Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Wineyard

Experimenterat lite med 6-kantiga torntoppar idag:

Nextuz

Men jädra mig, det där var oerhört vackert :D

Citat från: Wineyard skrivet 28 januari 2017 kl. 21:11
Experimenterat lite med 6-kantiga torntoppar idag:


Wineyard


mechamike

#3409
Otroligt fin torntopp!

Själv har jag börjat nosa på temat Steampunk.. här är en WIP bild..



(edit, fixade bilden via Myko's workaround..)
?

Sockerbit

Lekte lite med den ganska nya makaronibiten. Kul att det går att göra snygga rörledningar nu!

skitkid

Snyggt! Nu vill man bara ha rörbitarna i vitt, svart och koppar så man kan bygga rörinstallationer i "riktiga" rörfärger  ;)

Citat från: Sockerbit skrivet 07 februari 2017 kl. 21:21
Lekte lite med den ganska nya makaronibiten. Kul att det går att göra snygga rörledningar nu!
/skitkid


dacchus

Citat från: Sockerbit skrivet 07 februari 2017 kl. 21:21
Lekte lite med den ganska nya makaronibiten. Kul att det går att göra snygga rörledningar nu!

Vad är det för nr på biten?

mortil

En trailer till min modifierade 42043 trots 1xl motor så orkade den inte dra min stridsvagn :(
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Helgejohan3

#3415
Jeg bygger denne. Det er et langtidsprosjekt :)




Helgejohan3

#3416
Jeg bygde på en MOC som jeg kjøpte fra Sheepo's garage. Det er ca 3500 deler og masse power functions. Det blir et langtidsprosjekt. Det er en Ford Mustang. Jeg vemter på flere deler før jeg kan bygge mer.


zeke

#3417
Efter att ha spontanhandlat en stor strut från PaB-väggen på MOS och inte haft något mål så pillade jag ihop en spårvagn/tåg/tbana av bitarna. Kul utmaning. Stationen har dock fått förstärkning i form av plattor.


Magnus den store

Hamnade på beordrad barnvaktssittning idag, och då är det tur att man har Lego. Sjuåringen fick ihop en labyrint med både blindgångar och gångar som leder tillbaka till start. Själv gjorde jag en Goomba. Kalle och Hobbe gjorde jag i höstas men har inte kommit till skott att fotografera dem förrän nu. Inte mycket till bilder men det får duga för stunden.

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.