Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

pareriksson

Citat från: o0ger skrivet 05 oktober 2017 kl. 09:01
Jag hävde mitt eget LEGO-embargo mot mig själv och köpte en massa nya roliga bitar från Bricks & Pieces.
Några tips på roliga bitar?

o0ger

Citat från: pareriksson skrivet 05 oktober 2017 kl. 09:53
Citat från: o0ger skrivet 05 oktober 2017 kl. 09:01
Jag hävde mitt eget LEGO-embargo mot mig själv och köpte en massa nya roliga bitar från Bricks & Pieces.
Några tips på roliga bitar?
Nej, det är nog väldigt individuellt. Just nu sitter jag och kommer på fler bitar som jag borde köpt.

Men jag köpte några helvita läppstift (och andra bitar som var med i senaste bloggposten på New Elementary) och lite andra nya bitar och gamla bitar i nya färger osv.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Odur

Inte precis idag, men förra veckan köpte jag ett ex av

Nu sitter jag som ett barn på julafton och är 8 påsar in i detta fantastiska bygge. Den är enorm!

andreaseldh

Minecraft som partspack DBG för GBC.

o0ger

Citat från: o0ger skrivet 05 oktober 2017 kl. 09:01
Jag hävde mitt eget LEGO-embargo mot mig själv och köpte en massa nya roliga bitar från Bricks & Pieces.

För övrigt verkar B&P galet långsamt. Det dröjde sex dagar innan jag ens fick en orderbekräftelse. Vet inte när jag kommer få mina bitar.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

colonel

Var i BILKA och hittade dessa 3 LEGO set med 75% rabatt !!!



o0ger

Citat från: colonel skrivet 16 oktober 2017 kl. 20:20
Var i BILKA och hittade dessa 3 LEGO set med 75% rabatt !!!




Det var inte illa! Jag trodde TLG hade regler som säger att man inte får rea bort LEGO till så låga priser?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

colonel

Citat från: o0ger skrivet 16 oktober 2017 kl. 20:35

Det var inte illa! Jag trodde TLG hade regler som säger att man inte får rea bort LEGO till så låga priser?

Kanske - men det var kul att de först hade fallit med 25% och sedan 66% :-)

jackdempsey187

Jag var på BR på Överby (Trollhättan) och fyndade på Super Hero Girls (alla utom ):

125:-
175:-
450:-
85:-
85:-
125:-
125:-
250:-
325:-

o0ger

Citat från: pareriksson skrivet 05 oktober 2017 kl. 09:53
Citat från: o0ger skrivet 05 oktober 2017 kl. 09:01
Jag hävde mitt eget LEGO-embargo mot mig själv och köpte en massa nya roliga bitar från Bricks & Pieces.
Några tips på roliga bitar?
Roliga och roliga... smaken är som baken :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Sollan

Vad är det för bit längst ut till vänster?

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

drdoddo

Citat från: o0ger skrivet 18 oktober 2017 kl. 14:52
Citat från: Sollan skrivet 18 oktober 2017 kl. 14:48
Vad är det för bit längst ut till vänster?

28220 ... den är så fin!
So pretty 😜 Blir ju sugen på att plocka på mig ett gäng av alla roliga bitar som du hittar. Kan du inte bara köpa några 2x4:or så man slipper få ha-begär 😂 

Magnus den store

Citat från: o0ger skrivet 18 oktober 2017 kl. 14:52
Citat från: Sollan skrivet 18 oktober 2017 kl. 14:48
Vad är det för bit längst ut till vänster?

28220 ... den är så fin!

Coolt, hur använder man den, eller hur sätter man fast den på "vanligt" Lego?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

Citat från: Magnus den store skrivet 18 oktober 2017 kl. 17:19
Coolt, hur använder man den, eller hur sätter man fast den på "vanligt" Lego?
Med tex clips eller hollow studs.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.