Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Klassiska 7725 i smalspårsmodell

Startat av andreaseldh, 28 juli 2014 kl. 02:32

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Jag har gett mig på att försöka bygga det klassiska tågsetet i smalspårsmodell. Än så länge finns det bara i min dator, men förhoppningen är att kunna visa upp det i Uppsala.

Mikael Sol

Denna kommer göra sig sjukt fin AFK!

andreaseldh

Tack, även om jag inte vet vad AFK betyder!

Nu har jag kommit så långt att jag kan presentera en POV-Ray av hela tåget, dock utan några transparenta färger för att renderingen inte ska ta hela natten. Nästa punkt blir att sammanställa en BrickLink-beställning.

andreaseldh

Tvåhjulsdrift på en vagn och batteriboxen i en annan, visade sig inte fungera. Efter diverse provbyggande fick det bli fyrhjulsdrift på en boggi som är gemensam för motor- och batterivagnen. Och när jag ändrade till låggolv kunde jag få till den karaktäristiska fronten och även få tillräcklig takhöjd för att minifigurer ska kunna åka med.

andreaseldh

Senaste provbyggda versionen har drivning på tre axlar och nu går den äntligen bra runt spåret. Ungefär så här kommer den att se ut när den blir färdig.

Mikael Sol

Du har onekligen levlat designen! Übergullig nu!

andreaseldh

Nu är tåget färdigt och ses här vid samma perrong som sin storebror. Mörkgrå syllar och kurvor är redan beställda på BrickLink...

Mikael Sol

Wow! Blev sjukt bra. Finns det fler bilder? Ge oss fler bilder!

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

andreaseldh

Jag är en usel fotograf och min mobiltelefon har ingen vidare kamera, men som tur är finns ju POV-Ray! Här ser ni inredningen i sista vagnen, men ni får tänka er att körkontrollerna är en blå 3039p34 istället.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.