Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

PaB sortiment - LEGO Stores Stockholm / MoS & Skhlm

Startat av andli, 16 november 2015 kl. 12:51

Föregående ämne - Nästa ämne

Nextuz

Citat från: Record skrivet 17 november 2015 kl. 07:53
Citat från: andreaseldh skrivet 16 november 2015 kl. 23:57
Uppfattar jag ditt inlägg rätt att Google-dokumentet enbart kommer att visa det som finns framme, och att det bara är så långt som föreningens tjänst till medlemmarna sträcker sig?

Men att vi som privatpersoner gärna får fråga om det finns något annat bakom väggen?

Hur är det i så fall tänkt att vi ska kunna tipsa varandra om bakom-utbudet?


Visst är det väl upp till var och en att fråga frågor inne på butiken, men skynda långsamt, det kanske blir illa om tex 5 personer om dagen säger att de kommer från Swebrick och tjatar mer om vad som finns bakom än att handla av det som är framme, det kunde ju vara gott om de visste om att vi AFOLs finns innan de blir nertjatade om vad de har på lager, det kan ju jättelätt bli helt fel.


Egentligen ska väl ingen säga att de är "från" Swebrick då det bara är styrelsen och ev. staff som kan representera Swebrick.
Vill man prompt nämna Swebrick så får man säga att man är medlem i Swebrick, inte att man är från Swebrick.

Rätta mig gärna.

Sollan

Det bästa man kan göra som enskild medlem är kanske att nämna Swebrick och vara allmänt trevlig utan att försöka få några favörer.

Får personalen inställningen att "Swebrickare, det är trevligt folk det" så kommer det gagna oss på sikt.

Barbaroux

Jag tycker du har helt rätt Nextuz. Det är väl egentligen ganska självklart att bara styrelsen och de som styrelsen ger befogenhet har rätt att företräda Swebrick. Däremot så har ju alla rätt att besöka och ställa frågor som vanliga kunder.

mordatre

Kan någon från Swebrick eller någon medlem i Swebrick ordna sambeställning från PaB-väggen till Halmstadutställningen? Vi är nog flera som kanske aldrig kommer besöka PaB-väggen i Stockholm och vid en sådan här större träff hade nog många uppskattat att kunna ta del av PaB-utbudet. Föreningen skulle kanske t.o.m. kunna köpa lådvis kanske?
Detta hade ju blivit som en miniLugbulk och det kunde begränsats till några få element för att förenkla och maxköp på en stor mugg per element. T.ex. Tan tile 2x2 och blomstjälken hade ju varit utmärkta sådana bitar (för att jag behöver dem  ;)   )

Eller är jag ut och cyklar?
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

andli

Citat från: andreaseldh skrivet 16 november 2015 kl. 23:57
Uppfattar jag ditt inlägg rätt att Google-dokumentet enbart kommer att visa det som finns framme, och att det bara är så långt som föreningens tjänst till medlemmarna sträcker sig?

För att inte låta för irriterad, Swebrick som förening har inget att göra med detta google-dokument!
Alltså är det inte en tjänst till medlemmarna som de väljer att begränsa!

Informationen i dokumentet är inhämtad av personer som råkar vara medlemmar på swebrick, och kommer förhoppningsvis även framöver uppdateras av massor av personer som råkar vara vanliga medlemmar på swebrick. Allt hänger på att användarna av google dokumentet håller det uppdaterat!

Men det är ingen tjänst, den kostar inget och det finns INGA möjligheter att ställa några som helst krav på den!

I detta läge kommer det INTE bli en sida två med en lista över vilka kartonger folk lyckats snacka sig till att de ska plocka fram!
Mycket för att jag inte tror det kommer gynna vår relation med Lego Stores personal i nuläget.

Tack för nålningen av tråden btw :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Record

Det är sant som Nextuz skriver, och på sätt och vis är det det jag försöker säga i mina inlägg.

Jag vet att alla är ivriga att komma åt allt lego som PaB väggen har att erbjuda, men butiken har knappt hunnit öppna och de har inte ens en butikschef, så vi tar det lite lungt ett tag så skall det säker ordna sig, från föreningens håll.

Att föreningen skall köpa in "lådor" (vi vet inte ens om möjligheten finns) från PaB och hantera är jag inte så positiv till, vi har faktiskt ganska mycket jobb med att hantera de lugbulkar vi redan har+eventsupporter mm, så det vill jag inte lägga på vår kassör, men jag skulle tro att det går att samordna genom medlemmar, så det kan var möjligt att göra något sådant du föreslår.



Friskt satsat, hälften vunnet..

mechamike

Jag har som Ambassadör ställt frågan till TLG via två olika kanaler.  Just nu kan jag bara avvakta. Har stött på en gång. Återkommer så fort vi får svar. 

?

Lordflintstone

#22
Var precis där det stora gröna plattorna 6x12 jag slut på, det fylde på med gröna 2x6 klossar som redan fanns.
Trevlig personal, flera pradade med mig och tyckte det var meningen att man skulle "packa".
En senior staf introducerade en annan för väggen och sa att han skulle göra som jag för att jag vistelse vad jag gjorde. När hon frågade om jag hade VIP konto gled jag in på att jag är medlem i Swebrick, då så hon att hon viste om 17 åringar som väntade på att få bli medlemmar, mycket bättre än länkta till krogen. ;)
Frågade inte om gömda saker, skynda långsamt är bra. Det är redan bra att vi nu har denna vägg, tror vi skall suga på den goda karamellen innan gapa efter mer

andli

Citat från: Lordflintstone skrivet 17 november 2015 kl. 16:28
Var precis där det stora gröna plattorna tog jag slut på det fylde på med gröna 2x6 klossar som redan fanns.
Ska man tolka det som att det nu finns två fack med 2x6 Brick grön?
Undra var det första facket är då :)

