Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hittat på nätet/andras byggen.(samlingstråd)

Startat av Teabox, 13 december 2010 kl. 13:06

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Ytterligare en teknik för att bygga bitintensiva väggar eller murar. Inser nu att de 50 stycken som jag beställde i en viss bulk, inte är för många utan snarare oerhört för få.


another wall technique by legostrator, on Flickr
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Joacim

Ohoj vad snyggt och bitintensivt! Skulle behöva en nolla efter din beställning?

AndersI


Magnus den store

Beror på vad som ska byggas. Om man bara bygger ett modulhus 32 studs brett och gör grunden med den här tekniken, går det åt 16 stycken i första skiftet på en sida. Andra skiftet har bara 15 stycken (och två stycken 1x2 tile i kanterna) eftersom det sker en studs förskjutning. I snitt 15,5 stycken per skift. Sex till åtta skift är nog lagom för grunden, vilket ger 93-124 stycken. Eftersom det är två sidor behövs det dubbla. Då har jag bara  198 för få.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Magnusengstrom

Citat från: Magnus den store skrivet 30 maj 2016 kl. 23:54
Beror på vad som ska byggas. Om man bara bygger ett modulhus 32 studs brett och gör grunden med den här tekniken, går det åt 16 stycken i första skiftet på en sida. Andra skiftet har bara 15 stycken (och två stycken 1x2 tile i kanterna) eftersom det sker en studs förskjutning. I snitt 15,5 stycken per skift. Sex till åtta skift är nog lagom för grunden, vilket ger 93-124 stycken. Eftersom det är två sidor behövs det dubbla. Då har jag bara  198 för få.

Ser ut som att översta lagret så skulle man kunna använda 2x2 tiles.

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

andreaseldh


Joacim


lingonfil

Citat från: Joacim skrivet 02 juni 2016 kl. 07:19
Så grymt snyggt ship!

Fastman är liten besviken på att den behöver åtta stöd. Han verkar inte ha byggt något hållbart, vilket jag tycker är en del av utmaningen när man bygger ett SHIP.

Magnus den store

Ja, man ska inte behöva vara en bläckfisk för att kunna swosha. Snyggt ship är det i alla fall. Undra om den där monorail-cirkeln rör på sig?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Peter S

#1165
Citat från: Magnus den store skrivet 02 juni 2016 kl. 19:29
Ja, man ska inte behöva vara en bläckfisk för att kunna swosha. Snyggt ship är det i alla fall. Undra om den där monorail-cirkeln rör på sig?
Ja, den snurrar! Kolla även de andra bilderna i länken. Där finns också en bild som visar hur gigantisk den är. Inget swooshande hör inte!
https://m.flickr.com/#/photos/snowleopard/27267352761/

ByggareDan

Att den var stor fattade man ju, men att den var så gigantisk förstod då inte jag.
Klart att den ska gå att Swooscha om man är sisådär 4-5 man, men misstänker att den går nog av då.
Hursomhelst är det ett imponerande rymdskepp.

/ByggareDan

Magnus den store

Oj, fattade inte att den är 3,5 m lång.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

lingonfil

Citat från: Peter S skrivet 02 juni 2016 kl. 20:06
Citat från: Magnus den store skrivet 02 juni 2016 kl. 19:29
Ja, man ska inte behöva vara en bläckfisk för att kunna swosha. Snyggt ship är det i alla fall. Undra om den där monorail-cirkeln rör på sig?
Ja, den snurrar! Kolla även de andra bilderna i länken. Där finns också en bild som visar hur gigantisk den är. Inget swooshande hör inte!
https://m.flickr.com/#/photos/snowleopard/27267352761/

Okej, jag tar tillbaka det där att åtta stöd  var mycket. Jag insåg inte hur STOR den var.

jemakrol

Wow. Blir nästan tårögd av lycka när jag ser roblun's X-Wing. Jag har den första UCSen (7191) och skulle gärna lägga vantarna på remakenn Red Five, men denna?!? Den får mig helt att bara tappa fattningen och glömma dessa två. Wow. WOW!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.