Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

MOC: Möte i parken - uppdaterad!

Startat av Skafte, 05 september 2016 kl. 11:10

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Ville mest testa att bygga en häck med 19119. Tycker det funkar rätt bra i en välskött trädgård eller park.  :)


Magnus den store

Jag vill påstå att det är den finaste Lego-häcken som jag sett.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Sockerbit



jalex

Mycket snygg häck! Den ser verklig ut. Antar att "häckbitarna" hänger på grässtrån inunder?
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

andreaseldh

Jag kan bara citera Hans Alfredson:

"En pige från Danmark (från MØN)
har en häck så förtjusande skøn!
Inte rosa och rund
- som du trodde en stund -
nej, figurklippt, så här hög, och grøn!"

Anders67



Skafte

Citat från: jalex skrivet 05 september 2016 kl. 20:47
Antar att "häckbitarna" hänger på grässtrån inunder?
33291 sitter på 19119 som sitter i 4733. Var lite ledsen att jag inte hade den sistnämnda i brunt, men det gjorde inget eftersom den är så tät ändå!

Nu vill jag ha mörkgröna 33291 eller annan lämplig växtersättningsbit (hjälp, marpe!) så att det kan bli en idegranslabyrint på en brittisk herrgård ed.

Härnäst: experiment med 55226:)

Sollan

Väldigt snygg och tät häck!

Skafte

#10
Något senare, en annan park. Det visade sig att han inte alls var lika stursk när hustrun inte var med på promenaden.

Ville testa 2473 som växtdel nu när den finns i grönt i , mixeln Sweepz (40% på ICA Maxi). Det funkade väl bara sådär, har någon bättre idéer?

andreaseldh

Citat från: Skafte skrivet 28 januari 2017 kl. 19:29
Ville testa 2473 som växtdel nu när den finns i grönt i , mixeln Sweepz (40% på ICA Maxi). Det funkade väl bara sådär, har någon bättre idéer?

Nej i en vanlig park är det alldeles för symmetriskt, men i en slottspark med välansade buskar skulle det kanske fungera.

Nybohov Creation Ltd.

Går det att få till andra toppar? Det ser nästan ut som soptunnelock.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Skafte

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 28 januari 2017 kl. 20:02
Går det att få till andra toppar? Det ser nästan ut som soptunnelock.

Tänkte på det också, lite av samma anledning som det inte fanns någon lyktstolpe i den här parken...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.