Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC]Blade Wing Starfighter

Startat av o0ger, 09 december 2016 kl. 15:18

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Detta är mitt bidrag till Bricksets tävling: http://brickset.com/article/24014/star-wars-what-s-missing-building-contest

Tävlingen går ut på att bygga ett set som man fick välja från en lista. Settet ska ha en viss mängd bitar och förutbestämda lek-funktioner. Här är nu resultatet av två månaders slit:

75213 Blade Wing Starfighter - £69.99, $79.99, €89.99 - Hera Syndulla, Garazeb Orrelios, Sabine Wren, Quarrie, BG-81

Detta set innehåller 699 delar.

- Flyg in i strid med prototypskeppet Blade Wing Starfighter!
- Placera skytten och piloten i varsin cockpit.
- Omvandla skeppet från landat till flygande läge.
- Rotera cockpitarna när skeppet manövrerar.
- Skjut iväg de fjäderladdade skotten.
- Inkluderar Blade Wing Starfighter och fem minifigurer!



Blade Wing Starfighter by o0ger, on Flickr


Blade Wing Starfighter by o0ger, on Flickr


Blade Wing Starfighter by o0ger, on Flickr





Här nedan finns länk till LXF-filen. (gröna headlight bricks i bygget ska ersättas med 1x1 technic brick)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Meh

YES! Den är ju supersnygg!
Extra plus för att den redan går att bygga med befintligt bitsortiment. De försök jag sett innan har bara varit LDD-skapelser där alla bitar inte funnits i färg.

drdoddo

Fett! Riktigt bra design och ser klart "lek-vänlig" ut, stort lycka till i tävlingen. Jag fick aldrig tummen ur tyvärr.

Lordflintstone

Överlägsen det officiella grå i design.
Kul att du slår Lego på fingrarna i deras eget spel. (Lekvänlighet, o begrensat bitantal.)
Är det dommare som avgör eller röstar man?
Du kommer komma bra till vilket som.

Full Plate

Härligt bidrag! De simultant roterande cockpitarna är en häftig funktion :)

Sockerbit

Fantastiskt bygge! Det var mycket likt förlagen och kul leklösningar. Det skulle kunna bli ett riktigt bra set!

Kvarnbacka

Bra kombo av design och lekbarhet  :)

Aro

Min säljtråd nu inför Julen:http://www.swebrick.se/index.php?topic=7759.0

o0ger

#8
Citat från: Meh skrivet 09 december 2016 kl. 16:26
YES! Den är ju supersnygg!
Extra plus för att den redan går att bygga med befintligt bitsortiment. De försök jag sett innan har bara varit LDD-skapelser där alla bitar inte funnits i färg.

Tack! Jag började bygga den i orange först. Men det var för svårt att hitta bra bitar. Jag är ganska nöjd med hur den blev i rött också.

Citat från: drdoddo skrivet 09 december 2016 kl. 16:32
Fett! Riktigt bra design och ser klart "lek-vänlig" ut, stort lycka till i tävlingen. Jag fick aldrig tummen ur tyvärr.

Tack tack! Ja, den håller att leka med.
Citat från: Lordflintstone skrivet 09 december 2016 kl. 17:16
Överlägsen det officiella grå i design.
Kul att du slår Lego på fingrarna i deras eget spel. (Lekvänlighet, o begrensat bitantal.)
Är det dommare som avgör eller röstar man?
Du kommer komma bra till vilket som.

Tack så mycket. Jag tror att jag har använt en del tekniker som kanske inte skulle gillas av TLG ;) Men inte så många.

Ja, det kommer var en jury som dömer i tävlingen. En av domarna är designer på LEGO Star Wars.

Citat från: Full Plate skrivet 09 december 2016 kl. 17:26
Härligt bidrag! De simultant roterande cockpitarna är en häftig funktion :)

Tack! Det var idén med de roterande cockpitarna som lockade mig att bygga denna skapelse. Jag hoppas mycket på att den funktionen ska ge mig en bra placering i tävlingen.

Citat från: Kvarnbacka skrivet 09 december 2016 kl. 22:30
Bra kombo av design och lekbarhet  :)

Citat från: Aro skrivet 10 december 2016 kl. 01:12
Me sa like it!

Tack!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Citat från: Sockerbit skrivet 09 december 2016 kl. 21:07
Fantastiskt bygge! Det var mycket likt förlagen och kul leklösningar. Det skulle kunna bli ett riktigt bra set!
Tack! Jag försökte verkligen konstruera något man kan leka med. Vi får se vad juryn tycker.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Tektor

Jag tycker att den är så bra att jag vill kommunicera det i samtliga kanaler, så för att citera mig själv från Facebook:

"Världsklass! Att få sån finish med begränsat antal bitar är imponerande!"

För det är ju just det där att få den producerbar som är det kluriga. Att safta på och göra bra grejer med obegränsade resurser är ju inget svårt. Eller... det är en annan sorts svårt, men jag blir ofta mer imponerad av bra grejer som är gjorda inom tajta ramar :)

Peter S

Citat från: Tektor skrivet 10 december 2016 kl. 22:19
Jag tycker att den är så bra att jag vill kommunicera det i samtliga kanaler, så för att citera mig själv från Facebook:

"Världsklass! Att få sån finish med begränsat antal bitar är imponerande!"

För det är ju just det där att få den producerbar som är det kluriga. Att safta på och göra bra grejer med obegränsade resurser är ju inget svårt. Eller... det är en annan sorts svårt, men jag blir ofta mer imponerad av bra grejer som är gjorda inom tajta ramar :)
Håller fullständigt med. Det känns som om designteamet till SW-seten tappat gnistan helt. Fyrkantiga set med massor av plates-ytor. Det går knappast att gissa sig till vad de ska föreställa ens. Fula är bara förnamnet. Hoppas denna tävling och detta bidrag ger en välbehövlig injektion.

Tektor

Jag tycker i och för sig att några av de senaste grejerna är bland det bästa som de gjort (tex AT-ST och U-vingen).

o0ger

Citat från: Tektor skrivet 10 december 2016 kl. 22:19
Jag tycker att den är så bra att jag vill kommunicera det i samtliga kanaler, så för att citera mig själv från Facebook:

"Världsklass! Att få sån finish med begränsat antal bitar är imponerande!"

För det är ju just det där att få den producerbar som är det kluriga. Att safta på och göra bra grejer med obegränsade resurser är ju inget svårt. Eller... det är en annan sorts svårt, men jag blir ofta mer imponerad av bra grejer som är gjorda inom tajta ramar :)

Tack! Det var en utmaning, men det var kul. Jag började med att försöka få till en lagom storlek, sen handlade det bara om att försöka använda så stora bitar som möjligt. Mycket långa och store plates och bricks.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.