Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Miljonprojektet i Flemingsberg

Startat av Emma, 12 oktober 2016 kl. 11:15

Föregående ämne - Nästa ämne

Emma

Då var det dags då. Hoppas allt är på plats.



Bara att börja sätta ihop detta.

Men VAR la jag panelen jag beställde... Nu saknas ju fortfarande altanräcket..... Men ååå. Jag ska ju sätta fast den nu innan jag packar ned allt.

---

Mitt ena barn inspekterar byggprocessen.

Jag saknar lite träd, tycker jag. Men det kan jag ju ta med löst och sätta fast på plats.


Bra prov för modulerna att låta treåringen (hjälpa till att) sätta ihop dem. Om de inte går sönder av den hanteringen klarar de nog en resa till Uppsala. Provet utfört, stabiliteten får godkänt.

---

Husen satte jag dit ensam. Det momentet är lite mer kritiskt.

Från sydöst:


Från nordöst:


---

Nu är allt nedpackat. Altanräcket hittade jag några dagar senare. Så det får åka ned i lådan med reservbitar och monteras på plats.

Ser fram emot att få ställa ut detta!

byStfn

Såååå awesome! Jag är superpeppad över att se det här! Det är första gången jag ser ett legobygge som jag faktiskt bott i!

Emma

Citat från: byStfn skrivet 15 december 2016 kl. 15:08
Såååå awesome! Jag är superpeppad över att se det här! Det är första gången jag ser ett legobygge som jag faktiskt bott i!

10F?

Mikael Sol

Snyggt! Min lillasyster bodde i en av etapp 2-husen i några år. Minns inte vilket dock.

Perhed

Wow!

Vilket mästerligt bygge! Jag är riktigt imponerad och inspirerad. Längtar att få se detta live. Jag gillar hela konceptet med bygget. Snygga grönområden och mäktiga bostadskomplex.
Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed

Nybohov Creation Ltd.

Imponerande!

Jag tyckte först att husen såg för smala ut, men efter att ha kollat på Google Maps verkar det stämma.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

byStfn

Citat från: Emma skrivet 15 december 2016 kl. 22:08
Citat från: byStfn skrivet 15 december 2016 kl. 15:08
Såååå awesome! Jag är superpeppad över att se det här! Det är första gången jag ser ett legobygge som jag faktiskt bott i!

10F?

10D tror jag det var..

Emma

För alla som velat se detta irl. Nu står det uppställt på ukk. Bilder kommer läggas upp efter helgen.

drdoddo

Citat från: Emma skrivet 18 februari 2017 kl. 10:04
För alla som velat se detta irl. Nu står det uppställt på ukk. Bilder kommer läggas upp efter helgen.
Det var riktigt nice  ;)

Zilmrud

Riktigt snyggt och en hög igenkänningsfaktor.
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

Anders67



CopMike

Riktigt fint och kul att få se det live - bra klossat :D!

Emma

Äntligen. Nu kan ni anse denna MOC och detta 2016 års projekt färdigt!

Superkul att få ställa ut det i Uppsala, där ett flertal besökare hade kopplingar till området. Människor berättade att de jobbat där. Att mamma bodde där. Att de pluggat där. Och många kommenterade såklart att de sett husen när de åkt förbi med tåget.

Här kommer bilder från helgen.

En av mina favoritvinklar. Det är precis detta man möts av när man kommer från pendeln.


Bygget i sin helhet.


Från andra hållet.


Balkonger på terapivägen 10.


Innergårdarna söderifrån.



Tack för alla trevliga kommentarer. Utan peppen från er swebrickare hade jag aldrig fått detta färdigt.

Sockerbit

Riktigt fint bygge och kul att se det i Uppsala!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.