Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Kvartalstävling 3: AFOL vs AFOL 2017

Startat av krakfot, 10 juli 2017 kl. 11:24

Föregående ämne - Nästa ämne

krakfot

Resultat:

1) Bidrag 10 Fullplate


2) Bidrag 8 Stej


3) Bidrag 2 drdoddo


Bidrag 3 Emma



5) Bidrag 5 Odidoma


6) Bidrag 1 Zimrud


7) Bidrag 9 Teabox


8 ) Bidrag 4 Ozp


9) Bidrag 7 Janho


10) Bidrag 6 Kwagge


11) Bidrag 11 Stigge


-----------------------------------------------------------




Knappt har föregåente tävling avslutas så är det så dax för nästa... och det är nu dags för vår årligen återkommande AFOL vs AFOL tävling.

Temat är som vanligt valt av förra årets vinnare Tie Figheter och lyder:
UNDER YTAN


Reglerna för tävlingen är följande:
- Endast riktigt LEGO får användas. Dvs. inga digitala bidrag och inga 3e parts bitar.
- Bitarna ska vara hela och rena, inga målade bitar, trasiga bitar, bitar med tuggmärken eller på annat sätt modifierade.
- Tävlingsbidraget ska vara ett nytt, ej tidigare visat bygge.
- VIKTIGT! Tävlingsbidraget få inte läggas ut på Flickr, Brickshelf eller annan bildtjänst eftersom bygget ska vara anonymt fram tills tävlingen är avslutad.
- Bidragen, max 3 bilder (max 640x640 pixlar) på din MOC skall skickas in senast 23.59 söndagen den 28 augusti till Krakfot via mail: krakfot@hotmail.com
- Skriv inget i tävlingstråden om att du skickat in något bidrag, mening är att byggarna ska vara anonyma tills tävlingen är avslutad.
- Ange i mail titlen tävlingsnamn, ditt swebrick namn och bidragets titel ex. "AFOL vs AFOL - Krakfot - Botten" så blir det enklare för mig att hantera mailen.
- Vill man ha en beskrivande text till bilden(erna) så går det bra att lägga till det i mail body'n max 100 ord, vi vill inte ha några uppsatser.
- Tävlingen är endast öppen för medlemmar i föreningen Swebrick (du hinner bli medlem innan sista anmälan!).

Tävlingsbidragen lottas att möta varandra två och två i flera röstningsomgångar tills bara vinnaren är kvar.
Både vinnaren och andraplatsen kommer få fin-fina priser, förutom ära och berömmelse.

1a pris - 1 st
2a pris - 1 st

För swebrick medlemmar.

För att hjälpa er medlemmar som vill delta i detta bygge har föreningen ett litet erbjudande.
Vi har ett antal 2x4 blåa bricks som passar till detta temat. Vi fördelar bitarna jämnt över er som anmäler sig.

Om någon vill ta del av detta erbjudande så skicka ett pm till Anderas E så skickas bitar till dig.

Kravet från föreningen är att man skall deltaga med ett bidrag i tävlingen där bitarna finns med. Efter tävlingen får man behålla bitarna om man deltagit.

Peter S


Skafte

Härligt!

Inga storleksbegränsningar?

Synd bara att man hela sommaren kommer gå och nynna på Uno Svenningsson...

Anders67

Roligt tema, hoppas vi får se många under ytan bidrag  :o

drdoddo

Gött, får se hur (om) man lyckas tolka detta tema :) Blir intressant att följa.

Odidoma

Roligt med dubbeltydigt tema. Spännande!

Lordflintstone

Citat från: Odidoma skrivet 10 juli 2017 kl. 16:05
Roligt med dubbeltydigt tema. Spännande!
Du har ju några du kan lätt göra om och få till underytan.

Zilmrud

Det poppar upp några kul ideér ifrån detta tema. Hur många bidrag får man skicka in? Kunde inte se något om det i beskrivningen
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

Anders67

Citat från: Zilmrud skrivet 13 juli 2017 kl. 23:30
Det poppar upp några kul ideér ifrån detta tema. Hur många bidrag får man skicka in? Kunde inte se något om det i beskrivningen
det brukar vara endast ett bidrag per deltagare, annars riskerar man en final med samma deltagare till båda platserna och det vore väl synd.

Zilmrud

Citat från: Anders67 skrivet 14 juli 2017 kl. 00:26
Citat från: Zilmrud skrivet 13 juli 2017 kl. 23:30
Det poppar upp några kul ideér ifrån detta tema. Hur många bidrag får man skicka in? Kunde inte se något om det i beskrivningen
det brukar vara endast ett bidrag per deltagare, annars riskerar man en final med samma deltagare till båda platserna och det vore väl synd.

Nja. Det beror ju hur tävlingsinriktad man är. Att tävla mot sig själv är många som roar sig med  ;D ;)
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

andreas E

För swebrick medlemmar.

För att hjälpa er medlemmar som vill delta i detta bygge har föreningen ett litet erbjudande.
Vi har ett antal 2x4 blåa bricks som passar till detta temat. Vi fördelar bitarna jämnt över er som anmäler sig.

Om någon vill ta del av detta erbjudande så skicka mig ett pm så skickar jag bitar till dig.

Kravet från föreningen är att man skall deltaga med ett bidrag i tävlingen där bitarna finns med. Efter tävlingen får man behålla bitarna om man deltagit.

Odidoma

Bra pep och generöst. Sånt här gillar jag!

krakfot

Fem dagar kvar på tävlingen... Ville bara stressa på er lite :)

krakfot

Eftersom det står "sön 28" så tar vi avslut av tävlingen den 28 (måndag med andra ord).

krakfot

Jag tror jag har bekräftat alla bidragen, om det är någon som inte fått bekräftelse från mig är det bara att skicka mail eller PM. OBS! medela inte här på forum... /G

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.