Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Kosmobil Io

Startat av Tektor, 11 mars 2015 kl. 16:37

Föregående ämne - Nästa ämne

Tektor

Hej! Här kommer mitt premiärbygge i forumet.

Kosmobil Io är ett enhetsfordon för riskabla miljöer. Ett modulsystem av tilläggsutrustning gör att det lätt kan anpassas för transport, räddning, forskning och militära uppdrag där man behöver skyddet av en sluten inre miljö.
Föraren styr med hjälp av FFAR (fullfälts-AR), dvs hjälmvisir som ger möjlighet att uppleva fullständig synfält i flera spektra runt hela fordonet, med ledningsinformation projicerat "ute i världen".

"Behind the scenes" så var det ett sätt att bygga av mig barnsomsvanan att alltid bygga feta vapen och rymdskepp. Nu när man själv har barn vill jag göra mitt för att inte bara bygga rymd och krig. Så det här var ett sätt att få bygga ett tufft militärfordon men ändå inte.
Det var också en övning i att bygga med alternativ riktning på klossarna, och bygga utan synliga piggar, vilket för mig också har varit en ny grej.
Namnet "Kosmobil" är liten hyllning till mitt 8-årsjag, eftersom det är ett bilmärke jag kom på då.





Myko

Citat från: Tektor skrivet 11 mars 2015 kl. 16:37
Nu när man själv har barn tycker vill jag göra mitt för att inte bara bygga rymd och krig.

Men du är så bra på det!

Snygg byggt med rena fina linjer.

lingonfil

Me like framrutan. =)

o0ger

Läckert bygge! Snygg användning av 30372.

Gillar att du har blandat in lite dark grey och att du har valt ett ganska avskalat uttryck.

Välkommen till Swebrick!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

andreaseldh

Då får jag väl också passa på att hälsa välkommen! Den här bilen var ju rikigt läcker med sina konstiga vinklar och blandade gammel- och nygråa bitar som ger intryck av kamoflagemålning. Har du kollat in Bortom Sol?

Sockerbit

Välkommen! Det var ett riktigt snyggt bygge!

swestar

Välkommen! Bra klossat.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Anders67

Wow, gillar det riktigt bra, passar bra i stilen för PA CBet!
Får man kopiera/modda? Snyggt klossat!

Mikael Sol

Den där skulle man behöva under julhandeln!

Valrukh

Alla är vi barn i början, och sen växer vi upp och fortsätter bygga med Lego.

Odidoma

Snyggt byggt, jag håller med Anders67 om att den skulle passa bra i PA-CB:et. Mest först ser jag fram emot att du bygger en miljö till den. välkommen!

Kvarnbacka

Snyggt, sluta inte bygga sånt här!

Tektor

Tack snälla för alla värmande ord!

Nu blir man ju sugen på att fortsätta i samma stil... Tyvärr är bygget nedplockat, men jag har ett par andra, helt civila, Kosmobilmodeller på gång.

Man får självklart sno och modda, det skulle jag bara bli smickrad av. Det postapokalyptiska landskapet ser ju ut att kunna bli förjäkla bra. Jag ska se om jag kan få till att besöka utställningen i Visby (vi bor på ön, men har en del att göra den helgen).

Och jag ska spana in Bortom Sol lite mer - kanske kan jag inte hålla mig borta.

Odidoma

Citat från: Tektor skrivet 11 mars 2015 kl. 21:34
Tack snälla för alla värmande ord!

Nu blir man ju sugen på att fortsätta i samma stil... Tyvärr är bygget nedplockat, men jag har ett par andra, helt civila, Kosmobilmodeller på gång.

Man får självklart sno och modda, det skulle jag bara bli smickrad av. Det postapokalyptiska landskapet ser ju ut att kunna bli förjäkla bra. Jag ska se om jag kan få till att besöka utställningen i Visby (vi bor på ön, men har en del att göra den helgen).

Och jag ska spana in Bortom Sol lite mer - kanske kan jag inte hålla mig borta.
Det vore ju tråkigt om du missade årets event om det ändå är på samma ö, hur stor kan den vara och vad kan vara viktigare?

Tektor

Citat från: Odidoma skrivet 11 mars 2015 kl. 23:21
vad kan vara viktigare?

Vi ska bara ha en liten fest för att min fru fyller 40 och för att vi har varit gifta i 10 år. Jag tror att hon vill att jag kommer. :)

Men jag ska se om vi inte kan komma förbi på fredagen en sväng.


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.