Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

BRIO Tax

Startat av andreaseldh, 01 augusti 2018 kl. 17:28

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Till Swebricks monter på Leksaksmuseum tyckte jag att det kunde passa att försöka bygga BRIO:s klassiska tax från 1958. Själva bitarna som behövs har jag tyvärr inte, så jag får använda klyschan "rendering men byggbar om man har bitarna". Och det är inte ens säkert att den kommer att se ut så här i slutändan heller.

andreaseldh

Nytt förslag på huvudet. Samma totallängd men längre nos procentuellt sett. Säkrare och snyggare infästning av öronen.

Peter S

Ja, det var ju ganska många runda bricks. Var det såna som fanns i PAB-väggen nyligen?

andreaseldh

Har ingen aning om PAB-väggen. Man kan ju lika gärna använda makaroner 85080/3063 och/eller plattor 60474/11833. Nu har jag satt det nya huvudet på kroppen, förlängt halsen, kortat kroppen, sänkt markfrigången och ökat spårvidden. Men jag råkade visst slarva bort snöret snöret som ska fästas i nosen.

Stigge72

Riktigt snygg och lik.

andreaseldh

#5
Citat från: Stigge72 skrivet 05 augusti 2018 kl. 11:48
Riktigt snygg och lik.

Stort tack!

Så var den klar för skönfotografering på köksbänken i fotostudion.


P8150540 by Andreas Eldh, on Flickr

Det var tur att jag beställde några extra av varje del, för det visade sig inte vara så svårt att fästa 3960 i nacken och rumpan och det blev ju mycket snyggare!


P8150541 by Andreas Eldh, on Flickr

Snöret är betydligt längre i original, men jag råkade bara beställa tre enheter.


P8150542 by Andreas Eldh, on Flickr

Porträttbild!

P8150543 by Andreas Eldh, on Flickr

Och slutligen en renderad bild från den uppdaterade LDD-filen.

mortil

Alltså.  så snygg.   

Jag va inne på den samma men i Technic. men det ha varit lite dåligt med tid :P

Den va riktigt snygg.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

andreaseldh

Inspirationsbrist och ofrivillig paus i arbetet med Doctor Who BrickHeadz har gjort att försäljningen på Rebrickable har gått ner. Därför lägger jag nu upp denna "Famous Swedish wooden toy, recreated using another famous Danish plastic toy" för gratis* nedladdning, för att skapa lite trafik till mina MOC-ar. Men ni här på Swebrick behöver inte ens gå dit för att ladda ned instruktionerna!

BRIO-Dachshund.pdf

* Vågar inte tänka på hur upphovsrätten skulle se ut för detta bygge.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.