Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Bricklink - Samlingstråd för Bra/Dåliga butiker.

Startat av Ras 74, 22 januari 2011 kl. 22:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

Jag måste slå ett slag för BonkBonk. Jag tror att innehavaren finns här också.

Jag lade en order i går, knappt hade jag hunnit swisha pengarna innan statusen ändrades till skickat och i dag kom bitarna! Det går knappast att vara snabbare, det skulle vara om bitarna skickades innan jag checkat ut ...
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Classus

Jag vill lägga till ColA's Store över bra butiker. Jag la ordern på natten till 25 mars, betalade med banköverföring eftermiddagen 26 mars och fick leveransen 27 mars. Otroligt snabbt (det var många lots), bra paketerat i zip-påsar inuti större zip-påsar och vadderad påse runt med tejpförstärkning. Mycket trevlig kommunikation som bonus. Jag blev överraskad av rabatten på 10% som Swebrickare får, det hade jag inte koll på när jag beställde.

byStfn

Jag beställde nyligen från PrylTokigt. Blev glad över att han hade massor av Light och Dark Gray. Blev mindre glad när det kom vanliga Light och Dark BLUISH Grey. Det var raskt skickat och bra packat men färgkunskapen var under all kritik. Endast 4 mörkgröna bitar stämde av sex olika färger. Får se hur säljaren hanterar detta innan jag dömer ut butiken till förmån för bättre.

Håller med om att ColA's Store och BonkBonk är ypperliga svenska säljare.

DanielEss

Citat från: byStfn skrivet 20 april 2018 kl. 18:09
Håller med om att ColA's Store och BonkBonk är ypperliga svenska säljare.

Låt mig också hålla med! Beställde från båda i söndags kväll och idag tisdag låg bägge försändelserna i brevlådan, utmärkt packade med precis rätt innehåll. Många tack! :)

fork

Verkar dykt upp en nygammal svensk bl butik, nån som har koll om den är bra eller ej (någon (fd?) swebickare som driver den?) Inge feedback sedan 2015...

https://store.bricklink.com/Brickis123

Magnus den store

Citat från: fork skrivet 14 juli 2018 kl. 23:26
Verkar dykt upp en nygammal svensk bl butik, nån som har koll om den är bra eller ej (någon (fd?) swebickare som driver den?) Inge feedback sedan 2015...

https://store.bricklink.com/Brickis123

Jag var på smygpremiär där i tisdags och shoppade. Det är en före detta medlem. Jag har bara positivt att säga.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

pareriksson

Citat från: Magnus den store skrivet 14 juli 2018 kl. 23:45
Citat från: fork skrivet 14 juli 2018 kl. 23:26
Verkar dykt upp en nygammal svensk bl butik, nån som har koll om den är bra eller ej (någon (fd?) swebickare som driver den?) Inge feedback sedan 2015...

https://store.bricklink.com/Brickis123

Jag var på smygpremiär där i tisdags och shoppade. Det är en före detta medlem. Jag har bara positivt att säga.
Jag har också hälsat på i Göteborg. Imponerade lager, minst sagt... :)

Boathill


TeamHansson

Citat från: Classus skrivet 28 mars 2018 kl. 02:32
Jag vill lägga till ColA's Store över bra butiker. Jag la ordern på natten till 25 mars, betalade med banköverföring eftermiddagen 26 mars och fick leveransen 27 mars. Otroligt snabbt (det var många lots), bra paketerat i zip-påsar inuti större zip-påsar och vadderad påse runt med tejpförstärkning. Mycket trevlig kommunikation som bonus. Jag blev överraskad av rabatten på 10% som Swebrickare får, det hade jag inte koll på när jag beställde.

Jag gillar också honom. Han är väldigt snabb med att packa ordrarna och då jag bor väldigt nära honom så brukar jag åka dit och hämta upp beställningarna och det är alltid väldigt smidigt och bra. Trevlig kille.

swemixon

Citat från: TeamHansson skrivet 26 juli 2018 kl. 00:31
Citat från: Classus skrivet 28 mars 2018 kl. 02:32
Jag vill lägga till ColA's Store över bra butiker. Jag la ordern på natten till 25 mars, betalade med banköverföring eftermiddagen 26 mars och fick leveransen 27 mars. Otroligt snabbt (det var många lots), bra paketerat i zip-påsar inuti större zip-påsar och vadderad påse runt med tejpförstärkning. Mycket trevlig kommunikation som bonus. Jag blev överraskad av rabatten på 10% som Swebrickare får, det hade jag inte koll på när jag beställde.

Jag gillar också honom. Han är väldigt snabb med att packa ordrarna och då jag bor väldigt nära honom så brukar jag åka dit och hämta upp beställningarna och det är alltid väldigt smidigt och bra. Trevlig kille.

Kan bara instämma. Handlade av honom förra veckan och det var en snabb packning och leverans. När en minifig i leveransen var av fel sort påpekade jag detta och då skickade han mig rätt minifig samt att jag fick behålla den andra som "plåster på såren".

AndersI

Hittade en (i mitt tycke) bra och billig svensk butik häromdagen - Rävsals - snabb leverans och inget att klaga på. Lite knepigt att Bricklink Search inte hittar den, eftersom det är "ä" i namnet. Söker man på "vsals" däremot, så får man träff - https://store.bricklink.com/Jonte?p=Jonte#/terms

Gefle1970

Citat från: swemixon skrivet 26 juli 2018 kl. 11:23
Citat från: TeamHansson skrivet 26 juli 2018 kl. 00:31
Citat från: Classus skrivet 28 mars 2018 kl. 02:32
Jag vill lägga till ColA's Store över bra butiker. Jag la ordern på natten till 25 mars, betalade med banköverföring eftermiddagen 26 mars och fick leveransen 27 mars. Otroligt snabbt (det var många lots), bra paketerat i zip-påsar inuti större zip-påsar och vadderad påse runt med tejpförstärkning. Mycket trevlig kommunikation som bonus. Jag blev överraskad av rabatten på 10% som Swebrickare får, det hade jag inte koll på när jag beställde.

Jag gillar också honom. Han är väldigt snabb med att packa ordrarna och då jag bor väldigt nära honom så brukar jag åka dit och hämta upp beställningarna och det är alltid väldigt smidigt och bra. Trevlig kille.


Kan bara instämma. Handlade av honom förra veckan och det var en snabb packning och leverans. När en minifig i leveransen var av fel sort påpekade jag detta och då skickade han mig rätt minifig samt att jag fick behålla den andra som "plåster på såren".
Har bara gott att skriva om honom. Beställning och leverans inom en vecka. Blir flera beställningar där:)

Anders67

KE Bricks
Imponerande leverans under 48h från beställning till att hålla bitarna i handen. Trots att det är PostNord leverans. Stort tack KE Bricks!


LångRobban

En relativt nystartad butik jag handlat av nyligen:

https://store.bricklink.com/on_cloudes#/terms

Jättetrevligt säljare med mycket bra kommunikation. Har stort utbud med helt okej priser.

Fick en bit i fel färg och hon skickade en ny på en gång utan tvekan.

Såg att det fanns även en del ovanliga bitar i sortimentet
Technicbyggare

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.