Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[Freebuild] Disdain

Startat av o0ger, 01 mars 2017 kl. 17:11

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Commonwealth Weapons Division

Long Range Covert Ops Frigate

Kodnamn: DISDAIN

Uppdrag: Test av experimentella vapen
Status: Saknad. Antas stulen. (officiell förklaring: olycka. förintad vid vapentest)
Senast observerad: Epsilon Indi


Disdain by o0ger, on Flickr


Disdain by o0ger, on Flickr
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Kvarnbacka

Sakta men säkert kommer vi igång igen... Snyggt!

Teabox

Bra användning av bitar som vanligt. Gillar de mindre osymmetriska detaljerna.

Zilmrud

Snyggt bygge. Gillar att du lyckats få in de svarta bitarna från Bionicle/hero factory (vet att man inte får blanda de uttrycken enligt de renlärda Bionicle entusiasterna, men har ej satt mig in i skillnaden än). Jag har själv många gånger suttit och pillat med dem men aldrig fått in dem i byggen.

En fråga från en rookie som mig. Vad definierar free build om man t.ex. jämför med MOC? Är det att man bygger från skratch utan en plan med de bitar man har?

Revidering: Nu såg jag att inlägget ligger i Bortom Sol vilket kan vara en förklaring på frågan ovan...
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

o0ger

Citat från: Kvarnbacka skrivet 01 mars 2017 kl. 23:09
Sakta men säkert kommer vi igång igen... Snyggt!
Tack! Det går lite långsamt. Ett bygge per år kanske ;)

Citat från: Teabox skrivet 02 mars 2017 kl. 10:55
Bra användning av bitar som vanligt. Gillar de mindre osymmetriska detaljerna.

Tack! Lite asymmetri är aldrig fel.

Citat från: Zilmrud skrivet 02 mars 2017 kl. 11:06
Snyggt bygge. Gillar att du lyckats få in de svarta bitarna från Bionicle/hero factory (vet att man inte får blanda de uttrycken enligt de renlärda Bionicle entusiasterna, men har ej satt mig in i skillnaden än). Jag har själv många gånger suttit och pillat med dem men aldrig fått in dem i byggen.

En fråga från en rookie som mig. Vad definierar free build om man t.ex. jämför med MOC? Är det att man bygger från skratch utan en plan med de bitar man har?

Revidering: Nu såg jag att inlägget ligger i Bortom Sol vilket kan vara en förklaring på frågan ovan...

Tack! Inget Bionicle den här gången ;)

Freebuild har med Bortom Sol att göra. Det kanske bara är förbryllande att vi benämner det så. Men vissa av oss fortsätter att bygga för Bortom Sol och lägger upp våra byggen här som om inget har hänt. Freebuild är ett bygge som inte har med någon av utmaningarna att göra. Inte direkt kopplat till handlingen.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

drdoddo

Nice! Gillar ffa hur du fått in "de andra bitarna" (hero factory eller bionicle eller nåt sånt) på ett sätt som inte känns forcerat. Kan lätt bli att man så gärna vill få in dem så att det känns lite ansträngt. Här tycker jag de används på ett relativt subtilt sätt vilket e nice :)

Omikron

Fint bygge! Gillar asymmetrin vilket jag tycker passar ett forsknings/test skepp extra bra. Kan det vara en viss Sol som stulit det?  :)

lingonfil

Snyggt!

Det är ingen som kommenterat cockpitbiten. Ni ser väl alla direkt vad det är för bit. =)

o0ger

Citat från: lingonfil skrivet 05 mars 2017 kl. 11:10
Det är ingen som kommenterat cockpitbiten. Ni ser väl alla direkt vad det är för bit. =)
Eftersom det är så mycket tågfolk här på Swebrick så borde nån känna igen den ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.