Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Swebrick-byggen på LEGO Ideas

Startat av mechamike, 05 september 2013 kl. 11:00

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Här kan ni tipsa om byggen ni har lagt upp på Cuusoo! Eller som det numera heter LEGO Ideas
(Länk till ditt Cuusoo projekt, med bild max 750 pixels bred.)
?

J. Israelsson

#1
Jag passar på att presentera mitt projekt att bygga på temat Min granne Totoro, en alldeles underbar film av Hayao Miyazaki, som jag postade här för en tid sedan. Tyvärr så har min uppdateringsfrekvens inte varit särskilt frekvent men jag jobbar på att testa några varianter av poser för min Totoro samt några av dennes följeslagare.

En uppdatering med en ny pose och där magen äntligen är light bluish grey istället för vit.



Mer information hittar ni här:

http://lego.cuusoo.com/ideas/view/37042

Mvh

Johan I
LEGO Ideas: My Neighbour Totoro

42Hz

//Harri

AndersI

Jag har också skrivit på. Du får gärna utvidga till ett Miyazaki-tema, med figurer/modeller ur de andra filmerna också!

jalex

#4
Snyggt! Skulle göra sig bra som ett set. Trevlig film också! Supporterar!

Förresten har du provat att visa upp modellen och projektet på "anime fan art"-sidor eller liknande, för att få den mer spridd?
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

jalex

Här är mitt senaste Cuusoo-projekt - Pingu!

För er som inte vet så är Pingu en ler-animerad TV-serie som startades 1986. Det var en stor favorit hos mig när jag var liten, och än idag tycker jag den är riktigt kul och gillar dess rätt så unika stil.


Se större bild på flickr.

Har ni några tips på hur det här projektet kan spridas bättre får ni gärna nämna det :)
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Tie Fighter


Anders67


dalle

Pingu är underbar, liksom dit bygge.

Nextuz

Åhhh.. jaaa :D
Heeelt underbart :D

Bara 9960 kvar ;)

Majkel

:) det är så bra att jag måste registrera mig för att kunna rösta!

mechamike

Vi får försöka puscha för det här på andra sidor! EB, Brothers Brick osv osv.. 
?

AndersI

Bygget är ju helt perfekt! Måste komma ihåg att rösta när jag kommer hem.

jalex

#13
Tack för alla kommentarer! Kul! :D Kommer nog göra ett inlägg på EB o försöka få det lite spritt :)
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Selander

Verkligen kreativt och otroligt bra genomfört, och ändå "så enkelt".

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.