Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Månadens byggen Juli 2016 Arbetstråd

Startat av Anders67, 02 juli 2016 kl. 16:47

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

Citat från: byStfn skrivet 18 juli 2016 kl. 21:35
Detta är faktiskt min allra första MOC som ursprungligen (den svarta, bifogad i posten) gjordes med mitt barndoms-Lego april förra året. Jag hade en vilja att göra ett antal trolleri-moc:ar pga mitt yrke och Houdini är en sån där person som har massor av möjligheter att bygga runt..

Den här upphottade versionen gjordes i höstas efter att jag hittat det gamla bygget i en låda. Blev lite hög, men jag ville åt någon teaterkänsla.






Anders67

Citat från: drdoddo skrivet 20 juli 2016 kl. 19:53
Mitt första försök att göra en motorcykel. Började med ballong-delen då det kändes som en bra bit att använda till bakskärm. Allting fick sedan utvecklas från den. Lite pyssel att få till vinkeln som jag ville ha, samt "chopper-stilen" på bågen men tycker att den blev helt ok till slut. Enjoy!
Steampunk-style chopper (10) by Andreas Lenander, on Flickr
Steampunk-style chopper (9) by Andreas Lenander, on Flickr
Steampunk-style chopper (6) by Andreas Lenander, on Flickr
Steampunk-style chopper (1) by Andreas Lenander, on Flickr

Anders67


Anders67


Anders67

Citat från: Misa skrivet 24 juli 2016 kl. 00:43
Påbörjade detta för mig stora projekt drygt 48x48 i mars, men haft en paus i byggandet då livet kom emellan. Det ska bli ett slott för Ariel där hon kommer ner i vattnet via en hemlig lucka i källaren. Källaren är i princip klar. Bygger nu på insidan av entréplan och försöker få till första våningen så som jag vill, men har fastnat och byggt om otaliga ggr. Väntar åter på nya bitar för att prova om nästa test funkar bättre 😬



Tycker att det är tråkigt att fota där av de riktigt kassa bilderna mitt i bygg kaoset, men ni får ett hum om det.

Anders67

Citat från: drdoddo skrivet 29 juli 2016 kl. 13:08
Äntligen fått tag på lite nät (tack Zilmrud) och ordnat hyfsade bilder i alla fall på mitt fraktskepp The Behemoth II som gjordes till Aetheria inför Kista-utställningen.
Aetheria freightership - The Behemoth II (10) by Andreas Lenander, on Flickr
Aetheria freightership - The Behemoth II (4) by Andreas Lenander, on Flickr
Aetheria freightership - The Behemoth II (2) by Andreas Lenander, on Flickr
Aetheria freightership - The Behemoth II (9) by Andreas Lenander, on Flickr

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.