedan innan. Skulle också få en ersättningspåse på posten, trevligt även om det inte var det viktiga!

Hans B

Den här anlände idag, Batman Of Zur-En-Arrh. En ComCon-utgåva och enligt mig den coolaste Batmanfiguren. Samlar lite Batman, så den här har varit efterlängtad:

Illuwatar

Har nu beställt Voltron... :)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Magnus den store

Gjorde en vända för att försöka få tag i Percival Graves, men det var en nitlott på varje ställe. Det fick bli en hel låda istället.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

fork

Råkade beställa typ alla nya Harry potter setten :)

andreas E

#6502
På Bilka rean i DK blev det en för 280 kr
en och en för  120 kr st och en för ca 910 kr

Det var skyltat med 35% på allt.

Betweenbrickwalls

Citat från: fork skrivet 01 augusti 2018 kl. 19:33
Råkade beställa typ alla nya Harry potter setten :)

...och jag råkade beställa en hel låda Harry Potter CMF, trots att jag tidigare bestämt mig för att bara köpa några ströpåsar...
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

andreaseldh

Råkade visst beställa bitar till en viss hund ...

Technic

Besökte rean på Bilka i Danmark igår, men tyvärr slår växelkursen hårt mot priserna. :( Men det blev fyra nya modeller! :)








andreaseldh

Idag på MoS blev det ...
... och en stor burk med ...

  • 124 st 3001 (Brickset) Brick 2 x 4 i Tan
  • 37 st 3003 (Brickset) Brick 2 x 2 i Tan
  • Strösslade 15573 (Brickset) Plate, Modified 1 x 2 with 1 Stud with Groove and Bottom Stud Holder (Jumper) i Dark tan

Peter S

Är nyckelringen till färgtavlan?  8)

Clarmo

Stannade på det (ö)kända Gekås i Ullared igår, självklart så fick några set följa med hem;






andreaseldh

Citat från: Peter S skrivet 05 augusti 2018 kl. 17:02
Är nyckelringen till färgtavlan?  8)

Ärligt talat var det bara ett impulsköp, men det var ju ett riktigt bra förslag du kom med!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.