Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

En resa bakåt i tiden. MOC från förr

Startat av jemakrol, 26 juni 2016 kl. 22:04

Föregående ämne - Nästa ämne

jemakrol

Tänkte att jag skulle dela med mig av en speciell MOC. Har inte många alls, men denna är lite speciell. Jag är 42. Mycket av det Lego jag fick som barn har hamnat på villovägar, dessvärre. En del har jag räddat och har kvar. Men det finns bara ett bygge från min barndom som har överlevt. Detta. Jag tror att jag byggde det när jag var 10 eller så, alltså mitten av 80-talet. Långt innan ordet MOC var uppfunnet, gissar jag.

Skeppet är, har jag för mig, inspirerat både av SW Imperial Shuttle men även av skeppen från "V" på något vis. Eftersom jag inte hade bitar jag tyckte dög, handmålade jag frysetiketter för att fixa skärmar, kontroller, motorutblås etc. Detta var före färgskrivare i var mans hand.
Förutom plats för pilot och någon sorts operatör hade jag bomblast bak, som dock inte finns kvar.

Bifogar bilder, med damm och allt, hittade den precis i en av de gamla lådorna. De får minna om att fast vi är lite till åren, vissa av oss AFOL, började intresset någonstans, någon gång. Lite fint tycker jag. <3

lingonfil

Man kommer ihåg vissa byggen man gjorde som liten och hur fäst man var vid vissa. Kul att ett av dina har överlevt! Annars brukar det bara vara teckningar (i bästa fall) som överlever.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.