Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Castle Grayskull och 24 "Heman-gubbar"

Startat av jalex, 23 juni 2018 kl. 10:56

Föregående ämne - Nästa ämne

jalex

Från början hade jag bara tänkt göra en ny variant av bitbyggda Heman-gubbar (de förra jag byggde var dessa), men när alla var byggda så fick jag inspirationen till att göra borgen också. Det blev en hel del sandgreen-bitar att beställa, trots att den inte är så stor! Målet var, att bygga den i en stil som matchade den stil som jag byggt figurerna i, alltså en lite kantig och gullig stil, utan att tappa likheten med originalet. Jag ville också ha den i minifigskala, i liknande stil som de klassiska borgarna från 80-talet.

Borgen kan precis som i originalet öppnas och stängas med gångjärnen. På denna länk finns några foton på Castle Grayskull från 1982.

Figurerna har jag, till skillnad från de ursprungliga leksakerna som ser ganska tuffa ut, gett en lite gullig och fånig stil. Munnarna på flera av dem är helt enkelt några brickor som jag satt dit lite lutande.









Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

jalex

Citat från: Eigenbrötler skrivet 23 juni 2018 kl. 10:59
Underbart!

Tack! Väldigt synd bara att LEGO antagligen aldrig kommer producera ett sätt på detta temat.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Gideon

Härligt med ett helt bygge i en ovanlig färg :)

jalex

Citat från: Gideon skrivet 23 juni 2018 kl. 18:17
Härligt med ett helt bygge i en ovanlig färg :)

Jo det märktes att det var en ovanlig färg när jag skulle beställa :) Några bitar fanns det väldigt lite av.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter


Joacim


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.