Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Projekt: Tintins Äventyr

Startat av stej123, 10 september 2014 kl. 16:39

Föregående ämne - Nästa ämne

stej123

Ligger i startgroparna för mitt nästa legoprojekt: Tintins äventyr! Just nu letar jag minifigs för att få så många karaktärer som möjligt. Tills vidare kör jag med huvuden i gult då utbudet är bättre i den färgen än i flesh. Tar gärna emot tips på minifigs/torsos/ben/huvuden som skulle passa till olika karaktärer. Det här är det jag samlat på mig hittills:



Några tycker jag känns riktigt bra, andra inte riktigt lika... Prio nr ett just nu är att "hitta" Professor Kalkyl, hittar jag han så har jag i princip alla huvudkaraktärer.



Moulinsart i LDD

andreaseldh

Mycket vackert och hög igenkänningsfaktor. Beträffande flesh eller gult spelar väl det ingen roll just nu. Om du skickar in förslaget till LEGO Ideas kommer väl Lego tillverka nya ansikten i vilket fall som helst.

Odidoma

Härligt projekt, är det Lego Ideas som är målet?

ByggareDan

Jag ser iallafall fram emot att se slutresultatet.
Minifigsen har iallafall hög igenkänningsfaktor, huset med.
Kapten Haddock ser lite för snäll/glad ut tycker jag, sen borde skägget vara svart, men det kanske inte finns svart skägg kommer iallafall inte på något på rak arm.

/ByggareDan

Muede

Följer detta med stort intresse! :)
/ Muede

Godtfred

Riktigt kul, speciellt som jag håller på med ett eget Tintin-relaterat projekt, klart vilket år som helst!

Gillar klossandet av Milou bäst!

Silence101

häftigt. Det är en av mina favoriter. Ser fram emot framtida bilder :)
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

jalex

Ska bli kul att följa! Dupontarna är perfekta. Tintin skulle kunna ha en medium blue torso, och Haddock som tidigare nämnts svart skägg. För Milou kanske denna LEGO hund skulle funka?
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

stej123

Citat från: andreaseldh skrivet 10 september 2014 kl. 16:52
Mycket vackert och hög igenkänningsfaktor. Beträffande flesh eller gult spelar väl det ingen roll just nu. Om du skickar in förslaget till LEGO Ideas kommer väl Lego tillverka nya ansikten i vilket fall som helst.

Citat från: Odidoma skrivet 10 september 2014 kl. 17:34
Härligt projekt, är det Lego Ideas som är målet?

Vi får se om jag lägger upp något på Lego Ideas så småningom. Moulinsart är alldeles för stort, så det får bli någon mindre scen isf, det finns ju en del att välja på...

Citat från: Godtfred skrivet 10 september 2014 kl. 19:24
Riktigt kul, speciellt som jag håller på med ett eget Tintin-relaterat projekt, klart vilket år som helst!

Gillar klossandet av Milou bäst!

Något stort? :D

Citat från: ByggareDan skrivet 10 september 2014 kl. 17:38
Jag ser iallafall fram emot att se slutresultatet.
Minifigsen har iallafall hög igenkänningsfaktor, huset med.
Kapten Haddock ser lite för snäll/glad ut tycker jag, sen borde skägget vara svart, men det kanske inte finns svart skägg kommer iallafall inte på något på rak arm.

/ByggareDan

Dom flesta figsen med svart skägg ser för arga/onda ut tycker jag, men jag är alltid öppen för förslag!

Citat från: jalex skrivet 10 september 2014 kl. 21:02
Ska bli kul att följa! Dupontarna är perfekta. Tintin skulle kunna ha en medium blue torso, och Haddock som tidigare nämnts svart skägg. För Milou kanske denna LEGO hund skulle funka?

Förhoppningsvis dyker en medium blue torso upp med posten under veckan :) Den hunden hade jag missat, intressant!

lingonfil

Citat från: stej123 skrivet 10 september 2014 kl. 22:19
Citat från: ByggareDan skrivet 10 september 2014 kl. 17:38
Jag ser iallafall fram emot att se slutresultatet.
Minifigsen har iallafall hög igenkänningsfaktor, huset med.
Kapten Haddock ser lite för snäll/glad ut tycker jag, sen borde skägget vara svart, men det kanske inte finns svart skägg kommer iallafall inte på något på rak arm.

/ByggareDan

Dom flesta figsen med svart skägg ser för arga/onda ut tycker jag, men jag är alltid öppen för förslag!

Förslag:
3626bpb470

stej123

Citat från: lingonfil skrivet 10 september 2014 kl. 22:44
Citat från: stej123 skrivet 10 september 2014 kl. 22:19
Citat från: ByggareDan skrivet 10 september 2014 kl. 17:38
Jag ser iallafall fram emot att se slutresultatet.
Minifigsen har iallafall hög igenkänningsfaktor, huset med.
Kapten Haddock ser lite för snäll/glad ut tycker jag, sen borde skägget vara svart, men det kanske inte finns svart skägg kommer iallafall inte på något på rak arm.

/ByggareDan

Dom flesta figsen med svart skägg ser för arga/onda ut tycker jag, men jag är alltid öppen för förslag!

Förslag:
3626bpb470

Vill man ha en arg Haddock så är det ju perfekt :) Blir nog att köpa en spartan imorgon, då har jag manteln till Rackham den röde också!

lingonfil

Citat från: stej123 skrivet 10 september 2014 kl. 22:54
Vill man ha en arg Haddock så är det ju perfekt :) Blir nog att köpa en spartan imorgon, då har jag manteln till Rackham den röde också!

Är han inte arg mest hela tiden?

Larry Lars

Riktigt kul att se. Skall bli intressant att följa utvecklingen.

Själv blev jag precis klar med sommarens läsprojekt då jag lånat alla nyöversättningarna från 2004/2006 på biblioteket. Särskilt intressant med de förord som översättaren, och Tintin-kännaren, Björn Wahlberg skrivit med mycket fakta om äventyren och de olika albumens historia.

Skulle jag komma med lite input skulle det vara att jag gillar att Milou är byggd i bitar. Jag tror dock att det skulle fungera bättre utan svart nos. 1x1 rund plate med hål skulle kunna öppna för en mindre nos, men prova först med helvit jycke. Jag tror det ger mer igenkänning överlag.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Vibora

Citat från: lingonfil skrivet 10 september 2014 kl. 23:10
Citat från: stej123 skrivet 10 september 2014 kl. 22:54
Vill man ha en arg Haddock så är det ju perfekt :) Blir nog att köpa en spartan imorgon, då har jag manteln till Rackham den röde också!

Är han inte arg mest hela tiden?
Anfäkta och anamma! Bomber och granater, visst är han väl det. Ska bli väldigt kul att se fortsättningen på projektet.

andreaseldh

Själv gjorde jag ett försök på Tintins raket, men längre än så här kom jag aldrig.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.