Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tävlingsbidrag: Stormtroopers here?

Startat av mechamike, 20 november 2012 kl. 14:17

Föregående ämne - Nästa ämne

Mest oväntade stället för en Stormtrooper blir..

på dagis vid Jul-Stigge 72
1 (1.4%)
på Dödstjärnas Jul firande-Kimmen
1 (1.4%)
på Jullunch-Dalle
0 (0%)
vid Happy New Year firande-Anders 67
1 (1.4%)
i konstsimmarlaget-Scholm
32 (45.1%)
som William Wallace vapendragare-Styrbjörn
0 (0%)
i Järnalltialloaffär-ByggareDan
0 (0%)
i kassakön till helgen-Svartkrut
6 (8.5%)
bland clonetroopers efter Tardisfärd-Ubuso
0 (0%)
i den romerska armen-Skafte
2 (2.8%)
på en häst genom fönstret över middagsbordet-mordatre
25 (35.2%)
vattenskidsåkande efter Jack Sparrows roddbåt- Scolm's son
0 (0%)
på George Lucas rättegång.
3 (4.2%)

Antal personer som röstat: 71

Omröstningen har avslutats: 30 januari 2013 kl. 08:57

mechamike

Bidragstråd för Tävlingsbidrag: Stormtoopers here?

Röstningsdags!
?

Stigge72

Det är snart jul, även på dagis.
Men det är inget vanligt dagis. Förutom det faktum att det är lika många barn som personal, så är personalen lite speciell.
Men dansa runt granen får man göra ändå. Allt för barnen.

Kimmen

Ho ho ho.. det är julafton på Dödsstjärnan.

TK-729 var lite osäker på om han skulle förklara för Tomte Maul att det var en riktig T-13 airspeeder han önskat sig...

dalle

Den traditionsenliga jullunchen serveras av husfar.

Anders67

#4
HAPPY NEW YEAR



Hela gänget på dödsstjärnan firar in det nya året med att skicka upp R2-D2 som en raket!



SKÅL

scholm

#5
Konrad hade kämpat så fruktansvärt hårt för att bli accepterad som en i gänget...
...och nu insåg han att allt var förstört, hans lagkamrater skulle aldrig förlåta honom...
Livet är som ett Legobygge - färggrant och fullt av möjligheter.

Tekei

Citat från: scholm skrivet 28 december 2012 kl. 20:41Konrad hade kämpat så fruktansvärt hårt för att bli accepterad som en i gänget...[...]
Jag satte nästan i halsen! Snyggt jobbat och tack för ett gott skratt!

Odidoma

Citat från: Tekei skrivet 28 december 2012 kl. 21:40
Citat från: scholm skrivet 28 december 2012 kl. 20:41Konrad hade kämpat så fruktansvärt hårt för att bli accepterad som en i gänget...[...]
Jag satte nästan i halsen! Snyggt jobbat och tack för ett gott skratt!
bra byggt och tänkt, underbart!

styrbjörn

#8
Jag såg braveheart idag och sen läste jag i denna tråd och fick en ide, tillsammans med de skotska krigarna och William Wallace anfaller stormtroopern bertil macfjolligan (han hittade på namnet själv) engelsmännen!!



ByggareDan

#9
Här kommer mitt första tävlingsbidrag/första uppvisade MOC.
Tyvärr fotat med mobilkameran, måste ju skaffa en riktig kamera sen.

Efter mötet med nya ägarna (Disney) kände "Brisen" (den snälla Stormtroopern) att han inte kunde ställa upp på dom nya direktiven som skulle införas så han sa upp sig startade upp en lokal järnalltialloaffär med namnet Vi har det!.
Brisens slogan är,  "Har vi det inte så finns det inte!"

Frodo's lite rädda uppsyn beror helt enkelt på nästa kundpinne problemet.
- Gjorde han rätt som lade upp den röda kundpinnen eller skulle den respekterade bilhandlaren "Wanken" lagt upp den.

Optikern/urhandlaren Kaj med smeknamnet UriKaj är på väg att lämna en kikare som han lagat åt Brisen.
Lisa Örn som egentligen är vegetarian passade på att handla en stek när hon ändå var i grannbyn där ingen vet att hon är vegetarian.

Snatteri är inget problem för Brisen, men om det skulle vara det är det bra att ha en köttyxa och ett rejält svärd till hands.



/ByggareDan




Svartkrut

Det är lördageftermiddag och Stormtroopern Karl-Bertil dyker upp efter avslutat arbetspass för att göra sina inköp för helgen. Kassörskan Therese har svårt att hålla sig för skratt då han lägger upp en stor nallebjörn på bandet. En blombukett skymtar också i kundvagnen. Abby ler glatt då hon packar sina varor medan bröderna Max och Ted missar det roliga och redan är på väg ut från affären med sin glass och läsk samt lördagsgott till familjens hund.  ;)

shutter

Kul att se att du är med i dioramat Abby, eller var det Svartkrut?
;)

Uboso

#12
"Jag borde inte ha liftat med mannen i den blå lådan..."

När stormtrooper Sture skulle till det årliga mötet gjorde han misstaget att lifta med Doktorn i Tardis. Men Doktorn tog som vanligt fel på tiden och lämnade av honom ett par årtionden för tidigt, när det bara fanns kloner.

Ras 74

Citat från: shutter skrivet 02 januari 2013 kl. 18:13Kul att se att du är med i dioramat Abby, eller var det Svartkrut?
;)

Jag skulle säga att det är på pricken Svartkrut själv ;)


Citat från: Uboso skrivet 04 januari 2013 kl. 11:28"Jag borde inte ha liftat med mannen i den blå lådan..."

Vilken man i blå låda? The Doctor??
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Uboso

Citat från: Ras 74 skrivet 04 januari 2013 kl. 11:41
Citat från: Uboso skrivet 04 januari 2013 kl. 11:28"Jag borde inte ha liftat med mannen i den blå lådan..."

Vilken man i blå låda? The Doctor??

Ja, det var The Doctor jag menade.

Jag förstår att jag var otydlig, så nu har jag uppdaterat texten.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.