Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Srambler Parallelltwin för grusbus.

Startat av Jonsson, 13 november 2014 kl. 14:37

Föregående ämne - Nästa ämne

Jonsson


Ja, för er som var i Uppsala blir det lite tjatigt men här kommer i alla fall några bilder på senaste motorcykel-mocen.
Förlagan är en Triumph Scrambler  - en hoj som jag efter att provkört den i våras har gett mig ett osunt ha-begär...
(Kanske blir ett byte till våren... :))

I grunden är detta en Bonneville men som modifierats för att kunna vara effektiv och framförallt även underhållande där asfalten tar slut.
Däck med grövre mönster, högre markfrigång och kraftigare stötdämpning med längre fjädringsväg.

I vanlig ordning mycket detaljer, hoppas ni inte tröttnar...

Håll till godo:





























Ras 74

Du bygger snyggt och dina foton är kanon!
Mycket detaljer som sagt, men riktigt snygga och juste färgval till tanken (den kanske är mörkblå ioriginal?).
Får en önskan om att vilja bygga en själv bara för att den är så vacker att titta på.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Lundgren

Kan inte göra annat än hålla med föregående talare!

Tie Fighter

Det var kul att få se den live.
Så mycket detaljer, älskar förgasaren.

pehter aka ibbe

Citat från: Jonsson skrivet 13 november 2014 kl. 14:37
...
I vanlig ordning mycket detaljer, hoppas ni inte tröttnar...
...

Ingen risk, bara trevligt att vi fick tillfälle att se dom på riktigt i Uppsala.
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

Illuwatar

Riktigt fin - och det var skoj att se denna och de andra hojarna IRL på utställningen. Riktigt snygga och realistiska byggen. Och det kan aldrig bli för mycket detaljer... :)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Cyklisten

Älskar verkligen dina motorcykler! Den hör var dock snyggast!! Gillar verkligen färgerna, och att den trots alla detaljer, känns så "clean", liksom.. en fröjd för ögat!  :)


/En imponerad cyklist...
Hejsan svejsan allihopa!! :)

ByggareDan

Riktigt bra fotat och mer än bra byggt, men som sagt inga bilder gör den rättvisa var ju underbart att få den stora äran att se denna och även dina andra hojjar på riktigt, det tackar vi (iallafall jag) för.

/ByggareDan

swestar

Citat från: Illuwatar skrivet 13 november 2014 kl. 15:11
Riktigt fin - och det var skoj att se denna och de andra hojarna IRL på utställningen. Riktigt snygga och realistiska byggen. Och det kan aldrig bli för mycket detaljer... :)
+1  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

janimakaj

de va riktigt kul och få se dina hojar irl. fantastiskt snygga!! denna är riktigt snygg och detaljrik! en fröjd och se. :D
Unless you try, you will not know if it works! ;)

dalle

Rikitgt snyggt bygge med exakta detaljer. Roligt att få se den i Uppsala. Även roligt att du är omnämnd på TBB.  :)

o0ger

Antar att det plingar/vibrerar mycket i fickan just nu? ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Jonsson

Tack så jättemycket för era vänliga kommentarer! Riktigt skoj att den hamnade på TBB också! :)
Hoppas inte Triumph hänger mig för varumärkesintrång bara...

o0ger - det har lugnat sig nu men var helt tokigt där ett tag..:)

sweMezza

Riktigt fin. Kul att se dem live i Uppsala, bilderna är kanon men gör ändå inte modellerna riktigt rättvisa.

Detta är min favorit hittills, så snygg!

Odidoma


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.