Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[Ideas] Pingu är tillbaka!

Startat av jalex, 18 april 2016 kl. 11:56

Föregående ämne - Nästa ämne

jalex

För drygt ett år sedan så hade jag uppe Pingu som ett project på Ideas, men efter drygt 1000 supporters så gick tiden ut för projektet. Jag vet ju hur nästan omöjligt det är att nå 10000 supporters, men nu har jag i alla fall tänkt göra ett nytt försök!

Denna gången har jag även lagt till några bilder från hur det ser ut innuti deras igloo, något som ofta är med i TV-serien.

Så kolla gärna in det här och ge det en röst! :)

Kom också gärna med tips på vad för sidor och bloggar som skulle kunna vara intresserade av att länka projektet, det är ju sånt som brukar få andra projekt att öka i antal supporters.

Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

o0ger

Kul idé och snyggt utfört!

Jag tror att man ska försöka hitta utanför AFOL-sfären. Kolla om det finns nån fan base för Pingu. Finns det forum osv?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Pehr

Citat från: o0ger skrivet 18 april 2016 kl. 12:36
Kul idé och snyggt utfört!

Jag tror att man ska försöka hitta utanför AFOL-sfären. Kolla om det finns nån fan base för Pingu. Finns det forum osv?

omg, pingu-forum, hoppas det finns! :D

har supportat nu f.ö. ^_^

o0ger

Googla Pingu Fan Club. ;)  Den finns.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

jalex

Citat från: Pehr skrivet 18 april 2016 kl. 12:43
Citat från: o0ger skrivet 18 april 2016 kl. 12:36
Kul idé och snyggt utfört!

Jag tror att man ska försöka hitta utanför AFOL-sfären. Kolla om det finns nån fan base för Pingu. Finns det forum osv?

omg, pingu-forum, hoppas det finns! :D

har supportat nu f.ö. ^_^

Tack! :)

Citat från: o0ger skrivet 18 april 2016 kl. 12:53
Googla Pingu Fan Club. ;)  Den finns.

Jo, men senaste inlägget var 2013... Pingu kanske inte är särskilt "inne" numera?  :-\
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

o0ger

Den här verkar ganska fräsch: http://www.fanpop.com/clubs/pingu

Dock bara 83 medlemmar :)  Men de kanske har ett kontaktnät?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

jalex

Citat från: o0ger skrivet 18 april 2016 kl. 13:24
Den här verkar ganska fräsch: http://www.fanpop.com/clubs/pingu

Dock bara 83 medlemmar :)  Men de kanske har ett kontaktnät?

Ja tack för den! Det kan ju vara värt ett försökt.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Pehr

nya avsnitt kom ju så sent som 2006... :-\

Clarmo

Onödig fakta (och lite OT) men om jag minns rätt så är det Robert Gustavssons förtjänst att Pingu hamnade i SVT. har för mig att jag läste detta i hans självbiografi. 

jalex

Citat från: Clarmo skrivet 18 april 2016 kl. 13:35
Onödig fakta (och lite OT) men om jag minns rätt så är det Robert Gustavssons förtjänst att Pingu hamnade i SVT. har för mig att jag läste detta i hans självbiografi.

Jag kan ju höra av mig till Robert :)
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

dalle

Citat från: jalex skrivet 18 april 2016 kl. 18:54
Citat från: Clarmo skrivet 18 april 2016 kl. 13:35
Onödig fakta (och lite OT) men om jag minns rätt så är det Robert Gustavssons förtjänst att Pingu hamnade i SVT. har för mig att jag läste detta i hans självbiografi.

Jag kan ju höra av mig till Robert :)

Akta så han inte ska ha betalt.  :)


andreaseldh


lingonfil



LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.