Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Star Wars 32x32 tävling!

Startat av lingonfil, 04 augusti 2017 kl. 21:40

Föregående ämne - Nästa ämne

lingonfil

#15
#4 Flykten från Mos Eisley från Ep IV A New Hope


Baserat på kommer här ett till bidrag. Som ni märker har jag bricklinkat ihop , så det fattas en del bitar. Jag ska nog se till att uppdatera den och kanske bygga om den lite innan jag dristar mig till att ställa ut den på riktigt.

Jag har två byggen till som är "klara" - de väntar bara på bitar och sedan på att bli fotograferade. Jag känner mig för en gångs skull lite produktiv. =)

Wolcker

Går in med ett gammalt bygge direkt, kommer nog bli något mer, skall tänka ut något bra! =)

Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Wolcker

La till en bokad scen, när darth vader vidar sina lasersvärdsskills i slutet av rogue one. (vet inte om man skall säga mer än det för de stackars skälar som inte sätt filmen)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Clarmo

Citat från: Wolcker skrivet 17 augusti 2017 kl. 19:02
La till en bokad scen, när darth vader vidar sina lasersvärdsskills i slutet av rogue one. (vet inte om man skall säga mer än det för de stackars skälar som inte sätt filmen)

Har man inte sett filmen nu så får man kanske skylla sig själv  :) Bra val av scen för övrigt!

Wolcker

Citat från: Clarmo skrivet 18 augusti 2017 kl. 08:07
Citat från: Wolcker skrivet 17 augusti 2017 kl. 19:02
La till en bokad scen, när darth vader vidar sina lasersvärdsskills i slutet av rogue one. (vet inte om man skall säga mer än det för de stackars skälar som inte sätt filmen)

Har man inte sett filmen nu så får man kanske skylla sig själv  :) Bra val av scen för övrigt!

Se filmen, rekomenderas varmt, plus att jag säger inte mer än att darth vader är med, vi vet ju alla att han har en lightsaber =)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

crowwlime_

När man är bortrest får man göra det bästa man kan (efter att köpa alla bitar på semesterorten för att bygga!) och snickra ihop ett litet ogiltigt bidrag i LDD.. ::)  får se om jag hinner göra något när jag kommer hem. Det svåraste är ju att bestämma scen  ;)

För övrigt en kul tävling som känns som lagom stor att starta med! :)

Wolcker



Här kommer resultatet av Darth Vader Rogue One
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

lingonfil

Citat från: crowwlime_ skrivet 21 augusti 2017 kl. 19:03
När man är bortrest får man göra det bästa man kan (efter att köpa alla bitar på semesterorten för att bygga!) och snickra ihop ett litet ogiltigt bidrag i LDD.. ::)  får se om jag hinner göra något när jag kommer hem. Det svåraste är ju att bestämma scen  ;)

För övrigt en kul tävling som känns som lagom stor att starta med! :)


Bra. LDD är bra för att testa färger, tekniker och bara för att lattja lite. 


Det är bara att se om filmerna så kommer man nog fastna för någon scen. =) Eller så får man låta ens bitsamling bestämma - har man mycket tan så blir ju tatooine och jakku uppenbara måltavlor.


Citat från: Wolcker skrivet 22 augusti 2017 kl. 20:48
Här kommer resultatet av Darth Vader Rogue One


Grymt. Nu har vi ju snart alla filmer representerade!

lingonfil

Jag hittade en sida som listar scener från filmerna (förutom de senaste två), det kanske kan tjäna som inspiration till någon.

Wolcker

Jag har försökt göra några viktiga scener att ha med om vi skall lyckas fånga alla filmerna. Försökt få med de viktigaste/ikoniska scenerna ifrån varje film.

Tänker detta som inspiration, folk får gärna säga till andra scener som jag missat.

Ep1

Podrace
Darth Maul vs Obi-One och Qui-Gon Jinn

Ep2

Clonearme byggs
Jongo vs Obi-One
Strid mellan insäkterna/robbortarna och Clonetroops/jedis
Obi-One och Anakin vs count Dooku

Ep3

Obi-One och Anakin vs count Dooku
Anakin vs Obi-One (I have the high ground)
Darth Vader Tillverkas/Noooo scenen

Rogue One

"Sitter på stranden och håller hand" slutscenen typ

ep4

Obi-One vs Darth Vader
Cartinascenen
Luke vs Death Star

ep5

Hoth scen
Dagobah
Darth Vader vs Luke cloud city

ep6

Ewoks vs storm troops på endor
Luke vs Darth Vader och Emperor
Death Star II förstörs

ep7

Ray ger lightsabern till Luke
Han solo dör
Star killer förstörs


Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Godtfred

Är det bara jag som istället tänker: "Vilken är den minst viktiga/minnesvärda scenen?" - och funderar på hur man ska bygga den...

Wolcker

Citat från: Godtfred skrivet 27 augusti 2017 kl. 12:47
Är det bara jag som istället tänker: "Vilken är den minst viktiga/minnesvärda scenen?" - och funderar på hur man ska bygga den...

Så kan man också tänka. I så fall kan du utgår ifrån ep2... =)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Myko

Padme och Anakin skuttar runt på fälten och ser varandra djupt i ögonen.

Godtfred

Myko, nu måste jag fråga hur du visste att jag tänkte bygga just den scenen? Är det kanske så att det är det ostigaste i hela trilogin?

Skafte

Åh, jag har ju just byggt ett päron! Bara att utöka med en kniv och att det svävar ovanför bordet.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.