Jag la faktiskt till en flik, men mest för att ha som historik för bitar som försvinner.
Skulle en bit dyka upp igen så slipper man hitta alla uppgifter igen :)

marpe: Har inte mer förstahandsinformation om K2 lådor tyvärr.
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Gideon

Citat från: mordatre skrivet 17 november 2015 kl. 09:18
Kan någon från Swebrick eller någon medlem i Swebrick ordna sambeställning från PaB-väggen till Halmstadutställningen? Vi är nog flera som kanske aldrig kommer besöka PaB-väggen i Stockholm och vid en sådan här större träff hade nog många uppskattat att kunna ta del av PaB-utbudet. Föreningen skulle kanske t.o.m. kunna köpa lådvis kanske?
Detta hade ju blivit som en miniLugbulk och det kunde begränsats till några få element för att förenkla och maxköp på en stor mugg per element. T.ex. Tan tile 2x2 och blomstjälken hade ju varit utmärkta sådana bitar (för att jag behöver dem  ;)   )

Eller är jag ut och cyklar?
Det är väl inget som hindrar en snäll Swebrickare att gå dit och köpa en trave burkar enligt en uppstyrd sambeställning och ta med till en träff? (Jämför med Bra Plast-beställningen)
Men det är väl inget som föreningen ska behöva ägna sig åt utan i så fall bara något som någon vänlig Swebrickare som är geografiskt lyckligt lottad kan göra för sina AFOL-vänner som inte har lika nära till Stockholm eller Köpenhamn.
De VIP-poäng som ett sånt bautainköp skulle ge kanske är en morot för någon att innan Halmstadseventet orka lägga en stund och lite utrymme i bilen på detta ...? ;)

Men detta är lite offtopic i denna tråd, kan nog med fördel styras upp antingen som en separat tråd i anslutning till eventet eller här i inköpsforumet.

lingonfil

Citat från: Gideon skrivet 17 november 2015 kl. 17:21
Citat från: mordatre skrivet 17 november 2015 kl. 09:18
Kan någon från Swebrick eller någon medlem i Swebrick ordna sambeställning från PaB-väggen till Halmstadutställningen? Vi är nog flera som kanske aldrig kommer besöka PaB-väggen i Stockholm och vid en sådan här större träff hade nog många uppskattat att kunna ta del av PaB-utbudet. Föreningen skulle kanske t.o.m. kunna köpa lådvis kanske?
Detta hade ju blivit som en miniLugbulk och det kunde begränsats till några få element för att förenkla och maxköp på en stor mugg per element. T.ex. Tan tile 2x2 och blomstjälken hade ju varit utmärkta sådana bitar (för att jag behöver dem  ;)   )

Eller är jag ut och cyklar?
Det är väl inget som hindrar en snäll Swebrickare att gå dit och köpa en trave burkar enligt en uppstyrd sambeställning och ta med till en träff? (Jämför med Bra Plast-beställningen)
Men det är väl inget som föreningen ska behöva ägna sig åt utan i så fall bara något som någon vänlig Swebrickare som är geografiskt lyckligt lottad kan göra för sina AFOL-vänner som inte har lika nära till Stockholm eller Köpenhamn.
De VIP-poäng som ett sånt bautainköp skulle ge kanske är en morot för någon att innan Halmstadseventet orka lägga en stund och lite utrymme i bilen på detta ...? ;)

Men detta är lite offtopic i denna tråd, kan nog med fördel styras upp antingen som en separat tråd i anslutning till eventet eller här i inköpsforumet.

Jag är antagligen den som bor närmst. Jag tänkte komma till Halmstad så det ska väl gå bra för mig att hjälpa till att fixa bitar från PaB-väggen. Men det är bara November än. Mycket kan hända, och innan jag vet hur jag transporterar mig själv och hur mycket packning jag kommer släpa på så ligger jag lite lågt.

Gideon

Citat från: lingonfil skrivet 19 november 2015 kl. 00:38
Jag är antagligen den som bor närmst. Jag tänkte komma till Halmstad så det ska väl gå bra för mig att hjälpa till att fixa bitar från PaB-väggen. Men det är bara November än. Mycket kan hända, och innan jag vet hur jag transporterar mig själv och hur mycket packning jag kommer släpa på så ligger jag lite lågt.
Det kanske inte är omöjligt att skicka några burkar till Halmstad med andra från 08-trakterna om de inhandlas i tid? ;)

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Gideon skrivet 19 november 2015 kl. 00:48
Citat från: lingonfil skrivet 19 november 2015 kl. 00:38
Jag är antagligen den som bor närmst. Jag tänkte komma till Halmstad så det ska väl gå bra för mig att hjälpa till att fixa bitar från PaB-väggen. Men det är bara November än. Mycket kan hända, och innan jag vet hur jag transporterar mig själv och hur mycket packning jag kommer släpa på så ligger jag lite lågt.
Det kanske inte är omöjligt att skicka några burkar till Halmstad med andra från 08-trakterna om de inhandlas i tid? ;)

Vi pratade om transport till Halmstad när Hufvudstadssektionen träffades hos Illuwatar i helgen, och det kan bli så att vi hyr en liten buss med stort lastutrymme. Om det blir så borde det rymmas några muggar.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

andli

De påpekade att jag kunde få i några bit till i locket ☺ och att jag kunde fått i fler bitar om jag satt ihop dem ....

Gillar attityden ☺

Listan stämmer än, men vissa bitar vekar på upphällning.
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.