Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC][Mästerbyggare 2016] Steampunk-kvarter - klart!

Startat av drdoddo, 14 december 2016 kl. 23:23

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Riktigt mäktigt bygge! Imponerande!

Men hur var det nu med bredderna i tävlingen? Jag tror att alla bidrag måste vara minst två moduverse i djupled? (Där den minsta är 1x2) Du kanske måste klargöra detta med tävlingsledaren?

http://www.swebrick.se/index.php?topic=10070.msg196615#msg196615
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

drdoddo

Citat från: o0ger skrivet 22 januari 2017 kl. 21:04
Riktigt mäktigt bygge! Imponerande!

Men hur var det nu med bredderna i tävlingen? Jag tror att alla bidrag måste vara minst två moduverse i djupled? (Där den minsta är 1x2) Du kanske måste klargöra detta med tävlingsledaren?

http://www.swebrick.se/index.php?topic=10070.msg196615#msg196615
Tackar!
Oh, haha! Jag kan ha tolkat (dvs inte läst ordentligt 😳) reglerna lite fel..hmmm....Får dubbelkolla detta men jag tänkte att mer än 1x2 moduverse så var d lugnt, oavsett hur de placeras. I värsta fall får man väl försöka åtgärda detta innan deadline. Men kul att du gillade det 😜👍🏻 

o0ger

Du skulle ju kunna ta bort en av modulerna. Det blir nog det enklaste sättet. Men lite trist såklart.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

drdoddo

Citat från: o0ger skrivet 22 januari 2017 kl. 21:44
Du skulle ju kunna ta bort en av modulerna. Det blir nog det enklaste sättet. Men lite trist såklart.
Tack för att du håller lite koll på mina rookie-misstag, haha! Ska försöka ordna en till så det blir 2x2. Då kan jag flytta ruinen till baksidan där den ändå passar helt ok. Oh well.

drdoddo

Fick en ide och hade precis  :o tillräckligt med bitar för att ordna en moduverse till. Så det här ska förhoppningsvis gå i lås trots att jag la upp fötterna och trodde jag var klar för 2 v sedan, haha! Ska ordna en ballong till luftskeppet som ska placeras på "landningsplattan", sen borde det vara lugnt.


drdoddo

Lär väl inte bli så mycket solljus så jag får nöja mig med de foton jag tog tidigare i veckan  ;D Svårt att få med detaljera på baksidan på ett tillfredsställande sätt men, men. Här kommer då äntligen mitt bidrag, Steampunk-kvarteret. Byggt på 2x2 moduverse. Framsidan utgörs av av Insitute of paranormal studies samt Department of science. Baksidan är dels ruinerna av en gammal kraftstation som nu håller på att demoleras av en mech, samt även en landningsplats för steampunk-luftskepp av mindre modell.
Hoppade ju på den här tävlingen lite sent men det har varit väldigt roligt och ännu en välkommen utmaning. Det är som vanligt en imponerande konkurrens här på Swebrick men om inget annat hoppas jag att detta kan fungera som lite inspiration för fler att hoppa på ett framtida steampunk-CB. Må väl gott folk!

Steampunk neighbourhood by Andreas Lenander, on Flickr

Steampunk neighbourhood by Andreas Lenander, on Flickr

Steampunk neighbourhood by Andreas Lenander, on Flickr

Steampunk neighbourhood by Andreas Lenander, on Flickr

Steampunk-modular - the neighbourhood by Andreas Lenander, on Flickr

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.