Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC/MOD] Ford Econoline Camper (original by Tom)

Startat av Nybohov Creation Ltd., 03 juli 2017 kl. 19:54

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

Jag är lite osäker på om en egen variant av någon annans bygge är en MOD eller en MOC.

En byggare som kallar sig Tom på Flickr brukar dela med sig av LDD-filer och jag har länge varit sugen på att göra min variant av Ford Econoline Camper:


Ford Econoline Camper by Tom, on Flickr

Här är i alla fall "min" version, en lite äldre, mer rundad, årsmodell:

[MOD] Ford Econoline Camper (original by Tom) by Nybohov Creation Ltd., on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Eigenbrötler

Kul att du börjat bygga mer bilar! snyggt!
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Eigenbrötler skrivet 03 juli 2017 kl. 20:38
Kul att du börjat bygga mer bilar! snyggt!

Tackar!

Om jag inte minns fel väntar det lite bildelar på mig i Örebro.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Nybohov Creation Ltd.

Ju mer jag kikade på det färdiga bygget, desto mer missnöjd blev jag med det gröna inslaget i överdelen, så nu är det enbart chima-gult där. Alla detaljer i DBG är också utbytta mot LBG. Det blir inga nya foton innan Örebro, men bilen kommer att finnas med där.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Nybohov Creation Ltd.

Det blev bara ett foto taget på bilen i Örebro, men det blev bättre med mera gult upptill tycker jag.

[MOD] Ford Econoline Camper (original by Tom) by Nybohov Creation Ltd., on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.