Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

UKK

Startat av Wineyard, 24 februari 2017 kl. 17:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Wineyard


Här har vi en liten modell av UKK jag byggde och ställde ut under förra helgens event. Jag har också petat ihop en liten instruktion till bygget.

dalle

Tack Wineyard!

Den måste jag bygga så att den kan stå på den sockel som jag gjorde till din under utställningen.  :)

Selander

Otroligt likt trots det minimala formatet !!!

Peter S

Den var supersnygg! Ett måste bland mina landmärken.

andreaseldh

Mycket vackert! Hur skapar du instruktionen?

drdoddo

Som jag skrev på FB, den här hade varit nice som en liten swebrick-byggsats till de som ställde ut i Uppsala (wink, wink ;)). Riktigt snygg i proportionerna. Saknar bara kön som gick över hela torget, haha!

Wineyard

Tackar!
Citat från: andreaseldh skrivet 24 februari 2017 kl. 23:51
Mycket vackert! Hur skapar du instruktionen?
Med blueprint, samma person/er som ligger bakom bluerender

dalle

Citat från: drdoddo skrivet 25 februari 2017 kl. 10:02
Som jag skrev på FB, den här hade varit nice som en liten swebrick-byggsats till de som ställde ut i Uppsala (wink, wink ;)).

Visst hade det varit trevligt med en byggsats till utställarna, och jag tror att Wineyard hade det i tankarna när han designade setet.
Tyvärr är det mycket jobb och lite omständigt att få en färdig modell till alla. Särskilt till en regional utställning och man inte har rätt personliga kontakter.
Nu har vi i alla fall beskrivning och bygga oss en egen.

Illuwatar

Snygg modell - borde fungera fint i Micropolis (och då kan även torget få vara med, dock svårt med kön av folk i den skalan)...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

CopMike

Vackar - clean och väldesignad!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: dalle skrivet 25 februari 2017 kl. 13:57
Citat från: drdoddo skrivet 25 februari 2017 kl. 10:02
Som jag skrev på FB, den här hade varit nice som en liten swebrick-byggsats till de som ställde ut i Uppsala (wink, wink ;)).

Visst hade det varit trevligt med en byggsats till utställarna, och jag tror att Wineyard hade det i tankarna när han designade setet.
Tyvärr är det mycket jobb och lite omständigt att få en färdig modell till alla. Särskilt till en regional utställning och man inte har rätt personliga kontakter.
Nu har vi i alla fall beskrivning och bygga oss en egen.
Eventmodell till utställare vid det årliga eventet är fullt tillräckligt. Jag anar att det är mycket jobb för arrangörerna att ta fram en modell, få Lego att skicka bitar i tid, sortera bitarna och kanske också fixa beskrivning och kartonger.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Peter S

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 02 mars 2017 kl. 13:29
Citat från: dalle skrivet 25 februari 2017 kl. 13:57
Citat från: drdoddo skrivet 25 februari 2017 kl. 10:02
Som jag skrev på FB, den här hade varit nice som en liten swebrick-byggsats till de som ställde ut i Uppsala (wink, wink ;)).

Visst hade det varit trevligt med en byggsats till utställarna, och jag tror att Wineyard hade det i tankarna när han designade setet.
Tyvärr är det mycket jobb och lite omständigt att få en färdig modell till alla. Särskilt till en regional utställning och man inte har rätt personliga kontakter.
Nu har vi i alla fall beskrivning och bygga oss en egen.
Eventmodell till utställare vid det årliga eventet är fullt tillräckligt. Jag anar att det är mycket jobb för arrangörerna att ta fram en modell, få Lego att skicka bitar i tid, sortera bitarna och kanske också fixa beskrivning och kartonger.
Plus besväret att få fram 1x4 trans clear brick without bottom tubes till alla modeller. Har tillverkats i ett (1) set 1983...
Trans black finns däremot i flera set från förra året, bl.a. i ALT-tävlingens 31043

Wineyard

Tack!
Har uppdaterat modellen och bitoptimerat något.

andreaseldh

Trevligt att du har optimerat bort 3066 från !

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.