Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Magnus den store bygger micropolis

Startat av Magnus den store, 30 december 2016 kl. 01:52

Föregående ämne - Nästa ämne

lingonfil

Micropolis har fått sig ett landmärke. =)

Jag missade först den röda 2x2 klossen. Den skulle kanske synas bättre om det satt ovanför entrén?

Magnus den store

Citat från: lingonfil skrivet 24 mars 2017 kl. 20:13
Jag missade först den röda 2x2 klossen. Den skulle kanske synas bättre om det satt ovanför entrén?

Kanske syns den mer. Den är egentligen en efterkonstruktion då jag behövde ha något i gathörnen. I andra hörnet ställde jag en vit staty. Alternativt hade jag kunnat ställa dit en tidningskiosk, gatugrill eller växtlighet.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

Citat från: Magnus den store skrivet 24 mars 2017 kl. 18:11
Nu är jag klar med första versionen av min skyskrapa.

Vilket mäktigt bygge! Riktigt snyggt!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Jag har ändrat en del på mina kvarter. Tidigare fick byggnaderna sprida ut sig på 26 x 26 studs. Nu är deras yta snarare 24 x 36. Lite längre, lite smalare. Konsekvensen är att det bruna hotellet är för brett för att stå på kortsidan. Det har också tillkommit några nya hus, så alla mina kvarter har disponerats om. Det här är tre gamla byggnader plus ett tillbyggt hus. Det fina är att alla byggnaderna är lösa, så om jag vill göra ändringar räcker det att ändra på plattan. På det vita huset har jag planerat att sätta fast en reklamtavla, men det lär dröja ett tag.






Citat från: o0ger skrivet 24 mars 2017 kl. 22:54
Citat från: Magnus den store skrivet 24 mars 2017 kl. 18:11
Nu är jag klar med första versionen av min skyskrapa.

Vilket mäktigt bygge! Riktigt snyggt!
Tack, större kommer det bli.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Magnus den store

Jag rullar ut en till byggnad.

Centralstation
För några månader sedan testade jag lite olika fasader och det blev till den här. Det är en någorlunda besvärlig byggnad för det är inte bara snot. Det är även försänkning i flera nivåer, bitvis inverterad snot och fasligt många bitar. Jag slutade räkna efter 1 000. :P




Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Ozp


Nybohov Creation Ltd.

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Magnus den store

Citat från: Ozp skrivet 25 mars 2017 kl. 20:05
Var kommer tågen ut?
Utanför staden. Jag gillar inte tåg ovan mark så de får gå i tunnel.

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 25 mars 2017 kl. 20:14
Mycket snyggt!

Inverterad snot?
Tack, jag tänker på undersidan utåt. Det är lika mycket snot, men jag vill bara särskilja olika snot-riktningar. Typ.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Nybohov Creation Ltd.

Undersidan är underskattad.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Magnus den store

Hoppas att ni orkar med en till. Jag har placerat ett tävlingsbidrag från micropolis-tävlingen i ett kvarter. Gjorde en lång, bred trappa med offsetting-tekniken så varje trappsteg är ¼ plate.




Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

lingonfil


o0ger

Väldigt snygg och bitintensiv trappa som endast riktigt nördiga AFOLs kan uppskatta :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Stigge72

Väldigt många fina byggnader och kvarter du fått till.

Magnus den store

Citat från: lingonfil skrivet 26 mars 2017 kl. 22:20
Mycket snygga byggen!
Citat från: Stigge72 skrivet 27 mars 2017 kl. 11:00
Väldigt många fina byggnader och kvarter du fått till.
Citat från: o0ger skrivet 27 mars 2017 kl. 09:22
Väldigt snygg och bitintensiv trappa som endast riktigt nördiga AFOLs kan uppskatta :)
Tack!
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Magnus den store

Jag fick några frågor om mina trappor under Modell och Hobby i helgen, så jag tog fram instruktioner. Jag sa nog att det är över hundra bitar, men nu vet jag att det är 374 bitar till trappan (om jag räknat rätt).

https://flic.kr/s/aHskUcwQn4
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.